  • 21. Data: 2009-05-14 17:05:41
    Temat: Re: wynagrodzenie dla fotografów - śmieszne czy tragiczne?
    Od: q...@g...com

    On 14 Maj, 18:47, "...::QRT::..." <n...@...mejla> wrote:
    > Dnia Thu, 14 May 2009 14:25:33 +0000 (UTC), Łofca Jeleni napisał(a):

    > doświadczeniach dokładnie wiedzieli czemu to było takie tanie i czemu
    > jednak normalnie płaci się wiecej.
    ..optymista.
    Ten zawod zginie, tak samo jak zawod kierowcy. Obecnie nie ma
    prawdziwych szoferow, tylko sa ladowacze, lub konduktorzy, a prowadza
    pojazd przy okazji. Tak samo dzisiaj kazdy umie fotografowac , a do
    tego moze sobie pogadac przez telefon robiac zdjecia slubne.
    Pozdrawiam StaM

  • 22. Data: 2009-05-14 17:16:41
    Temat: Re: wynagrodzenie dla fotograf????????????????????????????
    Od: luxcamera <r...@g...pl>

    iso wrote:
    > "luxcamera" napisa? w wiadomo?ci:

    > a tak swoj? drog? to zupe?nie tyle samo ile ty da?e?
    > grafikowi za logo i webmasterowi za stron? :-)
    >
    > Wci?? nie rozumiem co cie tak zabola?o?
    > Chcesz win? za brak zlece? zwali? na innych?
    >
    > wr,
    > www.isonet.pl

    Grafikowi za logo i webmasterowi za stronę zapłaciłem tyle, że byli
    zadowoleni :-) I napewno nie szukałem najtańszych, i nie było to 200zł,
    jak twierdzisz (fajną masz stronę, ale dla mnie jest nieczytelna - dużo
    kosztowała?).
    Aparatu, optyki i całego szpeju też nie kupiłem w najtańszym sklepie
    internetowym, czy na allegro.

    Na nikogo nie chcę zwalać winy, bo tak, jak napisałem wcześniej - Cieszę
    się, że jeszcze mnie kryzys tak bardzo nie przycisnął, żebym sprzętem za
    xx000 zł pracował przez kilkanaście godzin za 200zł.
    Nic mnie nie zabolało, bo to nie kwestia bolesności lecz śmieszności
    takiego zjawiska, jak zdjęcia z prawami za 200 zł.

    Patrzę sobie tylko na rynek i krytykuję, piętnuję, pewne postawy,
    trendy, które mogą nam wszystkim w przyszłości zaszkodzić, które po
    prostu prowadzą na manowce.

    Ciekawe dlaczego, jak człowiek poruszy pewne tematy, to zaraz ktoś chce
    go wdeptać w ziemię i unieważnić jego opinię, przypisując mu niskie
    pobudki...?

    Ra-V
    www.luxcamera.com
    www.mylightsensitivity.blogspot.com
    Nie po to Bóg dał nam inteligencję, żebyśmy mieli ułatwiać sobie życie.

  • 23. Data: 2009-05-14 17:27:43
    Od: Bernard Wybierała <b...@g...com>

    Roger from Cracow pisze:

> [...]
    > jak to dziala.
    > Przyklad z przed 2 dni; potrzeba zrobic sesje bielizny jakies 25 sztuk +
    > studio +
    > modelka + fotograf + obrobka zdjec + po dwa ujecia. Jakies minimum 4-5
    > godz studio + kilka godzin przy kompie. Trzeba oplacic modelke, podatki,
    > amortyzacja sprzetu, czas, obrobka itp. Moje wycena ~2000pln w tym modelka
    > + wizaz i co sie okazuje?
    > 2x bardziej doswiadczony fotograf ode mnie wycenia te sama prace na 1000zl
    > Czyli po odliczeniu wszystkiego zarabia na tym 300 do 400zl za profi sesje

