  • 31. Data: 2009-05-14 18:26:56
    Temat: Re: wynagrodzenie dla fotograf????????????????????????????
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Użytkownik "luxcamera" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:guhh2k$1bh$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    eshow.php?directory=23

> [...]
    >
    > Cieszę się, że jeszcze mnie kryzys tak bardzo nie przycisnął, żebym
    > sprzętem za xx000 zł pracował przez kilkanaście godzin za 200zł.
    >
    > Jest jeszcze aspekt szacunku do samego siebie.
    > Jeśli siebie szanuję, to szanuję rezultaty własnej pracy - jestem dumny z
    > rezultatów tej pracy i nie przyłożę się do robienia "kaszany".
    > Nie chodzi o to, że muszę zaraz brać za każdą robotę tysiące złotych, ale
    > żeby jako fotograf mieć stawkę niższą niż pracownik "przeuroczych"
    > restauracji McDonald's... Musiałbym następnego dnia rano spojrzeć w lustro
    > i zadać sobie pytanie: Chińczyk, czy idiota?

    Sprawa jest prosta,- skoro ktoś jest chętny, aby wykonac pracę za x zł i jej
    poziom jest adekwatny do moich potrzeb to nie ma najmniejszego powodu, aby
    np. tobie płacic za to samo 2, czy 3 razy to więcej i to tylko dlatego w
    gruncie rzeczy, że uważasz, iż powinienes wyższa stawkę;-). Co innego, jesli
    w istocie potrafisz pokazać, ze twoja prtaca przyniesie mi też 3, czy 3 razy
    wiecej korzyści, i to takich, które mi sa potrzebne, -wtedy zapewne
    zdecyduję się na ciebie.
    Z drugiej jednakże strony oczywiście nikt nie przymusza cię, abyś brał prace
    za stawki ciebie nie zadawalające.
    A zatem wszyscy powinni byc zadowoleni;-)

    p47

  • 32. Data: 2009-05-14 18:33:09
    Temat: Re: wynagrodzenie dla fotografów - śmieszne czy tragiczne?
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 14 Maj, 20:17, "...::QRT::..." <n...@...mejla> wrote:

    > Fakt - nie jest ona tak odpowiedzialna jak praca lekarza/pilota

    Lekarze i piloci kształcą się nie za swoje , a za nasze.
    Po drugie co do lekarzy , to ich wykształcenie można o kant potłuc.
    Nic nie potrafią .
    Przykład : lekarz na dyżurze w pogotowiu nie potrafi wymienić cewnika.
    Sanitariusz ( bez formalnego przyuczenia , za to z praktyką) robi to w
    15 sek a pacjent nawet się nie skrzywił.
    To jest przykład z mjego osobistego doświadczenia- a znam dużo
    drastyczniejsze.
    pozdro Marcin

  • 33. Data: 2009-05-14 18:35:15
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > Nic nie potrafią .
    > Przykład : lekarz na dyżurze w pogotowiu nie potrafi wymienić cewnika.

    Jak zes taki mundry wymien sobie sam ;)

  • 34. Data: 2009-05-14 18:40:17
    Od: q...@g...com

    On 14 Maj, 20:26, j...@a...at wrote:
    > On 14 Mai, 19:57, q...@g...com wrote:
    > Nie twierdze ze fotografowie zarabiaja za duzo - mnie tylko dziwi , ze
    > tak sobie duzo licza za godzine pracy.
    > Obsluga wesela - - 10 godzin pracy , dostajesz jeszcze wyzere i
    > kielicha , do tego jeszcze jakas znjomosc mozesz zawrzec.
    > 40 zl/ godzine = 400 zl.
    > wywolanie i obrobka 10 godzin = 400 zl
    >
    > razem 800  zl + koszt cd az za dobrze.
    ...gdzie ty zyjesz?
    Nawalilo mi cos w aucie( merc. A-160) w serwisie godzina praca
    mechanika 148 Euro, czesc(drüssenklape) nie wiem co to jest, 300 Euro.
    Razem 600Euro zaplacilem w bratnim kraju z wspolnoty europejskiej.
    40 zlotych za godzine, przy dzisiejszych cenach placi sie glupiej
    Marynie , ktora pomaga w kuchni.
    StaM

  • 35. Data: 2009-05-14 18:44:19
    Od: luxcamera <r...@g...pl>

    p47 wrote:
> [...]
    > prace za stawki ciebie nie zadawalające.
    > A zatem wszyscy powinni byc zadowoleni;-)

    Tak masz rację - skoro ktoś jest chętny -, ale tutaj chodziło o troszkę
    inną sytuację - Baumit płaci pewnie nieźle tej agencji - problem tylko
    taki, że ktoś tam w ich marketingu najwyraźniej nie patrzy za co płaci,
    bo opublikowane zdjątka są ... - wybacz, że nie skomentuję ich - sam zobacz.

    Napisałem o całości, żeby pokazać, jak często "agencje" ubierając w
    ładne słówka i ideologię swoje działania, próbują zrobić z kogoś frajera.

    Poza tym niby o.k. Jeśli im trzeba zdjęć za 200 zł, to niech ktoś je robi.

