  • 21. Data: 2010-07-01 13:24:31
    Temat: Re: wreszcie oficjalnie zmiany w muzeach
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-07-01 15:13:58 +0200, Przesmiewca <b...@o...pl> said:

    > Probujesz negowac wypowiedz przedpiscy uzywajac slowa wielu, ale
    > wielu != wszystkich, wiec gdzie logika negacji?

    To nie ćwiczenia na studiach, zaliczeń nie będzie. Wielu = jest to
    możliwe. Żeby pierwszy z brzegu Luwr przytoczyć, a mają tam ździebko
    cenniejsze zbiory niż nasze wszystkie muzea do kupy razem zebrane.

    de Fresz

  • 22. Data: 2010-07-01 13:48:45
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    de Fresz <d...@n...o2.pl> napisał(a):

    >To nie ćwiczenia na studiach, zaliczeń nie będzie.

    To fakt, ale oblales.

    > Wielu = jest to
    >możliwe.
    > Żeby pierwszy z brzegu Luwr przytoczyć, a mają tam ździebko
    >cenniejsze zbiory niż nasze wszystkie muzea do kupy razem zebrane.

    Nawet zapyziale muzem w Pcimciu Dolnym moze miec zbiory
    wrazliwsze na swiatlo niz te w Luwrze, albowiem nie ma wiekszego zwiazku pomiedzy
    wartoscia ($) eksponatu a jego wrazliwoscia na swiatlo. Raczej zaleznosci
    doszukiwalbym sie
    tego w tym, co to sa za eksponaty i z czego sa wykonane.

    Oczywiscie jest jakims tam argumentem, ze im cena eksponatu wyzsza tym bardziej
    nalezy go chronic
    takze przed swiatlem (chociaz Luwr stac na dodatkowe zabezpieczenia niedostepna dla
    wojta Pcimcia),
    ale dla kustosza tegoż Pcimcia Dolnego i mieszkancow gminy niektore rzeczy z ich
    mezum moga
    znaczyc nie mniej niz te z Luwru :) Ale to juz tak BTW.

  • 23. Data: 2010-07-01 14:01:09
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-07-01 15:48:45 +0200, Przesmiewca <b...@o...pl> said:

    > To nie ćwiczenia na studiach, zaliczeń nie będzie.
    >
    > To fakt, ale oblales.

    Co oblałem? Zresztą przed taką dupą nie profesorem, co nie odróżnia
    ironii od negacji, to i żadna strata.

> [...]
    > zaleznosci doszukiwalbym sie
    > tego w tym, co to sa za eksponaty i z czego sa wykonane.

    Pochwalisz się jakąś znaczącą wiedzą na temat wrażliwości
    poszczególnych eksponatów na światło, z rozróżnieniem na zastane (oraz
    jego rodzaje) i błyskowe, czy tak tylko będzie pitolił?

    de Fresz

  • 24. Data: 2010-07-01 15:25:15
    Od: "wiktor [wiki] matlakiewicz" <w...@s...pl>

    czeŚĆ,
    ... a dzień taki sam u nas jak u Was,
    napisał Olleo na pl.rec.foto.cyfrowa do nas:

    > Ale mam pytanie. Czy orzeczenie dotyczy jedynie muzeow, czy rowniez
    > kosciolow, skansenow itp. obiektow, gdzie czesto trzeba uiszczac
    > dodatkowa oplate za robienie zdjec?

    <http://www.uokik.gov.pl/rejestr_klauzul_niedozwolon
    ych2.php>
    | Do Rejestru wpisywane są postanowienia umowne uznane za niedozwolone
    | prawomocnym wyrokiem Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
    </>

    Wpisywane są 'postanowienia umowne' (klauzule),
    a nie konkretne umowy konkretnych podmiotów.

    A tu masz rozwleklej:
    <http://www.uokik.gov.pl/niedozwolone_klauzule.php>
    </>

    pozdrawiam
    Wiki

    --
    wiktor [wiki] matlakiewicz
    (> - - ^.^_, http://wiki.smutek.pl

  • 25. Data: 2010-07-01 15:56:12
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Olleo napisał:

> [...]
    >
    > Ale mam pytanie. Czy orzeczenie dotyczy jedynie muzeow, czy rowniez
    > kosciolow, skansenow itp. obiektow, gdzie czesto trzeba uiszczac

    "Muzeum" to także twór prawny i jego dotyczy to orzeczenie.

    m.

  • 26. Data: 2010-07-01 16:01:23
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    de Fresz napisał:
    > Pochwalisz się jakąś znaczącą wiedzą na temat wrażliwości
    > poszczególnych eksponatów na światło, z rozróżnieniem na zastane (oraz
    > jego rodzaje) i błyskowe, czy tak tylko będzie pitolił?

    W Luwrze generalnie jest zakaz fotografowania z fleszem. W salach
    z papierami jest dodatkowa prośba (tylko) o niefotografowanie *w ogóle*
    i przypomnienie, że wszystkie wystawione obiekty mają zdjęcia dostępne
    na www.

    Sale "papierowe" ze względów konserwatorskich mają ściemnione światło
    i jest większe prawdopodobieństwo, że jakiemuś idioce włączy się
    automatycznie flesz.

    W muzeach polskich jest zasada, że obiekty papierowe nie powinny być
    wystawiane ciągiem dłużej niż 3 miesiące a po takim wystawieniu powinna
    być nawet kilkuletnia karencja w magazynie.

    m.

  • 27. Data: 2010-07-01 16:52:24
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-07-01 18:01:23 +0200, Mikolaj Machowski <m...@w...pl> said:

    > W muzeach polskich jest zasada, że obiekty papierowe nie powinny być
    > wystawiane ciągiem dłużej niż 3 miesiące a po takim wystawieniu powinna
    > być nawet kilkuletnia karencja w magazynie.
    Przecież to głupie.
    Co niby tym papierom od leżenia w magazynie się polepszy? Co swego
    dostały na ekspozycji, to magazyn im nie zabierze.

    Tak samo głupie jak ustawowy zakaz fotografowania, który już nie jest ustawowy.

    Zakaz przywłaszczania sobie dzieł też jest ustawowy. Nikogo z kustoszy
    nie zwalnia on przed ochroną dzieł przed nieuprawnioną zmianą
    właściciela.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2010-07-01 16:54:36
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-07-01 15:48:45 +0200, Przesmiewca <b...@o...pl> said:

> [...]
    > zaleznosci doszukiwalbym sie
    > tego w tym, co to sa za eksponaty i z czego sa wykonane.

    Ale zakaz jest (był) ogólnokrajowy. I na ten przykład można go
    wprowadzić w muzeum lokomotyw, albo maszyn do pisania.
    Już jasne?

  • 29. Data: 2010-07-01 16:58:18
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-07-01 17:56:12 +0200, Mikolaj Machowski <m...@w...pl> said:

    > "Muzeum" to także twór prawny i jego dotyczy to orzeczenie.

    No jakby mogło być inaczej, skoro tylko zakaz dotyczył "Muzeów".

  • 30. Data: 2010-07-01 17:00:48
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-07-01 12:46:50 +0200, Olleo <o...@t...pl> said:

    > Ale mam pytanie. Czy orzeczenie dotyczy jedynie muzeow, czy rowniez
    > kosciolow, skansenow itp. obiektow, gdzie czesto trzeba uiszczac
    > dodatkowa oplate za robienie zdjec?

    W kościołach (budowlach) na ten przykład obowiązują zasady własności i
    właściciela. Właściciel decyduje co wolno a czego nie wolno. Za co
    trzeba zapłacić, a co jest bezpłatne.