  • 11. Data: 2011-06-04 22:48:42
    Temat: Re: xantia vs xsara
    Od: "Michał" <n...@l...spamu.pl>

    Użytkownik "McRella" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:isdsta$23d$1@mx1.internetia.pl...
    > Różnią się tylko zawieszeniem, czy czymś więcej, jedna jest kontynuacją BX
    > druga ZX. Co wybrać, zwłaszcza jeśli chcę kupić kombi?

    Przed zakupem Xantia poczytaj sobie jakieś formum Citroena a najlepiej
    pojedź z kimś kto się na nich zna, uważaj na samochody z hydroactiv a
    zwłaszca wersję activa. Najbardziej komfortowa i bezproblemowa jest wersja
    bez tych wynalazków ale chyba pod koniec produkcji już takich nie było.

    Pozdro

  • 12. Data: 2011-06-04 22:51:17
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 4 Jun 2011 22:48:42 +0200, Michał napisał(a):

> [...]
    > bez tych wynalazków ale chyba pod koniec produkcji już takich nie było.

    a co takiego demonicznego widzisz w hydroactivie? Oprócz urban legend
    oczywiście...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 13. Data: 2011-06-04 22:57:56
    Od: "Michał" <n...@l...spamu.pl>

    > a co takiego demonicznego widzisz w hydroactivie? Oprócz urban legend
    > oczywiście... robić.

    - kolejny element który może się popsuć i nie kosztuje 5 PLN (oczywiście nie
    musi)

    - gorszy komfort

    - nie wydaje mi się, aby jakoś istotnie wpływał na prowadzenie samochodu

    reasumując więcej szkody niż pożytku.

    A, ha to do autora wątku:

    W nie bitej Xanatia słowo korozja nie istnieje, z Xsarami różnie.

    Pozdro

  • 14. Data: 2011-06-04 23:02:21
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 4 Jun 2011 22:57:56 +0200, Michał napisał(a):

    > - kolejny element który może się popsuć i nie kosztuje 5 PLN (oczywiście nie
    > musi)

    najczęściej jest popsuty. Ale naprawienie nie jest drogie.
    Oprócz tego - choć całkowitej pewności nie mam - nie kupisz Xantii II bez
    hydroactive, więc rozmowa jest akademicka.
    Zawsze można wyjąć iglice z zaworów i po krzyku, choć to druciarstwo godne
    kierownika golfadwagjeteiwdizlu

    > - gorszy komfort

    eee???

    > - nie wydaje mi się, aby jakoś istotnie wpływał na prowadzenie samochodu
    >
    > reasumując więcej szkody niż pożytku.

    czy ty w ogóle wiesz o czym piszesz?

  • 15. Data: 2011-06-04 23:05:36
    Od: "Michał" <n...@l...spamu.pl>

    news:s2h7noxf4pb1>> reasumując więcej szkody niż pożytku.

    > czy ty w ogóle wiesz o czym piszesz?

    Będę wdzięczny jak mnie oświecisz!

  • 16. Data: 2011-06-04 23:20:22
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 4 Jun 2011 23:05:36 +0200, Michał napisał(a):

    > Będę wdzięczny jak mnie oświecisz!

    hydroactiv w wersji zastosowanej w xantii to bardzo prosty układzik - do
    każdej osi jest dodatkowa kula (czyli trzy na oś, a nie dwie).
    Kula jest odłączana elektrozaworem. Przy dołączonej kuli - auto jest
    bardziej miękkie. Przy odłączonej - twardsze, czyli pozycja "sport"
    To wszystko.
    http://ftp.psyborg.rpg.pl/xantia/hydractive%20ii.pdf
    Większość aut ma spalone elektrozawory, czyli mają na stałe tryb sport
    (który i tak jest bardziej komfortowy od większości teutońskich wynalazków)
    można na upartego pozostawić, można wyjąć iglice z zaworów, czyli mieć na
    stałe pozycje normalną, można też wymienić elektrozawory.
    Owszem, kosztują, ale nie jakieś straszne pieniądze.

  • 17. Data: 2011-06-04 23:52:37
    Od: "Michał" <n...@l...spamu.pl>

    > hydroactiv w wersji zastosowanej w xantii to bardzo prosty układzik - do

    Jestem wdzięczny! ( ale to widziałem)

    W moim odczuciu Xanita z hyrdoactiv nawet wyłączonym (tu musisz mi uwierzyć,
    że było sprawne) jest twardsza od tej bez. A cały radość z hydrozawieszania
    to właśnie to, że jest mięknie, że się płynie, więc po co utwardzać jakimś
    hydroactivem? Jak bym chciał twardy samochód do sportowej jazdy to mam w
    czym wybierać, ale nie chce.

    Teraz mam C5 i to już nie to samo - dużo twardze. Ale to seeee neee wrótiiii

    A druga sprawa to taka, że naprawdę majstrów którzy się na tym znają jest
    niewielu a jak się znają to potrafią wymienić cały element bo takich którzy
    potrafią naprawić jest bardzo nie wielu więc prostsze rozwiązanie jest
    lepsze. a w zasadzie było bo gdyby do końca robili zawieszenie na 6 kulach.

