  • 11. Data: 2014-05-27 22:37:07
    Temat: Re: wymiana ślizgaczy w myszy
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    LPPL pisze tak:

    > Dobra mysz laserowa działa na każdej powierzchni, dobra mysz ma
    > dobre silikonowe ślizgacze. Bardziej opłaca się wymienić co parę
    > lat blat biurka niż te materiałowe szmaty,

    Szmaty blee, plastiki lepią się. Płyta meblowa jest najlepsiejsza.

    Logitech M210. Nie widziałem lepszej myszki. Chyba że M210 XXL :)

    --
    Piter

  • 12. Data: 2014-05-28 08:15:20
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    z pisze:

    > Z początku waga myszy bezprzewodowych mnie przeraziła.
    > Kombinowałem, kombinowałem i skonstruowałem sobie dystans żeby włożyć
    > mniejszą baterię. Odkryłem nawet że niektóre modele potrafią pracować na
    > jednej baterii pomimo dwóch miejsc. :-)

    Widziałeś może gdzieś w Polsce gotowe konwertery AAA-> AA? Na razie
    widziałem zdjęcia jak ludzie wypełniają lukę folią aluminiową.

    Znalazłem też
    http://www.greenbatteries.com/battery-adapter-size-c
    onverter-kit-convert-aa-aaa-to-c-d-size/

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 13. Data: 2014-05-28 09:24:44
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    To się trochę kłóci ze sobą.

    -----

  • 14. Data: 2014-05-28 09:27:40
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Blat jest jednak nieco zimy, nie każdy (i nie każdy nadgarstek) to lubi.

    -----

  • 15. Data: 2014-05-28 09:27:53
    Od: ZakonSpirowany <x...@g...com>

    W dniu 27-05-2014 21:30, LPPL pisze:
    > Podkładka to relikt zamierzchłej przeszłości. Dobra mysz laserowa działa
    > na każdej powierzchni, dobra mysz ma dobre silikonowe ślizgacze.

    Mam Logitech Anywhere MX, która działa nawet na grubym szkle i nie
    używam podkładki, ale przez to widzę, jak ślizgacze się powolutku
    zdzierają. No, okej, jest to takie tempo, że nim się całkiem zedrą, to
    już pewnie będę miał nową.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 16. Data: 2014-05-28 09:30:41
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    666 pisze:
    > To się trochę kłóci ze sobą.

    Byłoby fajnie gdyby mysz bezprzewodowa mogła być zasilana z baterii
    CR2032 albo żeby ładowała się podczas ruchu, oczywiście nie generując
    istotnych oporów.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 17. Data: 2014-05-28 10:30:17
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Skoro mysz przesuwamy, a nie unosimy, to masa (poza fizyczną "bezwładnością") nie
    jest aż tak istotna.
    Baterie litowe (AA, AAA) są lekkie.
    Ładowanie mogłoby następować od ciepła ręki (mój patent ;)
    Są już myszy ładowane fotowoltaicznie (w jasno oświetlonych biurach ma sens).
    Energia idzie chyba głównie na sygnał radiowy?

    -----

  • 18. Data: 2014-05-28 10:57:04
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    R.e.m.e.K nabazgrał(a):

    > Kiedys kupilem slizgacze, jakos mnie nie powalily na kolana i wiecej nie
    > kupie.
    > Za to od kiedy mam podkladke Steelseries, taka:
    > http://steelseries.com/pl/products/surfaces/steelser
    ies-qck-plus/
    > to nic wiecej mi nie potrzeba. Jest wytrzymala, kosztuje z 20 PLN, NIE
    > RUSZYSZ jej na biurku ciagnac dlonia na niej polozona. No i kazda mysz
    > idealnie dziala na jej materialowej powierzchni.

    Mam taką samą i spisuje się bardzo dobrze zwłaszcza w grach gdzie potrzebna
    jest duża precyzja ruchów połączona z szybkimi ruchami (np. BF4)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 19. Data: 2014-05-28 11:02:34
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    666 pisze:
    > Skoro mysz przesuwamy, a nie unosimy, to masa (poza fizyczną
    > "bezwładnością") nie jest aż tak istotna.

    Niby tak ale większy ciężar myszki oznacza też większe tarcie na
    ślizgaczach. Wtedy rośnie na znaczeniu ich jakość.

    > Baterie litowe (AA, AAA) są lekkie.
    > Ładowanie mogłoby następować od ciepła ręki (mój patent ;)
    > Są już myszy ładowane fotowoltaicznie (w jasno oświetlonych biurach ma
    > sens).

    U mnie jest ciemno jak w norze (4xCFL 9W) ale zamierzam zamontować coś z
    prawdziwymi porządnymi świetlówkami.

    > Energia idzie chyba głównie na sygnał radiowy?

    Tutaj przydałaby możliwość regulacji mocy nadajnika myszy. Chyba że
    dzisiejsze myszki już tak robią.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 20. Data: 2014-05-28 11:08:55
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Wed, 28 May 2014 11:02:34 +0200, Piotr Rezmer napisał(a):

    > Niby tak ale większy ciężar myszki oznacza też większe tarcie na
    > ślizgaczach. Wtedy rośnie na znaczeniu ich jakość.

    Na podkladce o jakiej pisalem tarcie jest minimalne i slizgacze nie ulegaja
    zniszczeniu. A podkladka jest tak cienka a jednoczesnie duza, ze nie ma
    efektow o ktorych pisales (z nadgarstkiem). No i jak tu juz ktos slusznie
    zauwazyl blat jest zimny i nieprzyjemny, a podkladka zupelnie odwrotnie.
    Sprawdz, to tylko 20 pln.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K