  • 41. Data: 2009-05-14 19:11:07
    Temat: Re: wynagrodzenie dla fotografów - śmieszne czy tragiczne?
    Od: luxcamera <r...@g...pl>

    d...@v...pl wrote:

> [...]

    > sobie dorabiać.
    > Poziom ( co widać ) poleci na pysk.
    > I dobrze .
    > Wtedy fachowcy gwarantujący wysoką jakość będą mogli wołać 10x tyle
    > co obecnie.
    > I firmy a pośrednio konsumenci będą płacić . I tak być powinno , i w
    > cywilizowanym świecie tak jest.
    > Ciągle poprawiam robotę po takich co robili tanio , i spartolili. W
    > dodatku jest to zwykle robota na zapalenie płuc.
    > Najlepsze zlecenia- stawki sięgają sufitu. Za tą samą robotę w
    > normalnych warunkach zawołałbym co najwyżej połowę.. A często

    Podpisuję się pod Twoim postem obiema rękami - partaczom mówimy nie, a
    frajerzy niech pamiętają - kto mało płaci, ten dwa razy płaci.

    Ra-V
    www.luxcamera.com
    www.mylightsensitivity.blogspot.com
    Nie po to Bóg dał nam inteligencję, żebyśmy mieli ułatwiać sobie życie.

  • 42. Data: 2009-05-14 19:13:45
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    j...@a...at pisze:
> [...]
    > muzyka 10 - 12 lat , do zawodu pilota potrzebujesz kilka lat i naklady
    > inwestycyjne rzedu kilkudziesieciu tysiecy euro.
    A czemu kleru nie wymieniłeś, zapomniałeś?
    --
    Krzysiek

  • 43. Data: 2009-05-14 19:17:26
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 14 Maj, 20:35, "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> wrote:

    > Jak zes taki mundry wymien sobie sam ;)

    Wymieniałem nie raz . Jako sanitariusz , bo lekarz "wymiękł"
    Pozdro Marcin

  • 44. Data: 2009-05-14 19:23:09
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 14 Maj, 21:09, "...::QRT::..." <n...@...mejla> wrote:

    > no i co z tego? Bronił ci ktoś chodzić do szkół za nasze?
    Publiczne szkoły fotograficzne to jest śmiech na sali.
    Na rozmowach kwalifikacyjnych 95% ich absolwentów polegnie na
    pierwszym pytaniu.

    > Sa przeca publiczne szkoły plastycze, akademie sztuk pięknych ect...

    Mówimy o fachowcach czy o "artystach" ?

    > Jedni nie potrafią inni potrafią. Jak wszedzie.

    Jeżeli nie znają podstaw , to powinni zwracać kasę za nauczanie.
    Pozdro Marcin

  • 45. Data: 2009-05-14 19:25:33
    Od: j...@a...at

    On 14 Mai, 20:35, "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> wrote:

    > Jak zes taki mundry wymien sobie sam ;)

    ha , ha , ha , ha

    na ebaju mozna bylo kupic przyrzady do samodzielnej kastracji , wraz
    ze szczegolowa instrukcja.

  • 46. Data: 2009-05-14 19:44:37
    Od: j...@a...at

    On 14 Mai, 20:40, q...@g...com wrote:

    > ...gdzie ty zyjesz?
    > Nawalilo mi cos w aucie( merc. A-160) w serwisie godzina praca
    > mechanika 148 Euro, czesc(drüssenklape) nie wiem co to jest, 300 Euro.
    > Razem 600Euro zaplacilem w bratnim kraju z wspolnoty europejskiej.
    >  40 zlotych za godzine, przy dzisiejszych cenach placi sie glupiej
    > Marynie , ktora pomaga w kuchni.
    > StaM

    po co Ci takie drogie auto ?
    to jasne, ze w mercedesie za podanie reki machanikowi placi sie 200
    euro.
    mozesz sie cieszyc ze tak malo zaplaciles.

    mnie w serwisie jednym markowym powiedzieli za wymiane czegos tam
    1600 euro
    pojechalem do prywatnego malego mechanika za to samo zaplacilem 200
    euro.

    40 zl za godz to 6000 zl na miesiac -moim zdaniem zawod fotografa
    robiacego majtki , wesela itp nie jest wiecej warty . Ale mozna zrobic
    przyzwoity album sprzedac w nakladzie 1000 egz w cenie 100 zl
    z 50 000 powinno zostac , owszem - takiego zarobku wcale nie ocenilbym
    jako wysokiego.

  • 47. Data: 2009-05-14 20:19:33
    Temat: Re: wynagrodzenie dla fotograf????????????????????????????
    Od: "iso" <n...@i...pl>

    "luxcamera" napisał:

    > Grafikowi za logo i webmasterowi za stronę zapłaciłem tyle, że byli
    > zadowoleni :-) I napewno nie szukałem najtańszych, i nie było to 200zł,
    > jak twierdzisz (fajną masz stronę, ale dla mnie jest nieczytelna - dużo
    > kosztowała?).

    pińćset

    > Aparatu, optyki i całego szpeju też nie kupiłem w najtańszym sklepie
    > internetowym, czy na allegro.

    no widzisz a ja kupiłem made in china, :-)

    > Na nikogo nie chcę zwalać winy, bo tak, jak napisałem wcześniej - Cieszę
    > się, że jeszcze mnie kryzys tak bardzo nie przycisnął, żebym sprzętem za
    > xx000 zł pracował przez kilkanaście godzin za 200zł.

    Myślisz, że klienta interesuje ile dałeś za aparat?

    > Nic mnie nie zabolało, bo to nie kwestia bolesności lecz śmieszności
    > takiego zjawiska, jak zdjęcia z prawami za 200 zł.

    Raczej nie jest tobie do śmiechu.

    > Patrzę sobie tylko na rynek i krytykuję, piętnuję, pewne postawy, trendy,
    > które mogą nam wszystkim w przyszłości zaszkodzić, które po prostu
    > prowadzą na manowce.

    A ja widze, że nie ogarniasz pewnych rzeczy
    związanych z ekonomią.

    Smieszne jest pisanie o szacunku do pracy,
    gadka po prostu nie z tej epoki.

    > Ciekawe dlaczego, jak człowiek poruszy pewne tematy, to zaraz ktoś chce go
    > wdeptać w ziemię i unieważnić jego opinię, przypisując mu niskie
    > pobudki...?

    pobudki masz bardzo niskie, chodzi przecież o kase :D

  • 48. Data: 2009-05-14 20:25:49
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 14.05.2009, o godzinie 16.59.16, na pl.rec.foto.cyfrowa, iso
    napisał(a):

    > patrząc na zdjęcia wymagania są żadne.

    Czy ktoś się pyta rodziców, czy dzieci mogą wisieć tak sobie w sieci czy
    nie trzeba mieć na to pozwolenia?

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 49. Data: 2009-05-14 20:27:26
    Od: FD <f...@o...pl>

    luxcamera pisze:

    > Grafikowi za logo i webmasterowi za stronę zapłaciłem tyle, że byli
    > zadowoleni :-) I napewno nie szukałem najtańszych, i nie było to 200zł,

    az zajzałem.....
    i bez urazy - tu gadasz sensownie - ale www faktycznie masz beznadziejne
    pierwsza polowa lat 90 ubieglego wieku w stylistyce, kreacji i
    warsztatowym wykonaniu
    jak mowie - bez urazy - ale widzac to raczej bym z usług nie skorzystał :/

    tak oftopicznie...

  • 50. Data: 2009-05-14 20:36:16
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    Roger from Cracow wrote:

    > 2x bardziej doswiadczony fotograf ode mnie wycenia te sama prace na 1000zl
    > Czyli po odliczeniu wszystkiego zarabia na tym 300 do 400zl za profi sesje
    > bielizny :)

    To i tak dziwne, że dali zarobić nawet temu tańszemu fotografowi. Ja
    widziałem taką samą akcję, ale skończyla się na tym, że po usłyszeniu
    ceny sesji zleceniodawca oświadczył: "to ja wolę kupić cyfrówkę, pan
    Tadek robi fajne zdjęcia na wakacjach - on nam zrobi te zdjęcia za
    darmo, bo i tak bierze pensję. A aparat zostanie w firmie i będzie jak
    znalazł na wakacje w przyszłym roku."

    > Olac takich trzymac poziom iznalezc swoja nisze oraz byc w tym dobrym.
    > Inni niech sobie pracuja jak lubia za pol darmo.

    A "webmasterów", którzy na Allegro swego czasu (jak jest teraz - nie
    wiem) sprzedawali strony www po 5 zł za sztukę kojarzysz? W cenę
    wliczone było wszystko, z projektem strony, zrobieniem jej, ewentualnymi
    zdjęciami, projektem logo firmy... Aż się prosiło zamówić u takiego
    kogoś sklep internetowy z 20 tysiącami jakichś guzików, każdy ze
    zdjęciem i otwierający się na oddzielnej stronie...