-
21. Data: 2011-06-05 01:32:38
Temat: Re: xantia vs xsara
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Sun, 05 Jun 2011 00:52:15 +0200, AL napisał(a):
> Dodatkowo Xsara Break dysponowala jednym z wiekszych bagaznikow w klasie
> kompakt (wiekszym niz np. X.Picasso) i podejrzewam (nie mam akurat
> dancych), ze niewiele mniejszym niz Xantia.
to jest trzeci rodzaj prawdy. Xsara Break miała 517 litrów, Picasso 560
litrów, Xantia Break 512 litrów.
Czyli żadna z powyższych informacji nie jest prawdą.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
-
22. Data: 2011-06-05 08:19:20
Temat: Re: xantia vs xsara
Od: "pm" <x...@w...pl>
?> najczęściej jest popsuty. Ale naprawienie nie jest drogie.
popsuty to w XM
w xantiach (obu z HA jakie miałem) nie przytrafił mi się popsuty
> Oprócz tego - choć całkowitej pewności nie mam - nie kupisz Xantii II bez
> hydroactive, więc rozmowa jest akademicka.
kupisz, nawet sporo ich jest.
-
23. Data: 2011-06-05 08:24:50
Temat: Re: xantia vs xsara
Od: "pm" <x...@w...pl>
?> Xantia za to przestrzezen pasazerska bedzie miala wieksza no i komfort
z jednym jedynym ale...
zabrakło miejsca na prawe kolano kierowcy.
-
24. Data: 2011-06-05 08:39:15
Temat: Re: xantia vs xsara
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 4 Jun 2011 21:48:33 +0100, Waldek Godel wrote:
>Z drugiej strony takie opinie oraz powszechne tępe przywiązanie do
>teutońskich kloców w narodzie powoduje, ze Xantie są bardzo tanie.
>Można kupić nawet taką z uszkodzonym hydro, założyć nową pompę, nowe
>przewody z miedzi, nowy dystrybutor, nowe kulki oraz zestawy naprawcze do
>siłowników. Całość z autem spokojnie zmieści się poniżej 10k i wtedy można
I to bedzie taniej od teutonskiego kloca ?
>mieć świetne auto w stanie lepszym od nowego (miedziane przewody) na długie
>lata. W dodatku będąc całkowicie pewnym jego niezawodności.
A to tylko pompa sie tam psuje ?
Przeciez francuzy to wiadomo - nawet drutu nie umieja zwinac :-)
J.
-
25. Data: 2011-06-05 09:06:18
Temat: Re: xantia vs xsara
Od: "pm" <x...@w...pl>
?>>Można kupić nawet taką z uszkodzonym hydro, założyć nową pompę, nowe
>>przewody z miedzi, nowy dystrybutor, nowe kulki oraz zestawy naprawcze do
>>siłowników. Całość z autem spokojnie zmieści się poniżej 10k i wtedy można
>
> I to bedzie taniej od teutonskiego kloca ?
zależy z czym porównać jak z jakimś passatem z tego rocznika to nawet przy
takim ekstremalnym przykładzie
gdzie wymieniamy w hydro wszystko, cena wyjdzie podobna a pół samochodu mamy
nowe ;-)
rok 1999
passat 10tys
xantia (sprawna) 4-5tys.
>>mieć świetne auto w stanie lepszym od nowego (miedziane przewody) na
>>długie
>>lata. W dodatku będąc całkowicie pewnym jego niezawodności.
>
> A to tylko pompa sie tam psuje ?
> Przeciez francuzy to wiadomo - nawet drutu nie umieja zwinac :-)
>
w sumie to psuje się dystrybutor hamulca (zużywa nie psuje) i pompa też
ale nie jest to jakiś dramat bo regeneruje się ją za podobne pieniądze jak
pompę wspomagania czyli jakieś 300zł.
-
26. Data: 2011-06-05 09:15:51
Temat: Re: xantia vs xsara
Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>
W dniu 2011-06-05 01:32, Waldek Godel pisze:
> Dnia Sun, 05 Jun 2011 00:52:15 +0200, AL napisał(a):
>
>> Dodatkowo Xsara Break dysponowala jednym z wiekszych bagaznikow w klasie
>> kompakt (wiekszym niz np. X.Picasso) i podejrzewam (nie mam akurat
>> dancych), ze niewiele mniejszym niz Xantia.
>
> to jest trzeci rodzaj prawdy. Xsara Break miała 517 litrów, Picasso 560
> litrów, Xantia Break 512 litrów.
> Czyli żadna z powyższych informacji nie jest prawdą.
3 rodzaj prawdy?
Pojemność 512 litrów bagażnika to dane hatchback-a (wersja po lifcie -
przed 480)
dla Break-a pojemność wynosi 618 l. - a po złożeniu 1690 l.
