  • 21. Data: 2009-01-17 13:14:16
    Temat: Re: x-sync 1/8000 z lampą studyjną? To możliwe
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    Użytkownik "Radio Erewan" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    news:124eudp3p1cuq.dlg@cdrom.pl...

    > Proszę posiadaczy innych lamp studyjnych o sprawdzenie tego dziwacznego
    > efektu.

    a co w tym dziwnego?
    przeciez to wynika ze sposobu działania HSS,
    plus dodatkowo, że akurat stosowne opóźnienia i czas świecenia palnika lampy
    studyjnej przypadkowo zgrały sie tak, że naswietlana jest cała klatka

  • 22. Data: 2009-01-17 13:15:41
    Od: Radio Erewan <r...@g...com>

    Dnia Sat, 17 Jan 2009 14:14:16 +0100, Robert napisał(a):

> [...]
    > studyjnej przypadkowo zgrały sie tak, że naswietlana jest cała klatka

    No cóż, dla mnie to jest bardzo zaskakujące. Wydaje mi się, że to jedna z
    ciekawszych rzeczy jakich dowiedziałem się przez ostatni rok. Inaczej nie
    truł bym p.r.f.c, mam gdzie gadać o pierdołach.

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl

  • 23. Data: 2009-01-17 13:27:51
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Radio Erewan pisze:
    > No cóż, dla mnie to jest bardzo zaskakujące. Wydaje mi się, że to jedna z
    > ciekawszych rzeczy jakich dowiedziałem się przez ostatni rok. Inaczej nie
    > truł bym p.r.f.c, mam gdzie gadać o pierdołach.

    Dla mnie też i czekam na wyjaśnienie zjawiska. Na początek - przebieg z
    lamp - oscyloskop czy pstryknięcie na czasie b jak pisałem wcześniej. Bo
    wychodzi na to, że palnik studyjnej jest wprost kluczowany z przebiegu
    fotoceli. Z czego należy się cieszyć :)
    (i martwić, bo nie mam hssa, a jak widzę, byłby przydatny).
    Jeśli jest jak przypuszczam to obawiam się o żywotność lamp, a raczej
    elektroniki (elementów mocy) - z chińskimi lampami jest jak jest i bez
    tego :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 24. Data: 2009-01-17 13:33:13
    Od: Radio Erewan <r...@g...com>

    Dnia Sat, 17 Jan 2009 14:27:51 +0100, Janko Muzykant napisał(a):

> [...]
    > Jeśli jest jak przypuszczam to obawiam się o żywotność lamp, a raczej
    > elektroniki (elementów mocy) - z chińskimi lampami jest jak jest i bez

    This is just speculation, obviously -- but it would be really interesting
    to see a "white wall test" at various output (full output, 1/2, 1/4 and
    1/8) and at various shutter speeds (1/8000th, 1/4000th, 1/2000th and
    1/1000th).

    To mi polecili na DPR. Musze iść z żoną na motobajzel, ale jak wrócę,
    zrobię z ciekawości. Oscyloskopu nie mam. Moja kamera potrafi w 3 sekundy
    zrobić 120 czy 150 klatek, ale to chyba za mało.

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl

  • 25. Data: 2009-01-17 13:40:06
    Od: conik <c...@i...pl>

    Paweł W. pisze:

    > Wierzę, ale czy nie mógłbyś też umieścić gdzieś jpg w rozdzielczości
    > ekranowej? Wystarczy nie usuwać exifa ;)
    >
    > Pozdrawiam,
    > Paweł W.

    a mi w nikonie nie cholery nie moze wyjsc cala klatka nazwietlona pnizej
    1/320sek

  • 26. Data: 2009-01-17 13:41:00
    Od: Radio Erewan <r...@g...com>

    Dnia Sat, 17 Jan 2009 14:40:06 +0100, conik napisał(a):

    > a mi w nikonie nie cholery nie moze wyjsc cala klatka nazwietlona pnizej
    > 1/320sek

    Ustaw czas HS na czas x-sync.

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl

  • 27. Data: 2009-01-17 13:43:09
    Od: Radio Erewan <r...@g...com>

> [...]

    > Jeśli jest jak przypuszczam to obawiam się o żywotność lamp, a raczej
    > elektroniki (elementów mocy) - z chińskimi lampami jest jak jest i bez

    "...Faktycznie to może działać. W HSS lampa daje pierwszy błysk gdy tylko
    pierwsza lamelka zaczyna podróż a może i wcześniej. To wyzwoli lampę
    studyjną a przecież w niej czas trwania pojedynczego błysku jest długi i
    wystarczy na cały czas przesuwania szczeliny nad matrycą/filmem. ..."

    Ciekawe spostrzeżenie z CB. Co prawda błysk jest krótszy od czasu wędrówki
    szczeliny, ale trop ciekawy.

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl

  • 28. Data: 2009-01-17 14:07:57
    Od: conik <c...@i...pl>

    Radio Erewan pisze:

    > Ustaw czas HS na czas x-sync.
    >
    > Pozdrawiam

    minimalny czas synchronizacji jaki mozna ustawic to 1/320
    oczywiscie lampa naaparatowa pozwala wtedy robic zdjecia prawidlowo
    naswietlone ponizej tego czasu
    ale przy wyzwalaniu studyjnej widac juz zaciemnienie kadru

    niech sie moze wypowie jakis bardziej doswiadczony nikoniarz ode mnie bo
    biore pod uwage jeszcze to ze moglem cos w nastawach zle zrobic

  • 29. Data: 2009-01-17 14:29:14
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "conik" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > niech sie moze wypowie jakis bardziej doswiadczony nikoniarz ode mnie bo
    > biore pod uwage jeszcze to ze moglem cos w nastawach zle zrobic

    Masz włączony tryb manual w lampie?

  • 30. Data: 2009-01-17 14:30:19
    Od: conik <c...@i...pl>

    Marcin [3M] pisze: