  • 1. Data: 2014-05-27 09:44:14
    Temat: wymiana ślizgaczy w myszy
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Dzień dobry,

    Czy ma sens kupno ślizgaczy do myszy? Chciałbym uczynić korzystanie z
    myszy mniej męczącym. Aktualnie korzystam z myszy A4 Tech Office 8k. Nie
    używam podkładki, bo ta silikonowa którą ostatnio miałem lubiła się
    przesuwać z myszą. Poza tym drażnił mnie jej rant, który zawsze gdzieś
    naciskał na przedramieniu.

    Najchętniej kupiłbym mysz:
    -ergonomiczną (pionową,lub typu joystick) - tych jednak nie ma w Polsce
    jak obejrzeć
    -lekką
    -bezprzewodową.

    Nie wiem czy w przypadku A4Tech wymiana ślizgaczy coś pomoże.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2014-05-27 11:16:06
    Temat: Re: wymiana ślizgaczy w myszy
    Od: ZakonSpirowany <x...@g...com>

    W dniu 27-05-2014 09:44, Piotr Rezmer pisze:
    > Nie wiem czy w przypadku A4Tech wymiana ślizgaczy coś pomoże.

    Kup nową mysz i trzy podkładki materiałowe (materiał na piance, 4
    zł/szt.). Zużywają się stosunkowo szybko, dlatego trzy. Ew. jedną
    jakiejś renomowanej firmy, ale pewnie wyjdzie na to samo.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 3. Data: 2014-05-27 14:07:16
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 27 May 2014 09:44:14 +0200, Piotr Rezmer napisał(a):

    > Nie wiem czy w przypadku A4Tech wymiana ślizgaczy coś pomoże.

    Kiedys kupilem slizgacze, jakos mnie nie powalily na kolana i wiecej nie
    kupie.
    Za to od kiedy mam podkladke Steelseries, taka:

    http://steelseries.com/pl/products/surfaces/steelser
    ies-qck-plus/

    to nic wiecej mi nie potrzeba. Jest wytrzymala, kosztuje z 20 PLN, NIE
    RUSZYSZ jej na biurku ciagnac dlonia na niej polozona. No i kazda mysz
    idealnie dziala na jej materialowej powierzchni.
    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 4. Data: 2014-05-27 14:33:24
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    R.e.m.e.K pisze:

    > Za to od kiedy mam podkladke Steelseries, taka:
    >
    > http://steelseries.com/pl/products/surfaces/steelser
    ies-qck-plus/

    Wiem że to zależy od powierzchni ale czy odczuwasz ze mysz na takiej
    podkładce przesuwa się lżej niż na blacie? Ja zrobiłem sobie stanowisko
    pracy z blatów kuchennych, które zamówiłem w fabryce mebli i dołożyłem
    regulowane nogi kupione w Ikei. Na takiej powierzchni nie ma problemu z
    kursorem myszy. Nie jestem więc przekonany że potrzebuję podkładkę pod
    mysz. Sprawdzałem jeszcze inną myszkę (low end Trust - easyclick) i ta
    przesuwa się dużo lepiej niż aktualnie używany A4. Gdyby ten Easyclick
    był jeszcze lekki (baterie niestety swoje ważą) to wziąłbym taką mysz
    pod uwagę.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2014-05-27 16:54:23
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-05-27 14:33, Piotr Rezmer pisze:
    Gdyby ten Easyclick
    > był jeszcze lekki (baterie niestety swoje ważą) to wziąłbym taką mysz
    > pod uwagę.

    Z początku waga myszy bezprzewodowych mnie przeraziła.
    Kombinowałem, kombinowałem i skonstruowałem sobie dystans żeby włożyć
    mniejszą baterię. Odkryłem nawet że niektóre modele potrafią pracować na
    jednej baterii pomimo dwóch miejsc. :-)

  • 6. Data: 2014-05-27 17:35:00
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    z pisze:

> [...]
    > Kombinowałem, kombinowałem i skonstruowałem sobie dystans żeby włożyć
    > mniejszą baterię. Odkryłem nawet że niektóre modele potrafią pracować na

    Czyli AAA (LR03) zamiast AA?
    Pamiętasz które myszki działają na jednej baterii?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2014-05-27 18:01:01
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 27 May 2014 17:35:00 +0200, Piotr Rezmer napisał(a):

    > Pamiętasz które myszki działają na jednej baterii?

    M705 Logitecha. Wkładasz jedną albo dwie AA, są równolegle. To laserówka,
    bateria trzyma długo, jest sygnalizacja zużycia baterii diodą świecącą, są
    dwa przydatne dodatkowe przyciski z lewego boku.
    --
    Jacek

  • 8. Data: 2014-05-27 18:13:46
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-05-27 17:35, Piotr Rezmer pisze:
    > Czyli AAA (LR03) zamiast AA?
    > Pamiętasz które myszki działają na jednej baterii?

    Na pewno Logitech MX 610. Później już interesowały mnie tylko na 1 baterię.
    Tak wiem... Przy AAA czy jednej sztuce trzeba częściej
    ładować/wymieniać. :-)

  • 9. Data: 2014-05-27 19:14:26
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    z pisze:

    > Tak wiem... Przy AAA czy jednej sztuce trzeba częściej
    > ładować/wymieniać. :-)

    But it's a price I'm ready to pay...

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 10. Data: 2014-05-27 21:30:45
    Od: "LPPL" <u...@g...pl>

    Użytkownik "ZakonSpirowany"

    > Kup nową mysz i trzy podkładki materiałowe (materiał na piance, 4
    > zł/szt.). Zużywają się stosunkowo szybko, dlatego trzy. Ew. jedną jakiejś
    > renomowanej firmy, ale pewnie wyjdzie na to samo.

    Podkładka to relikt zamierzchłej przeszłości. Dobra mysz laserowa działa na
    każdej powierzchni, dobra mysz ma dobre silikonowe ślizgacze. Bardziej
    opłaca się wymienić co parę lat blat biurka niż te materiałowe szmaty,
    które jednocześnie są największym siedliskiem wszelkiej możliwej zarazy.
    Jak często ( i czy w ogóle) użytkownicy podkładek je piorą? Częściej niż
    przecieram na mokro blat mojego biurka? Wątpię.
    O komforcie nie wspomnę, bo po jaką kupować mysz bezprzewodową ograniczoną
    wymiarami podkładki czyli 25 cm na 20?
    Absurd!

    --
    LPPL