    Mimo wszystko szkoda mi tych, którzy zrobią za te 200zł. Uważam takie
    propozycje za naruszanie godności człowieka i jego profesji.

    Teraz to jest 200zł, potem będzie 100zł, a potem ...

    Ra-V
    www.luxcamera.com
    www.mylightsensitivity.blogspot.com
    Nie po to Bóg dał nam inteligencję, żebyśmy mieli ułatwiać sobie życie.

  • 36. Data: 2009-05-14 18:55:27
    Od: luxcamera <r...@g...pl>

    j...@a...at wrote:
> [...]
    > muzyka 10 - 12 lat , do zawodu pilota potrzebujesz kilka lat i naklady
    > inwestycyjne rzedu kilkudziesieciu tysiecy euro.
    > sam sprzet jest smiesznie tani np w porownaiu do sprzetu muzykow ,
    > ktorych instrumnety czesto ida w dziesiatki tysiecy czy np stacji
    > diagnostycznej samochodow.
    > nie widze powodu ,dla ktorego fotograf mialby na godzine rzeczywiscie
    > znaczco wiecej zarabiac niz przedstawiciele innych zawodow
    > wymagajacych takiego samego przygotowania.
    > Tzn ciesze sie ze duzo zarabiaja i zycze jak najwiecej ale nie rozumie

    Lekarze - ci wykształecni z papierami, a nie znachorzy - o mały włos
    mnie kiedyś nie zabili. Uratowała mnie moja babcia - li tylko
    przedwojenny felczer z wykształcenia. To tyle o papierach i ich wartości.
    Doświadczenia i lat praktyki nie da się wymierzyć w powierzchni dyplomów :-)

    Nawet skończyłem jakąś szkołę fotograficzną, ale niczego mnie w niej nie
    nauczyli. Panowie i panie próbowali uformować mnie na swój obraz i
    podobieństwo...

    Wszystko co wiem, to wieloletnia samoedukacja - myślę, że znacznie
    więcej niż 10 letnia.

  • 37. Data: 2009-05-14 19:02:45
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła wrote:

    > Jak zes taki mundry wymien sobie sam ;)

    ja tam kilka spraw medycznych potrafię robić (wenflon założyć, zastrzyki
    zrobić itp...)

    podejrzewam że i zrobienie prostych zabiegów operacyjnych nie wymaga 10 lat
    studiów, każdy z nas po krótkim przeszkoleniu potrafiłby pewnie je wykonać.
    Szczególnie z "NAS" :)

  • 38. Data: 2009-05-14 19:04:08
    Od: Leszek Drwal <l...@a...pl>

    j...@a...at wrote:

> [...]
    > Obsluga wesela - - 10 godzin pracy , dostajesz jeszcze wyzere i
    > kielicha , do tego jeszcze jakas znjomosc mozesz zawrzec.

    dolicz amortyzacje sprzetu lub przelicz na to ile bys musial zaplacic za
    pozyczenie

    tak samo z oprogramowaniem

    dolicz know-how kogos, kto wie jak uzyc tego sprzetu i oprogramowania

    40 zlotych za godzine to ja nawet nie zaczynam rozmowy, choc calkiem
    inna branza, ale wiem ile musialm kupic sprzetu, softu, ksiazek, czasu
    poswiecic, zeby sie nauczyc tego dobrze i efektywnie uzywac, wiem ile
    zre to wszystko pradu, ileo kosztuje miejsce gdzie to wszystko musze
    trzymac, ile podatkow zaplacic, no sorry, 40 i to pewnie jeszcze butto
    za godzine to niech bierze student, ale nie fachowiec. koles od pieca
    gazowego wzial 150 za 30 minut... technik jakis po zawodowce pewnie...

  • 39. Data: 2009-05-14 19:06:35
    Od: luxcamera <r...@g...pl>

    j...@a...at wrote:
> [...]
    > Obsluga wesela - - 10 godzin pracy , dostajesz jeszcze wyzere i
    > kielicha , do tego jeszcze jakas znjomosc mozesz zawrzec.

    10 godzin obsługa wesela - o.k.
    Kielich i wyżera - nie przesadzałbym - nie ma na to czasu i miejsca.
    Fotografujesz - nie pijesz!!!
    Posiłek regeneracyjny mile widziany, ale nawet wśród wyższych sfer
    zdarzyło mi się zamawiać jedzenie z dostawą na salę weselną.
    Obróbka - 10 godzin - w moim wypadku to trochę mało...
    Wymyśl (wykreuj), zaprojektuj i złóż sobie indywidualnie zaprojektowaną
    fotoksiążkę 40 lub więcej stron, to zobaczysz...

  • 40. Data: 2009-05-14 19:09:49

    Dnia Thu, 14 May 2009 11:33:09 -0700 (PDT), d...@v...pl napisał(a):

    > Lekarze i piloci kształcą się nie za swoje , a za nasze.

    no i co z tego? Bronił ci ktoś chodzić do szkół za nasze?
    Sa przeca publiczne szkoły plastycze, akademie sztuk pięknych ect...

    > Po drugie co do lekarzy , to ich wykształcenie można o kant potłuc.
    > Nic nie potrafią .

    Jedni nie potrafią inni potrafią. Jak wszedzie.