  • 21. Data: 2018-01-03 10:16:02
    Temat: Re: używanego elektryka
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-01-02 o 13:33, Myjk pisze:
    > Tue, 2 Jan 2018 13:07:01 +0100, Trybun

    > Ja wprost przeciwnie, hałas silnika męczy i jest dla mnie tylko
    > niepotrzebnym efektem ubocznym pracy silnika spalinowego -- którego pomimo
    > wielu prób producentów i upływu lat nie udało się skutecznie wyeliminować.
    >
    > Ale umówmy się, jak ktoś się zastanawia nad elektrykiem, to głównie właśnie
    > dla tej ciszy i braku "wrażeń akustycznych" przy wciskaniu gazu, braku
    > zmieniania biegów, braku laga itp.

    Kwestia jakości tych odgłosów spaliniaka. Jazda starym TDI mogła być dla
    wielu istną torturą, zresztą rzecz dotyczy prawie każdego starego diesla
    z przeszłości. Ale teraz jazda takim HDI czy CRDI to prawdziwa przyjemność.

    Myślisz? Nie, raczej na dzień dzisiejszy - dla szpanu, dla pozornych
    oszczędności, dla wiary w ekologię, jednym słowem myślę że argument o
    ciszy dla kierowcy jest na samym końcu listy.

  • 22. Data: 2018-01-03 10:17:23
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-01-02 o 13:24, g...@g...com pisze:

    > Dlaczego właśnie taki?
    > - bo życie za krótkie żeby jeździć nudnymi autami ;)
    > - bo cisza w aucie
    > - bo brak wajhowania
    > - urocza prostota konstrukcji
    > - rozwiązanie jakby specjalnie dla mnie, większość przebiegu robię jeżdżąc do
    pracy, zasięgu powinno starczyć, mam gdzie ładować
    > Wspomniane tu buspasy i inne ulgi traktuję jako tymczasowy "kop na rozpęd", a mnie
    by się średnio przydało.

    > Oglądałem dopiero co Renault Fluence ZE - kurcze, gdyby była pewność że przez lata
    nie będzie mi brakowało zasięgu to bym się pewno zdecydował.

    > Sprzedawca ciekawie opisał życie kierowcy elektroautka - poszukiwacza prądu, jak
    gdyby ten miał się wcielić w rolę Berty Benz, szukającej apteki z benzyną ;)

    > Chyba jednak poczekam na większy zapas zasięgu w rozsądnej cenie.

    No nie wiem, jest to aż 50tys zł, mimo to za taka sumę nie będzie to w
    miarę nowy elektryk. A więc należy się liczyć ze sporo niższą
    wydajnością baterii. Być może auto będzie już wymagało w niektórych
    kwestiach serwisu. I w sumie nic nie wiemy na temat jego kosztów.

    No, Fluence o ile elektryk przypomina spalinowca, to wizualnie ładny
    wóz. Ja miałem okazje przejechać się Nissanem, a ten to taka zwykła
    szkarada, a sam jego środek przypomina auta zabytkowe. Za taką kasę
    mogli się choć trochę wysilić i dołożyć parę bajerów na miarę XXI wieku.

    Trudno tu znaleźć złoty środek, niby elektryk do takiego użytkowania jak
    powyżej to idealne rozwiązanie, jednak jest sporo niewiadomych.

  • 23. Data: 2018-01-03 10:26:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >A jak wygląda kwestia palności takich aut?
    >Z tego co wiem, to baterie Li-Jon póki co mają elektrolit płynny
    >(dopiero trwają prace nad suchymi), a po rozszczelnieniu - jak to
    >lit - w zetknięciu z powietrzem same podtrzymują ogień. Ugasić tego
    >nie ma czym - woda też podsyca płomień, trzeba mieć specjalne środki
    >gaśnicze. O ile dobrze pamiętam był przypadek tesli, która spłonęła
    >doszczętnie, że nawet klamek nie uratowali.
    >Ktoś coś wie konkretnego na ten temat?

    Benzyna tez pali sie dobrze i woda nie zawsze ugasisz :-(

    Gasnica proszkowa powinna lit przytłumic.

    J.

  • 24. Data: 2018-01-03 10:38:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 3 Jan 2018 10:16:02 +0100, Trybun

> [...]
    > z przeszłości. Ale teraz jazda takim HDI czy CRDI to prawdziwa przyjemność.

    Jeżdżę CiTD i nie widzę w tym żadnej przyjemności. Wystarczy na postoju
    wykręcić silnik do 2500 obrotów (nie wspomnę jeśli pokręcić wyżej) i
    uzmysłowić sobie jaki hałas to dziadostwo generuje. Sam fakt że jest to
    potem trochę zagłuszane niewiele zmienia, bo ten hałas nie znika.