    Za 2 tysiace??? Bielizna??? 25 sztuk???
    Hmmm
    Powiem tak - jedna z modelek - z ktora współpracuje - nie jest
    najdrozsza - za pozowanie 1 dzien do bielizny bierze 3,5 KPLN.
    Tak wiec ... olac taka firme co wybiera tanioche, bo i tak pozniej nie
    zaplaca albo beda zwlekac z platnoscia.
    Jakbym do tego dodal wizaz fryzjera, dodatki do bielizny, amortyzacje
    sprzetu - to za sama sesje koszt - okolo 5000 a do tego jeszcze prawa do
    wizerunku, no i gaza dla mnie

    --
    Bernard Wybierała
    B&W Studio fotografii reklamowej i reklamy

  • 24. Data: 2009-05-14 17:28:47
    Od: q...@g...com

    On 14 Maj, 19:16, luxcamera <r...@g...pl> wrote:
> [...]

    > Ciekawe dlaczego, jak człowiek poruszy pewne tematy, to zaraz ktoś chce
    > go wdeptać w ziemię i unieważnić jego opinię, przypisując mu niskie
    Popieram.
    StaM

  • 25. Data: 2009-05-14 17:42:02
    Od: j...@a...at

    On 14 Mai, 16:10, "Roger from Cracow" <r...@s...pl>
    wrote:

    > zdjecia do internetu i sklepu internetowego.
    > no widzisz ta cena jest na mojej granicy, ze by mi sie chcialo ruszyc
    > dupe do tego. Najpierw patrze jaka firma przy okazji wyceny... .
    > Suma sumarum  ja tego nie zrobie na pewno ale znjadzie sie na moje
    > miejsce z tuzin  wiekszych frajerow, ktorzy to cykna za te 1000zl + tuzin
    > modelek z  maxmodels ktore popedzi zapozowac za friko do tej sesji.
    > Tak to  wyglada od zaplecza.
    >
    > Roger

    zawsze mnie dziwilo dlaczego fotografowie wyceniaja tak drogo swoja
    prace.
    toz to najczesciej osoby przyuczone do zawodu ( ? ) , w najlepszym
    wypadku konczyce jakies kursy, ktore same nauczyly sie obslugiwac
    program i komputer .
    Na ile mozna wyceniac zawod do ktorego przygotowanie jest tak tanie i
    krotkotrwale ?
    do zawodu lekarza uczy sie co najmniej 10 lat + praktyki , do zawodu
    muzyka 10 - 12 lat , do zawodu pilota potrzebujesz kilka lat i naklady
    inwestycyjne rzedu kilkudziesieciu tysiecy euro.
    sam sprzet jest smiesznie tani np w porownaiu do sprzetu muzykow ,
    ktorych instrumnety czesto ida w dziesiatki tysiecy czy np stacji
    diagnostycznej samochodow.
    nie widze powodu ,dla ktorego fotograf mialby na godzine rzeczywiscie
    znaczco wiecej zarabiac niz przedstawiciele innych zawodow
    wymagajacych takiego samego przygotowania.
    Tzn ciesze sie ze duzo zarabiaja i zycze jak najwiecej ale nie rozumie
    skad sie to bierze?

    co do konkretnego przykladu 25 sukienek za 2000 pln - zdjecia do
    internetu.

    sprzedajacy ten towar musialby podrozyc sukienke o ok 100 zl tylko
    dlatego , ze zamiescil jej zdjecie - to nie jest malo , kazdy
    konsumnet zdziwilby sie dlaczego zdjecie az tyle kosztuje ?
    trzebaby tak zorganizowac prace , tak dobrac technologie , zeby
    kupujacy te sukienke nie odczul wzrostu jej ceny z powodu zdjecia w
    sposob istotny.
    Tzn rzeczywiscie trzeba lamac sobie glowe jak to najtaniej zrobic , w
    przeciwnym wypadku ktos inny bedzie mial know how jak zrobic taniej.

