  • 1. Data: 2010-06-30 10:43:46
    Temat: Jakie źródło światła ? Halogen ze sklepu budowlanego ?
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    Witam,

    Mam zerową wiedzę w temacie fotografowania, ale
    z krótkiego doświadczenia amatora zauważyłem, że
    podstawą do wykonania dobrego / ładnego zdjęcia
    jest dobrej jakości światło...

    ... najlepiej silne słoneczne :)

    Ale muszę zrobić sporo zdjęć w pomieszczeniu, gdzie
    nie dochodzi światło słoneczne w wystarczającej
    ilości.

    Czym oświetlić przedmioty (zabawki dziecięce), aby
    uzyskać w miarę przyzwoite zdjęcia ?

    Czy zwykły jakiś halogen z Castoramy będzie ok ? :)

    A może coś zupełnie innego ?

    Pozdrowienia,
    Aleksander.

  • 2. Data: 2010-06-30 11:03:23
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > jest dobrej jakości światło...
    >
    > ... najlepiej silne słoneczne :)

    To nie zawsze idzie w parze ;-)). A wręcz rzadko MZ.

    > Czym oświetlić przedmioty (zabawki dziecięce), aby
    > uzyskać w miarę przyzwoite zdjęcia ?

    Użyć statywu?

  • 3. Data: 2010-06-30 11:07:18
    Od: Marek <2...@g...com>

    Nie kombinuj z półśrodkami. Rozumiem że nie zamierzasz inwestować w
    świetlenie studyjne. Ale myślę, że wystarczy jak zamówisz sobie
    zewnętrzną lampę błyskową z gwintem żarówkowym i fotocelą. To niewiele
    większy wydatek, a efekt znacznie lepszy. Do rozproszenia światła i
    doświetlenia partii w cieniu wystarczą arkusze białego brystolu :).
    Kłopot tylko z obejściem przedbłysków lampy aparatu. Musiałbyś
    wcześniej sprawdzić, czy w Twoim aparacie istnieje możliwość takiego
    ustawienia lampy, by emitowała błysk w chwili ekspozycji.
    Możesz też kupić lampę fotograficzną o świetle stałym. Np. taką:
    http://www.eltec.alpha.pl/produkt.php?id=1556 Łatwiej wtedy modelować
    światło na fotografowanym obiekcie, a temperatura barwowa odpowiada
    światłu dziennemu.
    Przy takim oświetleniu wskazane jest fotografowanie ze statywu.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2010-06-30 11:15:11
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

> [...]
    > światłu dziennemu.
    > Przy takim oświetleniu wskazane jest fotografowanie ze statywu.

    E no super... o coś takiego mi właśnie chodziło :)

    Raz że mój "sprzęt" raczej z zewnętrznymi lampami błyskowymi,
    to nie bardzo będzie współpracował..

    ... a dwa, że będę musiał kręcić "mini animacje"...
    ... typu "ruch łyżki koparki itd" :)

    Więc takie oświetlenie żródło światła stałego to chyba to czego szukam ! :)
    Dziękuje pieknie za podpowiedź,

    Jesteście niezawodni ! :)

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 5. Data: 2010-06-30 12:14:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert_J" i0f89u$s7m$...@n...onet.pl

    > To nie zawsze idzie w parze ;-)). A wręcz rzadko MZ.

    Zawsze, ;) o ile to światło czymś przytłumimy -- chmurami na przykład. ;)
    Chyba ostre światło słoneczne to jedno z najgorszych. A już
    dodanie cieni do tego światłą -- daje efekty powalające!

    -=-

    Fotografia to malowanie/rysowanie światłem właśnie. :)
    Najważniejsze jest światło! Później dopiero model czy obiekt fotografowany.
    Sprzęt jest niby też ważny, ale najlepszy sprzęt przegra z przeciętnym,
    gdy zabraknie dobrego światła czy dobrego fotografa. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2010-07-01 00:14:56
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-06-30 12:43, Aleksander wrote:
    > Czym oświetlić przedmioty (zabawki dziecięce), aby
    > uzyskać w miarę przyzwoite zdjęcia ?

    Zabawki się nie ruszają - statyw będzie ok do pojedynczych ujęć. Jak
    chcesz wygodniej to prosta lampa na sanki + odbijanie od sufitu światła (+
    ewentualnie jakiś dyfuzor).

    > Czy zwykły jakiś halogen z Castoramy będzie ok ? :)

    Krótko: zapomnij o tym chyba że masz ochotę na pożar i okropnie popsute
    kolory.

    > A może coś zupełnie innego ?

    Tania lampa na sanki + kombinowanie z dyfuzorami
    Tania lampa studyjna + softbox/parasolka

    bardzo ewentualnie badziewne światło ciągłe z allegro za pomocą
    specjalnych żarówek. IMHO szkoda nerwów.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 7. Data: 2010-07-01 08:36:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał
    > Czym oświetlić przedmioty (zabawki dziecięce), aby
    > uzyskać w miarę przyzwoite zdjęcia ?
    > Czy zwykły jakiś halogen z Castoramy będzie ok ? :)
    > A może coś zupełnie innego ?

    Pewnie wystarczy ci zwykla lub lepsza lampa blyskowa, umiejetnie
    uzyta.

    Ale doswiadczonym w boju fotografom podpowiadam ze od pewnego czasu
    lepsze od halogenow lampy wyladowcze.
    Np taki samochodowy ksenon D2S mocy 35W.

    Uwaga tylko na zasilacze/balasty - raczej trzeba elektroniczne,
    zwykle dlawiki migaja 100Hz.

    J.

  • 8. Data: 2010-07-01 10:27:09
    Od: chomsky <m...@w...pl>

    On 1 Lip, 02:14, dominik <u...@d...net.pl> wrote:

> [...]
    >                         { \  {/ .-. \} {/  .' '.  \} {/  |
    >  ~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^
    ~`^~~`~~~~

    Akurat balanse bieli latwo dostosowuja sie do temperatyry barwowej
    swiatla halogenowego. Jednak mieszanie sie ze swiatlem dziennym, czy
    swietlowek jest kiepskie.
    Trudno takze to swiatlo uformowac w waska wiazke typu spot. Daje duzo
    ciepla, nie grozi pozarem.
    Czesc.Ch.

  • 9. Data: 2010-07-01 11:39:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "chomsky" b...@c...goo
    glegroups.com

    : Akurat balanse bieli latwo dostosowuja sie do temperatyry barwowej
    : swiatla halogenowego.

    Bo to światło ma te samą naturę co światło słoneczne. :)

    : Jednak mieszanie sie ze swiatlem dziennym, czy
    : swietlowek jest kiepskie.

    Na dodatek światło świetlówek nie musi być (i zwykle nie jest) wcale białe.
    Akurat wskazane świetlówki mogą być niemal białe, ale zwykła żarówka nie
    daje światła, które może być później skorygowane do normalnego. :)

    : Trudno takze to swiatlo uformowac w waska wiazke typu spot. Daje duzo
    : ciepla, nie grozi pozarem.

    Grozi potopieniem plastyków i uszkodzeniem zegarków, telefonów, linijek
    plastykowych itp... Może poparzyć ręce. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'