    Znaczy lepsze to niż wolnossąca benzyna dokręcona do maksymalnej mocy, ale
    już do TSI szmelcwagena się żaden diesel nie umywa -- w zasadzie w żadnej
    kwestii (TSI ciągnie od niższych obrotów, znacznie ciszej pracuje, niewiele
    więcej pali). Jakbym miał zmieniać auto spalinowe, to tylko i wyłacznie z
    takim silnikiem.

    > Myślisz? Nie, raczej na dzień dzisiejszy - dla szpanu, dla pozornych
    > oszczędności, dla wiary w ekologię, jednym słowem myślę że argument o
    > ciszy dla kierowcy jest na samym końcu listy.

    Dla mnie cisza w kabinie to podstawowa zaleta elektryka. Ludzie grubą kasę
    płacą żeby ciszę mieć w limuzynach. Jako drugie stawiam oferowane osiągi
    (bezzwłoczna reakcja na "gaz", płynne stałe przyśpieszenie dzięki braku
    zmiany biegów itd.). Tylko dla oszczędności takiego auta nie kupię, dla
    ekologii też nie, bo bilans emisji jest zbliżony (tylko dla ludzi w
    miastach i na samych drogach elektryki są zdrowsze). Szpan? W Leafie czy
    innym i-MiEVie?

    BTW wczoraj gadałem z kumplem z MMP, podobno mają na stanie używanego w
    firmie i-MiEVa i będą go niebawem chcieli sprzedawać. Dziadostwo to
    straszne, segment A, zasięg max 160km, przyśpieszenie 16s -- ale jak dadzą
    dobrą cenę i baterie będą sprawne, to rozważę zakup toczydełka. Może na
    start żona wymieni swoją zieloną żabę (Mitsu Spacestar) -- jej wystarczy
    zasięg 60km/dzień ze sporym zapasem.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 25. Data: 2018-01-03 14:48:26
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-03 o 10:38, Myjk pisze:

> [...]
    > dobrą cenę i baterie będą sprawne, to rozważę zakup toczydełka. Może na
    > start żona wymieni swoją zieloną żabę (Mitsu Spacestar) -- jej wystarczy

    Czyli jestem za chętnie kupie elektryka, cieszą mnie jego zalety
    nie przeszkadzają wady. Ale kupie dla żony, nie dla siebie.

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2018-01-03 15:33:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 3 Jan 2018 14:48:26 +0100, RadoslawF

    > Czyli jestem za chętnie kupie elektryka, cieszą mnie jego zalety
    > nie przeszkadzają wady. Ale kupie dla żony, nie dla siebie.

    W dupie byłeś, gówno widziałeś a teraz snujesz się za mną i tylko smród
    roznosisz.

    *plonk*

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 27. Data: 2018-01-03 18:44:18
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-03 o 15:33, Myjk pisze:

    > W dupie byłeś, gówno widziałeś a teraz snujesz się za mną i tylko smród
    > roznosisz.

    Aż tak zabolało moje trafne spostrzeżenie?

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2018-01-04 17:22:43
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-12-29 o 16:48, ToMasz pisze:
    > jak by co, to możesz wozić w bagażniku agregacik prądotwórczy. ale tak
    > jak napisali koledzy wcześniej, radio, światła, klima i ogrzewanie -
    > skracają mocno zasięg.

    A nie można założyć alternator? będzie ładował wtedy akumulatory podczas
    jazdy

    ;)

    --
    Irokez

  • 29. Data: 2018-01-05 08:38:51
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Tue, 2 Jan 2018 13:33:59 +0100, Myjk napisał(a):

    > Ja wprost przeciwnie, hałas silnika męczy i jest dla mnie tylko
    > niepotrzebnym efektem ubocznym pracy silnika spalinowego -- którego pomimo
    > wielu prób producentów i upływu lat nie udało się skutecznie wyeliminować.

    Ale we względnie współczesnym samochodem to nie silnik jest głównym
    generatorem hałasu, bo jest prawie niesłyszalny podczas jazdy. Zagłusza go
    szum powietrza, opon i praca zawieszenia.

    --
    Yakhub

  • 30. Data: 2018-01-05 08:47:53
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-05 o 08:38, Yakhub pisze:

    > Ale we względnie współczesnym samochodem to nie silnik jest głównym
    > generatorem hałasu, bo jest prawie niesłyszalny podczas jazdy. Zagłusza go
    > szum powietrza, opon i praca zawieszenia.

    Taki fajny argument mu wytrąciłeś z łapki.
    Ale może nie ma współczesnego samochodu i dlatego tak gardłuje
    za wózkami akumulatorowymi, nawet jakiś kupi, ale nie dla siebie
    a dla żony. :-)