    O ile - zaleza jak wartosciowe sa to rzeczy , powiedzmy o 2-5 zl na
    sztuke ?
    oznaczaloby to ze w sumie musialby sprzedac powiedzmy ok 1000 -2000
    sztuk tych sukienek . Czy to jest mozliwe ? obawiam sie ze nie ,
    licho wie jakie sa jego przychody.

    Ale rynek reguluje sie sam , Ci ktorzy nie maja technologi , okaza sie
    za drodzy i musza ineres zwijac,
    Tak jak jest , jest dobrze. zawsze powinen znalezc sie frajer , ktory
    zrobi tanio , po to zeby nie znalazl sie cwaniak , ktory zrobi za
    drogo.
    Jesli frajer robi za tanio tzn , ze zwraca pieniadze , te ktore kiedys
    otrzymal , gdy policzyl za drogo .

    punkt widzenia , zalezy od punktu siedzenia.

  • 26. Data: 2009-05-14 17:57:40
    Od: q...@g...com

    On 14 Maj, 19:42, j...@a...at wrote:

> [...]
    > krotkotrwale ?

    > punkt widzenia , zalezy od punktu siedzenia.

    Kazdy inaczej przygotowuje sie do zawodu, czy to pisarz,poeta, aktor.
    Najlepsi z nich nie skonczyli wyzszej szkoly filmowej w Lodzi, a
    wystepuje w Hollwood na okraglo. Fotograf konczy technikum
    Fotograficzne np. w Katowicach - Piotrowicach(nie wiem czy jeszcze
    istnieje), moze skonczyc nastepnie ASP w Krakowie... wiec Twoja
    pisanina jest o dupe rozbic i uwazam za ogolnopolska wade zagladanie
    drugim do stopnia wyksztalcenia. Pokaz co umiesz! Papiery sobie opraw
    w ramke. Lekarz , lotnik, musi skonczyc cos tam...ale nie gwarantuje
    to ze korzystajac z ich uslug przezyjesz.
    StaM

  • 27. Data: 2009-05-14 17:59:32
    Temat: Re: wynagrodzenie dla fotograf?w - ?mieszne czy tragiczne?
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W czwartek 14 maj 2009 16:56, Roger from Cracow wyraził następujacą opinię:

    > gdzie Ty widzisz moje narzekanie ? podsumowalem tylko
    > dlaczego tak sie dzieje i dlaczego znajda sie ludzie ktorzy pojda
    > za to 200zl zrobic te zdjecia z tytulowego watku.

    Odniosłem jednak wrażenie jakbyś się nie całkiem godził z dość prostymi
    zasadami ekonomii ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 28. Data: 2009-05-14 18:17:13
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 14 Maj, 19:42, j...@a...at wrote:

> [...]

    > muzyka 10 - 12 lat , do zawodu pilota potrzebujesz kilka lat i naklady
    > inwestycyjne rzedu kilkudziesieciu tysiecy euro.

    Trzydzieści kilka lat doświadczenia plus inwestowania w sprzęt
    ( własny , nie kupiony za państwowe jak u konowałów)
    plus własny talent nazywasz przyuczeniem ?

    > sam sprzet jest smiesznie tani np w porownaiu do sprzetu muzykow ,
    > ktorych instrumnety czesto ida w dziesiatki tysiecy

    Muzycy ze sprzętem za takie pieniądze biorą wielokroć więcej niż
    fotografowie.
    No chyba ze ktoś tyle wyłożył żeby grać na weselach , ale to hobbysta
    - zazwyczaj typowy instrument muzyka weselnego kosztuje mniej niż
    jeden mój filtr.
    .
    > nie widze powodu ,dla ktorego fotograf mialby na godzine rzeczywiscie
    > znaczco wiecej zarabiac niz przedstawiciele innych zawodow
    > wymagajacych takiego samego przygotowania.

    Na ogół zarabia mniej.

