  • 1. Data: 2017-12-29 13:19:01
    Temat: używanego elektryka
    Od: g...@g...com

    Pomysł jest żeby sobie sprawić używanego elektryka, tak do 50tys zł.
    Jako drugie auto w rodzinie, do dojazdów do pracy. 80km w obie strony, więc te ~150km
    (dla nowych baterii) wydaje się odpowiednim zapasem. Ładować mam gdzie.

    Czego należy się spodziewać będąc posiadaczem takiego cudaka? Bo nigdy nie miałem ani
    nikt ze znajomych nie miał.
    Jak to serwisować? W spalinowcu proste naprawy (typu wymiana zawieszenia czy
    uszczelki pod głowicą) to sobie sam robiłem. A tu jak napęd stanie nie wiem - do ASO
    się udać, albo do kumatego elektronika od przetwornic z uprawnieniami SEP? ;)

    /Krzysiek

  • 2. Data: 2017-12-29 15:12:02
    Temat: Re: używanego elektryka
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** garus.krzysztof pisze tak:

> [...]
    > jak napęd stanie nie wiem - do ASO się udać, albo do kumatego
    > elektronika od przetwornic z uprawnieniami SEP? ;)

    Multimetr wozić i lawetę zakupić na przyczepce ;)

    Muszę cię pocieszyć, że może one się nie psują bo nie widzę
    mechaników AA przy elektrycznych za to przy tradycyjnych non stop.

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 3. Data: 2017-12-29 16:41:01
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-12-29 o 13:19, g...@g...com pisze:

> [...]
    >
    > Czego należy się spodziewać będąc posiadaczem takiego cudaka? Bo nigdy nie miałem

    Ze jak masz zasięg nowego dwieście kilometrów to kilkuletni może mieć
    już tylko 150 czy 120km. Jak do tego włączysz klimatyzację lub
    ogrzewanie to spadnie jeszcze, jak masz pecha to o połowę.
    Przejedziesz całą trasę bez gniazdka?

> [...]
    się udać, albo do kumatego elektronika od przetwornic z uprawnieniami SEP? ;)

    Wedle opinii posiadaczy hybryd jak dupnie to jeden mechanik w kraju.
    A jak skomplikowane to i tak wiozą do Niemiec.

    Nie żebym odradzał zakup ale przemyśl czy te przejazdy bus pasem i
    darmowe parkingi zrekompensują twoje koszty.

    Mają przez ileś lat wprowadzić elektryki do flot państwowych
    urzędów. Poczekajmy i zobaczmy czy będą tym jeździli ministrowie,
    wojewodowie i burmistrze czy wepchną to strażom miejskim.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2017-12-29 16:48:39
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 29.12.2017 o 13:19, g...@g...com pisze:
    > Pomysł jest żeby sobie sprawić używanego elektryka, tak do 50tys zł.
    zły pomysł. zły pomysł mówić nam ile chcesz wydać, bo to oznacza że nie
    wiadomo jak Ci pomóc. jako drugie auto polecam diesla bez dwumasy albo
    coś na gaz za 10 tyś i drugie 10 tyś na remont. pojeździsz dooooobre
    paaaaarę lat, tanio, każdy mechanior będzie umial naprawić, a ewentualna
    laweta na rok kosztuje 57zł.
    > Jako drugie auto w rodzinie, do dojazdów do pracy. 80km w obie strony, więc te
    ~150km (dla nowych baterii) wydaje się odpowiednim zapasem. Ładować mam gdzie.
    jak by co, to możesz wozić w bagażniku agregacik prądotwórczy. ale tak
    jak napisali koledzy wcześniej, radio, światła, klima i ogrzewanie -
    skracają mocno zasięg.

    > Czego należy się spodziewać będąc posiadaczem takiego cudaka?
    Ty nam powiesz.

