  • 1. Data: 2010-04-19 10:11:16
    Temat: Auto na kategorię B1
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Ma ktoś jakiś fajny samochodzik zarejestrowany na pojazd lekki do
    sprzedania?

    Chętnie do zamiany na Punto 1.2, 2002 rok, z przebiegiem 60 kkm (pierwszy
    właściciel) (z kratką - van dla 4 osób).

    Postanowiłem sprzedać Punciaka i kupić coś mniejszego, żeby dzieciak mógł
    się już wprawiać w jeździe.
    Więc jakby ktoś był zainteresowany zakupem Punto to można pisać.

  • 2. Data: 2010-04-19 17:41:16
    Temat: Re: Auto na kategorię B1
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    Cavallino pisze:
> [...]
    > (pierwszy właściciel) (z kratką - van dla 4 osób).
    >
    > Postanowiłem sprzedać Punciaka i kupić coś mniejszego, żeby dzieciak

    A jesteś pewien, że dasz radę wysłać młodego na egzamin? ZTCW w wielu
    ośrodkach egzaminowania B1 jest martwą kategorią.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 3. Data: 2010-04-19 18:26:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości news:hqhtkq$giv$1@news.dialog.net.pl...

    > A jesteś pewien, że dasz radę wysłać młodego na egzamin?

    Nie jestem.

    >ZTCW w wielu ośrodkach egzaminowania B1 jest martwą kategorią.

    To znaczy co, wcale nie przeprowadzają takich egzaminów?
    Bo czytałem że w najgorszym przypadku egzamin jest na aucie instruktora.

    Zresztą WORD w Poznaniu jest dość duży, kursy szkoły prowadzą, więc
    niemożliwe żeby egzaminów nie było.

  • 4. Data: 2010-04-19 20:00:38
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Apr 2010 17:41:16 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

    >A jesteś pewien, że dasz radę wysłać młodego na egzamin? ZTCW w wielu
    >ośrodkach egzaminowania B1 jest martwą kategorią.

    Osrodek nie musi sie do tego przyznawac - zaswiadczenie o ukonczeniu
    kursu prosze :-)

    J.

  • 5. Data: 2010-04-19 22:55:48
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    www.korycki.pl

    > Chętnie do zamiany na Punto 1.2, 2002 rok, z przebiegiem 60 kkm
    > (pierwszy właściciel) (z kratką - van dla 4 osób).

    Zarejestruj to Punto jako 550kg :)

    Poza jakimiś cudakami typu Ariel Atom samochodów lżejszych niż 550kg i
    tak nie ma.
    Co jednak nie zmienia faktu że w SKP bywa że się takie antygrawitacyjne
    cuda zdarzają że nawet Smarty i Micry jeżdża na B1, więc może i świat
    jest już gotowy na "ważące" 549kg Punto? ;)

    Bo do prawdziwego zejścia poniżej 550kg to trzeba ostro piaskować
    blachy, a to gra nie warta świeczki, bo się auto zrobi niebezpieczne,
    będzie rdzewieć itd.

  • 6. Data: 2010-04-19 23:17:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > Co jednak nie zmienia faktu że w SKP bywa że się takie antygrawitacyjne
    > cuda zdarzają że nawet Smarty i Micry jeżdża na B1,

    Nie ta klasa - Smarty, Suzuki Alto, Daihatsu Cuore, Maluchy.
    Auta lżejsze od Punto o jakieś 300 kg.

  • 7. Data: 2010-04-19 23:30:01
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Cavallino pisze:

    > Nie ta klasa - Smarty, Suzuki Alto, Daihatsu Cuore, Maluchy.
    > Auta lżejsze od Punto o jakieś 300 kg.

    No żartuję z tym Punto, ale jednak tamte auta też dużo cięższe niż 550kg.
    Na tyle cięższe że sądzę że nie ma mowy o uczciwym zejściu poniżej 550kg.

  • 8. Data: 2010-04-19 23:37:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > No żartuję z tym Punto, ale jednak tamte auta też dużo cięższe niż 550kg.
    > Na tyle cięższe że sądzę że nie ma mowy o uczciwym zejściu poniżej 550kg.

    Czy masa własna liczy się z paliwem czy bez?
    Bo jeśli z, to często pomoże zmniejszenie baku.
    Kto to później sprawdzi? ;-)

    Kanapa, koło zapasowe to też kilkanaście-kilkadziesiąt kg.

  • 9. Data: 2010-04-20 00:10:56
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Cavallino pisze:

    > Czy masa własna liczy się z paliwem czy bez?

    Wszystkie płyny w ilościach nominalnych. Czymkolwiek jest ilość nominalna :)
    Stawiałbym że formalnie wypada mieć połowę zbiornika. Praktycznie pewnie
    można na oparach :)

    > Bo jeśli z, to często pomoże zmniejszenie baku.
    > Kto to później sprawdzi? ;-)
    >
    > Kanapa, koło zapasowe to też kilkanaście-kilkadziesiąt kg.

    Kanapa z pasami to może z 10kg. Zapas w takich małych samochodach też
    jakiś szczególnie ciężki nie jest - będzie może drugie 10kg.
    I tu łatwe odchudzanie się kończy.
    Można rwać tapicerkę i wygłuszenia, ale to już mocno odbije się na
    komforcie.
    Można dać maskę z laminatu - też będzie kilka kg do przodu.

    Ale nadal to jest mało.

    Dalej już zaczynają się koszty i mniejsze zyski, bo odchudzać można np.
    wydech, dolot, zamach, koła itd. ale to już raczej tylko w sporcie bo to
    wszystko ciągnie za sobą wady raczej nieakceptowalne w cywilu.

    Z byle 126p trzeba wyrwać 100kg żeby ważył 550kg. Podobnie z tych
    najmniejszych wózków typu Cuore czy Swift.
    IMO bez ruszania blach nie do zrobienia.

    Tyle że nad czym się tu zastanawiać? Masz adres do gościa który to
    wszystko robi - kupujesz takie Cuore które ma w dowodzie 549kg i już :)

  • 10. Data: 2010-04-20 00:18:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Wszystkie płyny w ilościach nominalnych. Czymkolwiek jest ilość nominalna
    > :)

    Czyli masz ze 20 kg na samym paliwie.

    > Kanapa z pasami to może z 10kg.

    Eeeee, w autach konstrukcyjnie sprzed nastu lat?
    IMO sporo więcej.

    >Zapas w takich małych samochodach też jakiś szczególnie ciężki nie jest -
    >będzie może drugie 10kg.

    Powiedzmy razem z 50 kg.
    Jak odchudzają resztę żeby z 640 wyszło 549 to nie mam pojęcia.
    A są i Cuore rejestrowane na 4 osoby, więc z kanapą.

    > Tyle że nad czym się tu zastanawiać? Masz adres do gościa który to
    > wszystko robi - kupujesz takie Cuore które ma w dowodzie 549kg i już :)

    Przecież o tym piszę o i już tak zarejestrowanego auta szukam.
    Tak, żeby jak ktoś coś kręcił, to na pewno nie ja.

    Ale najpierw pewnie trzeba będzie poczekać aż się Punciak sprzeda.