  • 1. Data: 2014-05-26 15:17:47
    Temat: budżetowa płyta do i7 4770 oraz cichy wentylator
    Od: "ww" <w...@o...pl>

    Witam. Stałem się posiadaczem i7 4770. Szukam teraz maksymalnie budżetowej
    płyty.
    Warunki konieczne:

    - stabilność
    - niska cena
    - dobra obsługa grafiki z i7 (koniecznie dvi lub hdmi)
    - lpt (jeśli nie na płycie to możliwość włożenia karty w port pci)

    No i chyba tyle.

    Natomiast wentylator ma pasować do płyty, być względnie cichy (oczywiście
    przy maks
    obciążeniu dopuszczam jakiś szum) i chłodzić.

    Nie planuje żadnego podkręcania bo i chyba niezbyt się da.

    Ktoś coś doradzi ?

  • 2. Data: 2014-05-26 20:10:52
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    ww pisze:
    > Witam. Stałem się posiadaczem i7 4770. Szukam teraz maksymalnie
    > budżetowej płyty.

    Mam ten sam procesor i zakupiłem płytę Asrock H87M Pro4.
    > Warunki konieczne:
    > - stabilność
    Jak na razie żadnych BSOD
    > - niska cena

    wg. ceneo od 270 zł

    > - dobra obsługa grafiki z i7 (koniecznie dvi lub hdmi)

    Mam podłączone po DVI-D 2 monitory 24" 1920x1200. Działa bez problemu,
    miałem tylko problem z uzyskaniem tej rozdzielczości na DSUB.

    > - lpt (jeśli nie na płycie to możliwość włożenia karty w port pci)

    Jest na płycie ale musisz dokupić śledzia (brak w zestawie).

    > No i chyba tyle.
    >
    > Natomiast wentylator ma pasować do płyty, być względnie cichy
    > (oczywiście przy maks
    > obciążeniu dopuszczam jakiś szum) i chłodzić.

    Aktualnie mam boxowy wentylator Intela, jest przyzwoicie, tzn słychać
    wentylator nawet w IDLE ale nie jest to dźwięk natrętny. Tyle, że ja mam
    w miarę wyciszoną obudowę matami.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2014-05-27 08:35:37
    Od: "ww" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr Rezmer" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Mam ten sam procesor i zakupiłem płytę Asrock H87M Pro4.
    > Jak na razie żadnych BSOD
    >
    > wg. ceneo od 270 zł

    Tania płyta to np ta:

    http://www.agito.pl/plyta-glowna-gigabyte-ga-h81m-s2
    ph-79-916466.html?attr=264-650466

    Ma normalne LPT i HDMI. Mnie slotów na ram, mniej wszystkiego, ale pasuje
    chyba do moich
    wymagań.

    > Mam podłączone po DVI-D 2 monitory 24" 1920x1200. Działa bez problemu,
    > miałem tylko problem z uzyskaniem tej rozdzielczości na DSUB.

    > Jest na płycie ale musisz dokupić śledzia (brak w zestawie).

    Da się to kupić ? Przejrzałem BARDZO POBIEŻNIE kilka miejsc i nie ma.
    Jedynie
    jakieś stare śledzie z czasów płyt AT. Zresztą takie nawet mam tylko czy to
    może być
    kompatybilne ? Nawet wtedy były ich 2 standardy.

    > Aktualnie mam boxowy wentylator Intela, jest przyzwoicie, tzn słychać
    > wentylator nawet w IDLE ale nie jest to dźwięk natrętny. Tyle, że ja mam w
    > miarę wyciszoną obudowę matami.

    A ja nie mam boxowego wentylatora. Mam sam procesor. I ma być prawie
    niesłyszalny
    przy braku obciążenia.

    Myśle np o czymś takim:

    http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/silentiumpc
    -fera-2-he1224-test.html

    Super tani to on nie jest ale to podobno absolutne minimum jeśli chce się
    uzyskać względną
    ciszę przy dobrej wydajności.

  • 4. Data: 2014-05-27 09:02:05
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    ww pisze:

> [...]
    > to może być
    > kompatybilne ? Nawet wtedy były ich 2 standardy.

    Policzyłbym piny na zdjęciach płyt głównych i sprawdziłbym czy
    zaślepione piny w śledziu pasują do płyty.

    > A ja nie mam boxowego wentylatora. Mam sam procesor. I ma być prawie
> [...]

    Niestety nie mam takiego coolera. Sam zamówiłem ThermalRight HR-22
    (http://www.thermalright.com/html/products/cpu_coole
    r/hr22.html) ale
    jeszcze nie dotarł zatem nie mogę się wypowiedzieć nt. wyników.
    Zdecydowałem się na niego bo praktycznie będzie w komputerze tylko jeden
    element ruchomy (pasywny PSU, dysk SSD).