    Ja wiem, że hydro tłumi też drgania których nie czuć itp. itd. nie musisz
    mnie przekonywać . ale moim zdaniem najprostsze rozwiązanie było najlepsze a
    jeżeli nie zapewniało bezpieczeństwa to można było je wzbogacić o ESP i tym
    podobne rozwiązaia

    Ale to czysto teoretyczne rozważania

    PS.

    Nie mam zamiaru nikogo straszyć czy zniechęcać ale lepiej aby ktoś miał
    pełną świadomość co z czym się je.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2011-06-05 00:14:32
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 4 Jun 2011 23:52:37 +0200, Michał napisał(a):

> [...]
    > hydroactivem? Jak bym chciał twardy samochód do sportowej jazdy to mam w

    taki rynek, ludzie mają spaczone postrzeganie przez niemieckie złomy,
    pokutuje urban legend, że auto z miękkim zawieszeniem gorzej skręca itp,
    jakieś durne zabobony, tak samo jak te legendarne koszta eksploatacji
    diesla i różne inne brednie. Więc miękkości z CX i BX już nie będzie nigdy,
    chyba, że sam przerobisz instalację

    > Teraz mam C5 i to już nie to samo - dużo twardze. Ale to seeee neee wrótiiii

    tam jest hydractive III który już sam decyduje co tam włączyć i wyłączyć,
    oprócz tego kulek jest więcej, hamulce są klasyczne itp

> [...]
    > lepsze. a w zasadzie było bo gdyby do końca robili zawieszenie na 6 kulach.

    Jest ich wystarczająco dużo, choć zależy w jakim rejonie się mieszka. A
    klasyczne zawieszenie ma 5 kulek a nie 6.

> [...]
    > jeżeli nie zapewniało bezpieczeństwa to można było je wzbogacić o ESP i tym

    hydro jest właśnie najprostszym rozwiązaniem - wbrew pozorom. Już taki -
    wspomniany powyżej - 406 musiał dostać wielowahaczowe zawieszenie, żeby
    dorównać prościutkiej Xantii.
    A jak porównasz z niemieckimi wynalazkami typu Passat B5, z tego samego
    okresu co Xantia II, to w ogóle już będzie masakra. "Szczęśliwi"
    właściciele Pasków płaczą i płacą co chwile za wymiany i siedzą cicho, bo
    przecież niemieckie, VW i jeszcze bożyszcze statystycznego Polaka, czyli
    Passat, czyli w rankingu bożyszcz powyżej Jana Pawła.

    > Nie mam zamiaru nikogo straszyć czy zniechęcać ale lepiej aby ktoś miał
    > pełną świadomość co z czym się je.

    Lepiej, żeby miał świadomość do kogo z tym pojechać, żeby mu zrobił raz a
    dobrze, w rozsądnej cenie i mieć święty spokój.

  • 19. Data: 2011-06-05 00:52:15
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-06-04 20:09, McRella pisze:
    > Różnią się tylko zawieszeniem, czy czymś więcej, jedna jest kontynuacją
    > BX druga ZX. Co wybrać, zwłaszcza jeśli chcę kupić kombi?

    juz Ci odpowiedzieli odnosnie roznic tych dwoch aut.

    Mlodsza o 5 lat masz mozliwosc kupna Xsary, zwlaszcza Break, gdyz ona
    byla najdluzej produkowana (rok rownolegle z C4).
    Dodatkowo Xsara Break dysponowala jednym z wiekszych bagaznikow w klasie
    kompakt (wiekszym niz np. X.Picasso) i podejrzewam (nie mam akurat
    dancych), ze niewiele mniejszym niz Xantia.

    Xantia za to przestrzezen pasazerska bedzie miala wieksza no i komfort
    jazdy rowniez - to klasa wyzej (ale drastycznych roznic nie ma).

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 20. Data: 2011-06-05 01:12:15
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-06-04 20:09, McRella pisze:
    > Różnią się tylko zawieszeniem, czy czymś więcej, jedna jest kontynuacją
    > BX druga ZX. Co wybrać, zwłaszcza jeśli chcę kupić kombi?

    Xantia dzieki zawieszeniu kola zapasowego w koszu pod autem ma plaski
    bagaznik. Mnie sie to rozwiazanie bardzo podobalo. Przejechalem X2 Break
    prawie 80kkm bezawaryjnie i bylo to chyba najlepsze auto, jakie mialem.
    Problem pojawil sie w momencie malego wycieku, bo mechanikow od tego jak
    na lekarstwo, a samochod byl mi niezbedny do pracy, w zwiazku z tym
    musial zmienic wlasciciela. Ale chyba znowu poszukam sobie xantii, bo
    jak na razie to nic innego nie dorownuje jej komfortem (fakt, mialem
    klime, podlokietnik i 4 poduszki, radio sterowane z kierownicy, elektr.
    szyby - full wypas).

    --
    venioo
    GG:198909