  • 11. Data: 2010-06-30 12:49:06
    Temat: Re: wreszcie oficjalnie zmiany w muzeach
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 30 Jun 2010 13:39:11 +0200, Marx napisał(a):

    > ponadto jest pewna niekonsekwencja w tym artykule: "muzea mogą pobierać
    > opłaty za przygotowanie i udostępnianie zbiorów do celów innych niż
    > zwiedzanie, w szczególności (...) sporządzanie (...) fotografii(...).

    Chodzi o opłatę za czynności dodatkowe, które musi podjąć muzeum, o
    której nawet mowa w ustawie o muzeach.
    Natomiast nie ma mowy o opłacie za samo fotografowanie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    pstryczki ==> http://www.flickr.com/photos/olgierd/

  • 12. Data: 2010-06-30 13:32:17
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    W dniu 6/30/2010 1:04 PM, Henry(k) pisze:

    > A czy to zadziała na turystów? Patrząc jak niektóre wycieczki zwiedzają to
    > ten znak musiałby zakrywać cały eksponat żeby go zauważyli ;-)

    To niech wpuszczają tylko w krawatach, turysta w krawacie jest mniej
    awanturujący się, ewentualnie niech ochrona takiej ekspozycji strzela z
    broni długolufowej do każdego kto sięgnie po aparat ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 13. Data: 2010-06-30 20:26:33
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > Nie wyobrazam sobie, zeby ktos pozwolil na fotografowanie
    > w muzeach gdzie okna sa pozaslaniane a swiatlo przycmione
    > ze wzgledu na ochrone obiektow przed degradacja.

    Czy rozróżniasz fotografowanie a błyskanie lampą ?
    Czy fotografując bez lampy w jakikolwiek sposób wpływam negatywnie na
    ochronę obiektów ? To może też będzie obowiązek oglądania eksponatów w
    okularach przyciemnianych min. 80% żeby nie spalić ich wzrokiem ;-) ?
    Bądźmy precyzyjni.
    Błyskanie - NIE !
    Fotografowanie - TAK !

    EMPI
    http://www.empi.art.pl

  • 14. Data: 2010-07-01 02:04:50
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Czy rozróżniasz fotografowanie a błyskanie lampą ?

    Ja tak. Statystyczny zwiedzacz Muzeum nie.

    W praktyce bedzie to znaczac zatrudnienie personelu do
    gonienia "fotoamatorow" i uczenia ich wylaczania lampy ;)

    Nikt kto rzadzi muzeum z cennymi eksponatami nie pozwoli
    sobie na ryzyko, ze jakis "fotograf" blysnie lampa bo tak
    mu zlosliwe chinczyki ustawili aparat ;)

    Chocby dlatego, ze polise ubezpieczajaca dziela szlak trafi.
    Uprzedzajac pytanie - tak, przy niektorych eksponatach sa
    rejestratory intensywnosci oswietlenia.

  • 15. Data: 2010-07-01 07:26:26
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Jakub Jewuła napisał(a):
    > Chocby dlatego, ze polise ubezpieczajaca dziela szlak trafi.

    http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/Szlag

    Chyba, ze Ci o coś innego chodziło :-)

    --
    Mirek

  • 16. Data: 2010-07-01 07:27:25
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "John Smith" <u...@e...net> napisał w wiadomości
    > http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/Szlag
    > Chyba, ze Ci o coś innego chodziło :-)

    Ja z miasta, wiec mam prawo pisac z bledem ;)

  • 17. Data: 2010-07-01 07:31:59
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Jakub Jewuła napisał(a):
    > Użytkownik "John Smith" <u...@e...net> napisał w wiadomości
    >
    > Ja z miasta, wiec mam prawo pisac z bledem ;)

    O turystyce i wędrówkach (szlak) piszą, cytuję:
    "Dzieci Neostrady biadolące na forach internetowych"
    ;-)

    --
    Mirek

  • 18. Data: 2010-07-01 10:46:50
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > Zakaz fotografowania zosta zakazany przez UOKiK :)

    No to pieknie - wreszcie bede mogl sobie pofotografowac na Wawelu, na
    ktorego wielu ekspozycjach jest calkowity zakaz fotografowania.

    Ale mam pytanie. Czy orzeczenie dotyczy jedynie muzeow, czy rowniez
    kosciolow, skansenow itp. obiektow, gdzie czesto trzeba uiszczac
    dodatkowa oplate za robienie zdjec?
    --
    Olleo

  • 19. Data: 2010-07-01 12:32:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...problem>
    > Chodzi o opłatę za czynności dodatkowe, które musi podjąć muzeum,
    > której nawet mowa w ustawie o muzeach.
    > Natomiast nie ma mowy o opłacie za samo fotografowanie.

    Nie cieszcie sie nie cieszcie za wczesnie.

    Zaraz sie okaze ze co prawda w regulaminie i na bilecie tak nie
    mozna, ale zakaz nadal obowiazuje. I ochrona wyp* na ^H^H^H
    wyprowadzi awanturujacego sie klienta poza teren muzem. Bo muzeum
    podlega pod inne ustawy.

    Prawo w kraju mamy juz prawie takie jak amerykanskie - nikt nic nie
    wie :-)

    J.

  • 20. Data: 2010-07-01 13:13:58
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    de Fresz <d...@n...o2.pl> napisał(a):

    >Kurna, a na zgniłym zachodzie w wielu muzeach jakoś fotografowanie nie
    >szkodzi eksponatom, no ale oni się pownie tam howno znają na tym, jak
    >dbać o sztukę...

    Probujesz negowac wypowiedz przedpiscy uzywajac slowa wielu, ale
    wielu != wszystkich, wiec gdzie logika negacji?