> [...]
    > oznaczaloby to ze w sumie musialby sprzedac powiedzmy ok  1000 -2000
    > sztuk tych sukienek . Czy to jest mozliwe ? obawiam sie ze nie ,
    dziewczynie szyjącej kreacje własnoręcznie , sprzedającej jednostkowy
    produkt w rozsądnej cenie ,
    można zorganizować sesję za jeden uśmiech( plus prawo do wykorzystania
    zdjęć) to się bardzo opłaca.
    Z firmą klepiącą masówkę nie ma zmiłuj. A robienie poniżej kosztów
    nazywa się dumping , i jest zakazane prawnie.

> [...]
    > otrzymal , gdy policzyl za drogo .
    >
    > punkt widzenia , zalezy od punktu siedzenia.
    Błąd. W ten sposób na rynku zostaną jedynie partacze którzy będą
    sobie dorabiać.
    Poziom ( co widać ) poleci na pysk.
    I dobrze .
    Wtedy fachowcy gwarantujący wysoką jakość będą mogli wołać 10x tyle
    co obecnie.
    I firmy a pośrednio konsumenci będą płacić . I tak być powinno , i w
    cywilizowanym świecie tak jest.
    Ciągle poprawiam robotę po takich co robili tanio , i spartolili. W
    dodatku jest to zwykle robota na zapalenie płuc.
    Najlepsze zlecenia- stawki sięgają sufitu. Za tą samą robotę w
    normalnych warunkach zawołałbym co najwyżej połowę.. A często
    o rząd wielkości mniej.
    Bo za frajerstwo się płaci frycowe.
    Pozdro Marcin

  • 29. Data: 2009-05-14 18:17:28
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Thu, 14 May 2009 10:42:02 -0700 (PDT), j...@a...at napisał(a):

> [...]
    > program i komputer .
    > Na ile mozna wyceniac zawod do ktorego przygotowanie jest tak tanie i

    krótkotrwałe?
    Po jakim czasie samouk nauczy sie dobrze wykonywać swoją pracę?
    Fakt - nie jest ona tak odpowiedzialna jak praca lekarza/pilota ale
    zapewniam Cię ze wszelkiej masci samoucy: fotografiowe, graficy czy
    programiści muszą poświecić dobre kilka lat aby być zostać solidnymi
    fachowcami.
    O ile oczywiście mają jezcze talent i serce do tej pracy...

  • 30. Data: 2009-05-14 18:26:50
    Od: j...@a...at

    On 14 Mai, 19:57, q...@g...com wrote:

> [...]
    > w ramke. Lekarz , lotnik, musi skonczyc cos tam...ale nie gwarantuje
    > to ze korzystajac z ich uslug przezyjesz.

    pokaz mi fotografow ktorzy skonczyli asp ?
    ilu ich jest ? co robia ? - fotografuja wesela , komunie , sukienki ?

    Jest tutaj ktos po ASP ?

    Dla mnie jest zupelnie czyms zozumialym , ze sa zawody do ktorych
    uprawiania trzeba sie dluzej przygotowac , i ci lepiej wyksztalceni
    moga oczekiwac i lepszych dochodow.
    Sprobuj uprawiac zawod muzyka bez skonczonych studiow - 12 lat pracy i
    cwiczen po kilka godzin dziennie . Bez rzemiosla talentu wystarczy
    moze na dwa koncerty.

    Czy absolwent technikum fotograficznego z racji tego ze obsluguje
    maszyne zwana aparatem fotograficznym posiada jakies szczegolne
    trudniej dostepne umiejetnosci , wiedze na tyle duza i niedostepna iz
    za swoja usluge winen odpowiednio wiecej sobie liczyc.
    w sumie ceny reguluje rynek.
    jesli jestes za drogi nie dostaniesz zlecenia , jesli za tani
    upadniesz.

    Nie twierdze ze fotografowie zarabiaja za duzo - mnie tylko dziwi , ze
    tak sobie duzo licza za godzine pracy.
    Obsluga wesela - - 10 godzin pracy , dostajesz jeszcze wyzere i
    kielicha , do tego jeszcze jakas znjomosc mozesz zawrzec.
    40 zl/ godzine = 400 zl.
    wywolanie i obrobka 10 godzin = 400 zl

    razem 800 zl + koszt cd az za dobrze.