  • 91. Data: 2010-07-02 18:25:11
    Temat: Re: wreszcie oficjalnie zmiany w muzeach
    Od: "wiktor [wiki] matlakiewicz" <w...@s...pl>

    czeŚĆ,
    ... a dzień taki sam u nas jak u Was,
    napisał Jacek_P na pl.rec.foto.cyfrowa do nas:

    > Chcesz prostą heurystykę, która wyznaczy ci graniczną datę
    > następnej aktualizacji, znaczy się wydłużenia?
    >
    > Policz, kiedy wygasłyby prawa do 'Przeminęło z wiatrem'.
    > To jest ten JEDYNY film, o który niezmiennie idzie batalia.
    > I non stop prawa są tak wydłużane, aby film ciągle był
    > pod restrykcjami.

    > Witkacy, he, he, aleście znaleźli obiekt ochrony.
    > Tu idzie o prawdziwe pieniądze...

    Skądś się określenie 'Mickey Mouse Protection Act' wzięło.
    <http://en.wikipedia.org/wiki/Copyright_Term_Extensi
    on_Act>

    pozdrawiam
    Wiki

    --
    wiktor [wiki] matlakiewicz
    (> - - ^.^_, http://wiki.smutek.pl

  • 92. Data: 2010-07-02 18:37:25
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Janko Muzykant napisal:
    > Nie, nie służy zarabianiu i jest współwłasnością wszystkich wyznających
    > zasady działania owego. W teorii oczywiście, która od bardzo dawna jest
    > już czystą teorią :)

    Od bardzo dawna. Od IV wieku, gdy chrześcijaństwo zblatowało się
    z władzą na soborze nicejskim I.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 93. Data: 2010-07-02 18:45:18
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Mikolaj Machowski napisal:
    > Podejrzewam stopniowe wprowadzanie jednolitej wykładni UE.

    Takie regulacji w stylu egipskiego Hawassa?
    Całkowity zakaz filmowania i fotografowania, a w szczególności
    W OGÓLE wnoszenia aparatów i kamer?

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 94. Data: 2010-07-02 19:10:43
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    <b...@n...pl> napisał:

    > Tu jest więcej problemów. Bo niektóre eksponaty nadal są objęte prawami
    > autorskimi. Po ostatnich zmianach w prawie, prawa majątkowe wygasają 70
    > lat po śmierci twórcy, liczone w pełnych latach. Czyli np dzieła
    > Witkacego są objęte taką ochroną do 31 grudnia 2010 roku. Musisz tez
    > pamietać o funduszu martwej ręki, na który trzeba wpłacić określoną
    > kwotę (nawet do 8% przychodu).
    >[...]

    Mam wrażenie, że ewentualny obowiazek wniesienia opłat z tytulu praw
    autorskich może zajść dopiero w momencie wykorzystania zdjeć eksponatów a
    nie w momencie ich wykonania.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 95. Data: 2010-07-02 21:54:20
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Jacek_P napisał:

    > Takie regulacji w stylu egipskiego Hawassa?
    > Całkowity zakaz filmowania i fotografowania, a w szczególności
    > W OGÓLE wnoszenia aparatów i kamer?

    Czytać umiesz? Jakie regulacje wprowadził Luwr? Jaka wykładnia zaczyna
    obowiązywać w Polsce?

    m.

  • 96. Data: 2010-07-05 08:16:42
    Od: "Alfer_z_pracy" <a...@m...pl>

    > Zakaz fotografowania został zakazany przez UOKiK :)

    A czy jakaś mądra głowa wie, czy analogiczny zakaz przestaje także
    obowiązywać w jaskiniach? Dosłownie wczoraj ściąłem się o to w Jaskini Raj.
    Babka odparła że jaskinia to nie muzeum i w ogóle ją to nic nie obchodzi i
    nie wolno.

    Mówię o fotografowaniu BEZ lampy, jako że światła zewnętrzne są niezdrowe
    dla samej jaskini ale to chyba oczywistość. W Raju nie można fotografować i
    kropka.

    Swoją drogą niezły strzał w stopę. Im więcej fotografujących, tym więcej
    zdjęć w necie, swoista reklama, więcej chętnych na zwiedzenie, więcej kasy.
    A może się mylę?

    Pzdr
    A.

  • 97. Data: 2010-07-05 08:40:04
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-07-02 18:25:09 +0200, Mikolaj Machowski <m...@w...pl> said:

    > To że go nie widziałeś to nie znaczy, że go nie ma. Na stronach Luwru
    > jest leaflet z 2008 r. (wtedy akurat byłem):

    Ja byłem w 2002 czy 2003, wtedy zakaz błyskania był na pewno przy Mona
    Lizie i możliwe że w którychś lokalnych wystawach, do których nie
    wchodziłem (bo raczej ciężko jest zwiedzić cały Luwr za jednym razem),
    albo tego nie pamiętam. W reszcie muzeum - można było błyskać do woli.
    Widać niesłusznie założyłem że tam nie zgłupieli z czasem.

    > Podejrzewam stopniowe wprowadzanie jednolitej wykładni UE.

    A są jakieś regulacje w tej materii?

    de Fresz

  • 98. Data: 2010-07-05 08:48:25
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 02.07.2010 17:04, Olgierd wrote:

    > Zważywszy, że Witkacy zmarł we wrześniu 1939 r., jego utwory są od 6
    > miesięcy i 2 dni wolne.

    Liczy się od następnego pełnego roku. Czyli 70 lat liczy się od 1
    stycznia 1940.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 99. Data: 2010-07-05 09:24:15
    Od: BoDro <b...@l...pl>

    Alfer_z_pracy pisze:

    > A czy jakaś mądra głowa wie, czy analogiczny zakaz przestaje także
    > obowiązywać w jaskiniach? Dosłownie wczoraj ściąłem się o to w Jaskini
    > Raj

    w regulaminie Słowińskiego PN stoi, że za fotografowanie/filmowanie dla
    celów zarobkowych na szlakach należy się xxx zł. Oczywiście może chodzi
    nie tyle o komercyjne wykorzystywanie zrobionych przez siebie zdjęć
    wydm, tylko o sytuację, gdy zawodowiec w przebraniu foki (zamiast misia)
    nagabuje turystów, cyka im fotki i kasuje za to pieniądze :-)

    --
    Bogdan

  • 100. Data: 2010-07-05 15:02:52
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    de Fresz napisał:

    > A są jakieś regulacje w tej materii?

    Mam wrażenie, że w jednym z tekstów Vagli było coś o UE.

    m.