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2014-05-27 10:19:51
    Od: "ww" <w...@o...pl>

> [...]
    > Zdecydowałem się na niego bo praktycznie będzie w komputerze tylko jeden
    > element ruchomy (pasywny PSU, dysk SSD).

    Budżetowe chłodzenie to nie jest. Jakiś wentylator wspierający jest w
    obudowie ?

    Te i7 się podobno grzeją...

  • 6. Data: 2014-05-27 10:35:40
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    Piotr Rezmer nabazgrał(a):

> [...]
    > Zdecydowałem się na niego bo praktycznie będzie w komputerze tylko jeden
    > element ruchomy (pasywny PSU, dysk SSD).

    To trzeba było kupić pasywne chłodzenie na CPU , wtedy była by total cisza.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 7. Data: 2014-05-27 11:11:16
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    ww pisze:

    > Budżetowe chłodzenie to nie jest. Jakiś wentylator wspierający jest w
    > obudowie ?
    Fakt, wolałbym aby kosztowało 200 zł mniej. Jednak tak mnie zmęczył
    psychicznie szum notebooka z którego do tej pory korzystałem, że
    postanowiłem zadbać o zdrowie fizyczno/psychiczne i zainwestować niemałe
    pieniądze w cichy sprzęt.

    Obudowa Fractal Design Mini DEFINE. Na razie podłączony jest jeden
    wentylator 12cm z tyłu obudowy. Po zamontowaniu HR-22 planuję zamontować
    jakiś ultracichy wentylator 14 cm na górnej ściance obudowy i połączyć
    go tunelem z HR-22.

    > Te i7 się podobno grzeją...

    Moim zdaniem jest lepiej niż się spodziewałem. W laptopie zdarzało mi
    się widzieć na core i5 520M temperatury rzędu 95 stopni i to wcale nie
    podczas testów jakimiś benchmarkami tylko podczas normalnej eksploatacji.

    Na 4770 w tym momencie (czyli 98 zwykłych procesów, ponad 1000 wątków,
    obciążenie CPU 1% - otwarta poczta, chrome - 8 zakładek, palringo,steam
    i kilka innych aplikacji w systrayu), HW monitor pokazuje mi:

    Hardware Monitors

    Hardware monitor Nuvoton NCT6776
    Voltage 0 0.89 Volts [0x6F] (CPU VCORE)
    Voltage 1 1.87 Volts [0xEA] (VIN1)
    Voltage 2 3.36 Volts [0xD2] (AVCC)
    Voltage 3 3.34 Volts [0xD1] (3VCC)
    Voltage 4 0.97 Volts [0x79] (VIN4)
    Voltage 5 1.68 Volts [0xD2] (VIN5)
    Voltage 6 0.78 Volts [0x61] (VIN6)
    Temperature 0 35°C (95°F) [0x23] (SYSTIN)
    Temperature 1 43°C (109°F) [0x56] (CPUTIN)
    Temperature 2 37°C (98°F) [0x4A] (AUXTIN)
    Temperature 3 32°C (89°F) [0x20] (TMPIN3)
    Fan 1 0 RPM [0x0] (CPUFANIN)
    Fan 4 543 RPM [0x21F] (AUXFANIN2)

    Jak widać wentylator na CPU nie był nawet aktywny (ustawiłem inne progi
    obrotów w aplikacji A-Tuning)

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2014-05-27 11:12:38
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Chris pisze:

    r/hr22.html) ale

    > To trzeba było kupić pasywne chłodzenie na CPU , wtedy była by total cisza.

    Na przykład jaki model? Myślałem, że właśnie HR-22 można nazwać pasywnym
    chłodzeniem (jeśli nie zamontuje się wentylatora w kanale).

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2014-05-27 11:24:00
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    Piotr Rezmer nabazgrał(a):

    > Na przykład jaki model? Myślałem, że właśnie HR-22 można nazwać pasywnym
    > chłodzeniem (jeśli nie zamontuje się wentylatora w kanale).

    Znajomemu kupowałem taki na AMD Phenom 6c 150W czy ajkoś tak ... ten
    grzejący się.

    Ultimate Fanless CPU Cooler FX100
    http://www.zalman.co.kr/global/product/Product_Read.
    php?Idx=782&categoryname=Cooling

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 10. Data: 2014-05-27 11:44:02
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Chris pisze:

    > Ultimate Fanless CPU Cooler FX100
    > http://www.zalman.co.kr/global/product/Product_Read.
    php?Idx=782&categoryname=Cooling

    Tej konstrukcji nie widziałem. Troszkę niepokoją mnie te zabudowane
    narożniki, mam wrażenie że w ten sposób pogarsza się przepływ powietrza
    pomiędzy finami. Ciekawe jak wygląda porównanie z HR-22. Widziałeś
    gdzieś takie testy?

    --
    pozdrawiam
    Piotr