  • 1. Data: 2011-06-08 17:22:39
    Temat: Zniżki OC bez zaświadczenia
    Od: "kowtow" <k...@w...pl>

    Czy Ubezpieczyciel może uwzglednić zniżki bez żądania zaświadczenia o
    posiadanych zniżkach.
    Ponieważ w mojej polisie AC i OC doszło do pomyłki Pani ktora ubezpieczała
    mi samochod pomyliła zniżki za bezszkodową jazdę z liczbą lat posiadania
    Prawa jazdy
    i teraz przy likwidacji szkody z AC żadają ode mnie udokumentowania zniżek z
    OC i grożą koniecznościa dopłaty do polisy w przypadku braku takiego
    zaświadczenia.

  • 2. Data: 2011-06-08 18:00:47
    Temat: Re: Zniżki OC bez zaświadczenia
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-06-08 17:22, kowtow pisze:
    > Czy Ubezpieczyciel mo?e uwzgledniae zni?ki bez ??dania za?wiadczenia o
    > posiadanych zni?kach.

    Przy podpisywaniu umowy owszem. Co to ich wtedy obchodzi?

    Logiczne.

  • 3. Data: 2011-06-09 09:16:52
    Temat: Re: Zniżki OC bez za?wiadczenia
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 8 Jun 2011 17:22:39 +0200, "kowtow" <k...@w...pl>
    wrote:

    >Czy Ubezpieczyciel może uwzglednić zniżki bez żądania zaświadczenia o
    >posiadanych zniżkach.

    tak

> [...]
    >i teraz przy likwidacji szkody z AC żadają ode mnie udokumentowania zniżek z
    >OC i grożą koniecznościa dopłaty do polisy w przypadku braku takiego

    skoro we wniosku o polisę zadeklarowałeś osiągnięte zniżki, to chyba
    nic dziwnego, że chcą, abyś dowiódł faktu, że deklaracja odpowiada
    faktom?
    Moim zdaniem - jeśli jesteś w stanie dowieść, że to była pomyłka owej
    pani - możesz od niej domagać się wyrównania różnicy. Ale ona może z
    kolei bronić się, że przeczytałeś wniosek, który podpisywałeś i to Ty
    się pomyliłeś podając jej nieprawdziwe dane.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 4. Data: 2011-06-09 10:10:24
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "kowtow"

> [...]
    > i teraz przy likwidacji szkody z AC żadają ode mnie udokumentowania
    > zniżek z OC i grożą koniecznościa dopłaty do polisy w przypadku braku

    Wiele firm zrezygnowało z zaświadczeń o bezszkodowej jeździe na rzecz
    oświadczeń - to normalna praktyka, tyle, że o chwili obecnej coraz
    więcej firm sprawdza stan faktyczny przebiegu ubezpieczenia (PZU od 1
    czerwca o ile sie nie mylę) w Funduszu, znając życie kilka osób obudzi
    się z reką w nocniku.

  • 5. Data: 2011-06-09 11:20:35
    Od: "onet" <t...@o...pl>

    Użytkownik "neoniusz" napisał w wiadomości grup
    >Przy podpisywaniu umowy owszem. Co to ich wtedy obchodzi?

    >Logiczne.

    Logiczne to jest "poniewaz zaplacil pan jedynie 65% naleznej skladki -
    wyplacamy jedynie 65% szkody" :-)

    J.

  • 6. Data: 2011-06-09 12:23:16
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 09/06/2011 10:20, onet wrote:
    > Użytkownik "neoniusz" napisał w wiadomości grup

    > Logiczne to jest "poniewaz zaplacil pan jedynie 65% naleznej skladki -
    > wyplacamy jedynie 65% szkody" :-)

    Tak, tak. Obiad już zjedzony, a ty chcesz mu tylko 65% zupy nalać?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 7. Data: 2011-06-09 12:40:55
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    Użytkownik "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > ile sie nie mylę) w Funduszu, znając życie kilka osób obudzi się z reką w

    Ciekawy jestem, jak to będzie działało w przypadku, kiedy kupując
    ubezpieczenie mamy czyste konto, a w międzyczasie okaże się, że szkoda
    jednak została zgłoszona (poszkodowany ma 3 lata na zgłoszenie od dnia kiedy
    dowiedział się o szkodzie).

    Chyba trzeba zacząć zbierać kwitki. ;-)

  • 8. Data: 2011-06-09 16:20:38
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-06-09 09:16:52 +0200, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> said:

    > Moim zdaniem - jeśli jesteś w stanie dowieść, że to była pomyłka owej
    > pani

    Pani pomyłka to jedna rzecz, ale chyba się zeznający podpisał pod
    papierami, potwierdzając nieprawdę.
    ;>

    > Ale ona może z
    > kolei bronić się, że przeczytałeś wniosek, który podpisywałeś

    Bingo!

    > i to Ty
    > się pomyliłeś podając jej nieprawdziwe dane.

    Obstawiam, że się nie pomylił.

    (wiesz, rozmowy przy wypełnianiu formularzy wyglądają tak, że
    wypełniający formularz zadaje pytanie ("jak długo ma pan prawo jazdy?")
    i wpisuje odpowiedź, a nie prowadzi godzinną rozmowę, po czym z pamięci
    wpisuje dane...)

    --
    Bydlę