    Powodzenia
    ToMasz

  • 5. Data: 2017-12-30 09:30:33
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-12-29 o 16:48, ToMasz pisze:
    > jak by co, to możesz wozić w bagażniku agregacik prądotwórczy. ale tak
    > jak napisali koledzy wcześniej, radio, światła, klima i ogrzewanie -
    > skracają mocno zasięg.

    Radio?
    Trochę się zapędziłeś...

    --
    MN

  • 6. Data: 2017-12-30 14:59:56
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 30.12.2017 o 09:30, Marcin N pisze:

    > Radio?
    > Trochę się zapędziłeś...

    ze wzmacniaczem ma sie rozumieć :)

    z jednej strony, silnik takiego auta ma dziesiątki kilowatów, z drugiej,
    o ile pamiętam przyjmuje się że do spokojnej jazdy przelotowej potrzeba
    ciągłej mocy 10kw. nie wiem ile pobiera klima. ogrzewanie zaczyna być
    odczuwalne przy mocy 500w. a grzeje przy 2kw. światła można by dać
    diodowe - więc wszystkie razem zadowolą się 100watami. co jeszcze?
    silnik wycieraczek - 100w spokojnie. wentylacja kabiny - tak samo 100W.
    dziwnie się będzie jeździć, gdy zasięg bedzie uzależniony od opadów
    deszczu, pory roku...
    ToMasz

  • 7. Data: 2017-12-30 18:18:49
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > co jeszcze? silnik wycieraczek - 100w spokojnie. wentylacja kabiny - tak
    > samo 100W. dziwnie się będzie jeździć, gdy zasięg bedzie uzależniony od
    > opadów deszczu, pory roku...

    No bo teraz, światła, radio, klima, wycieraczki nie mają wpływu na
    spalanie :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2017-12-30 18:23:35
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > No bo teraz, światła, radio, klima, wycieraczki nie mają wpływu na
    > spalanie :-)

    Odczuwalnego zmniejszeniem zasięgu nie mają.
    A "tankowanie" trwa minuty a nie godziny.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2017-12-30 19:57:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 29 Dec 2017 04:19:01 -0800 (PST), g...@g...com

> [...]
    > drugie auto w rodzinie, do dojazdów do pracy. 80km w obie strony, więc
    > te ~150km (dla nowych baterii) wydaje się odpowiednim zapasem. Ładować

    Fajnie, tez się zastanawiam nad takim rozwiazaniem. tzn. konkretnie chcę
    swoje auto "długodystansowe" zamienić na elektryczną popierdółkę. Z mobile
    tak wypłynęło z Leafa do 50k.

    https://www.mobile.de/pl/samochod/nissan-leaf/vhc:ca
    r,ms1:18700_53_,prn:7000,prx:12000

    Brzydkie to jednak jak śmierć. :P Chyba poczekam aż się nowy model
    zestarzeje. Z kolei Bolta i Ampery-e nie sprzedają...

    Tesle poza zasięgiem, najtańsza, 150 tys. i jaki nalot...
    https://www.mobile.de/pl/Samochod/Tesla-Model-S-85-K
    WH-mit-TECH-Paket-INKL-MWST/vhc:car,ms1:135_3_,prx:4
    0000/pg:vipcar/253830657.html

    > Jak to serwisować?

    HGW jak to robić w naszym zaścianku. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2017-12-30 22:45:43
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-12-30 o 14:59, ToMasz pisze:

    > ze wzmacniaczem ma sie rozumieć :)

    Nie ma się rozumieć.
    Moc akustyczna silnika dużego samolotu w odległości 25m to około 50W.
    Oczywiście sprawność głośników to około 5% więc, żeby uzyskać taki
    potworny hałas potrzeba by 1 kW, ale to spowodowałoby trwałe uszkodzenie
    słuchu.

    Realne moce prądu w audio to są dziesiątki watów. Kompletnie bez wpływu
    na zasięg pojazdu.

    --
    MN