--
Wojciech Smagowicz
-
27. Data: 2011-06-05 09:27:28
Temat: Re: xantia vs xsara
Od: AL <a...@s...tam>
W dniu 2011-06-05 01:32, Waldek Godel pisze:
> Dnia Sun, 05 Jun 2011 00:52:15 +0200, AL napisał(a):
>
>> Dodatkowo Xsara Break dysponowala jednym z wiekszych bagaznikow w klasie
>> kompakt (wiekszym niz np. X.Picasso) i podejrzewam (nie mam akurat
>> dancych), ze niewiele mniejszym niz Xantia.
>
> to jest trzeci rodzaj prawdy. Xsara Break miała 517 litrów, Picasso 560
> litrów, Xantia Break 512 litrów.
> Czyli żadna z powyższych informacji nie jest prawdą.
>
mialem Xsare Break, teraz Xsare Picasso
Do Xsary Break wiecej wchodzilo - do linii okien
Napisalem - bez podawania wartosci liczbowych - swoje odczucia
subiektywne (pakowanie do wyjazdy wakacyjnego).
Xsara Picasso jest za to mistrzem w aranzacji miejsca dzieki wyciaganym
tylnym fotelom + ew. ich skladaniu oraz wolnej przestrzeni pomiedzy
przednimi fotelami.
To, ze producent czasami podaje wieksza wartosc nie oznacza od razu, ze
ta przestrzen do zagospodarowania sensownego.
--
pozdr
Adam (AL)
TG
-
28. Data: 2011-06-05 09:29:30
Temat: Re: xantia vs xsara
Od: AL <a...@s...tam>
W dniu 2011-06-05 01:12, venioo pisze:
> W dniu 2011-06-04 20:09, McRella pisze:
>> Różnią się tylko zawieszeniem, czy czymś więcej, jedna jest kontynuacją
>> BX druga ZX. Co wybrać, zwłaszcza jeśli chcę kupić kombi?
>
> Xantia dzieki zawieszeniu kola zapasowego w koszu pod autem ma plaski
> bagaznik.
Xsara tez tak ma - zreszta jak wiekszosc francuzow
W C5 spieprzyli sprawe...
> Mnie sie to rozwiazanie bardzo podobalo.
Mnie sie to rozwiazanie nadal podoba
--
pozdr
Adam (AL)
TG
-
29. Data: 2011-06-05 12:10:32
Temat: Re: xantia vs xsara
Od: McRella <y...@o...pl>
W dniu 2011-06-04 22:48, Waldek Godel pisze:
> Dnia Sat, 4 Jun 2011 22:43:22 +0200, Michał napisał(a):
>
>> Warto aby samochód przejrzał jakiś hydromechanik a i wtedy nie masz
>> pewności, że nie padnie pompa, dystrybutor hamulca czy któryś w korektorów
>> wysokości a to już może trochę kosztować.
>
> Z drugiej strony takie opinie oraz powszechne tępe przywiązanie do
> teutońskich kloców w narodzie powoduje, ze Xantie są bardzo tanie.
> Można kupić nawet taką z uszkodzonym hydro, założyć nową pompę, nowe
> przewody z miedzi, nowy dystrybutor, nowe kulki oraz zestawy naprawcze do
> siłowników. Całość z autem spokojnie zmieści się poniżej 10k i wtedy można
> mieć świetne auto w stanie lepszym od nowego (miedziane przewody) na długie
> lata. W dodatku będąc całkowicie pewnym jego niezawodności.
>
a co sądzisz o tym aucie? ==>
http://otomoto.pl/citroen-xsara-exclusive-C19158625.
html
-
30. Data: 2011-06-05 12:29:41
Temat: Re: xantia vs xsara
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Sun, 05 Jun 2011 12:10:32 +0200, McRella napisał(a):
> a co sądzisz o tym aucie? ==>
> http://otomoto.pl/citroen-xsara-exclusive-C19158625.
html
To jest de facto pozio wyposażenia VSX z naklejką (chociaż fabryczną)
exclusive, rok produkcji się zgadza, gwarancja rozpoczęła się 21.10.1999
Auto oczywiście będzie miało z 300kkm przebiegu, z doświadczenia i wyglądu
fotela kierowcy.
Zakładając, że jest sprawne, to zestaw dosyć dobry, asfaltu zwijał nie
będzie, ale do sprawnego poruszania się wystarczy. Żadnej legendarnej
dwumasy nie ma, silniczek jest prosty i niezawodny.
Pilnować klasycznie - stanu tylnej belki (bo awarie wcześnie zauważone są
taniutkie w naprawie, a później tylko niedrogie), koła pasowego osprzętu,
sprawdzić czy nie bity itp..
Choć i tak osobiście wolałbym Pikusia, ale to już moje prywatne
preferencje.
Jak kupisz to auto, to od razu zamów w ASO nieśmiertelne kołeczki
trzymające plastikową pokrywę silnika, bo tu jak widzę są - jak w
większości HDI - pourywane. Nie wiem co to za breloczek jest przy kluczyku,
czy to tylko taka ozdoba czy pilot, jeżeli to dodatkowy pilot alarmu, to
sprawdzić instalacje, auto miało fabryczną instalację sterowaną guzikami z
kluczyka.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.