    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: używanego elektryka
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    Date: Wed, 3 Jan 2018 10:38:49 +0100

    Wed, 3 Jan 2018 10:16:02 +0100, Trybun

    > Kwestia jakości tych odgłosów spaliniaka. Jazda starym TDI mogła być dla
    > wielu istną torturą, zresztą rzecz dotyczy prawie każdego starego diesla
    > z przeszłości. Ale teraz jazda takim HDI czy CRDI to prawdziwa przyjemność.

    Jeżdżę CiTD i nie widzę w tym żadnej przyjemności. Wystarczy na postoju
    wykręcić silnik do 2500 obrotów (nie wspomnę jeśli pokręcić wyżej) i
    uzmysłowić sobie jaki hałas to dziadostwo generuje. Sam fakt że jest to
    potem trochę zagłuszane niewiele zmienia, bo ten hałas nie znika.

    Znaczy lepsze to niż wolnossąca benzyna dokręcona do maksymalnej mocy, ale
    już do TSI szmelcwagena się żaden diesel nie umywa -- w zasadzie w żadnej
    kwestii (TSI ciągnie od niższych obrotów, znacznie ciszej pracuje, niewiele
    więcej pali). Jakbym miał zmieniać auto spalinowe, to tylko i wyłacznie z
    takim silnikiem.

    > Myślisz? Nie, raczej na dzień dzisiejszy - dla szpanu, dla pozornych
    > oszczędności, dla wiary w ekologię, jednym słowem myślę że argument o
    > ciszy dla kierowcy jest na samym końcu listy.

    Dla mnie cisza w kabinie to podstawowa zaleta elektryka. Ludzie grubą kasę
    płacą żeby ciszę mieć w limuzynach. Jako drugie stawiam oferowane osiągi
    (bezzwłoczna reakcja na "gaz", płynne stałe przyśpieszenie dzięki braku
    zmiany biegów itd.). Tylko dla oszczędności takiego auta nie kupię, dla
    ekologii też nie, bo bilans emisji jest zbliżony (tylko dla ludzi w
    miastach i na samych drogach elektryki są zdrowsze). Szpan? W Leafie czy
    innym i-MiEVie?

    BTW wczoraj gadałem z kumplem z MMP, podobno mają na stanie używanego w
    firmie i-MiEVa i będą go niebawem chcieli sprzedawać. Dziadostwo to
    straszne, segment A, zasięg max 160km, przyśpieszenie 16s -- ale jak dadzą
    dobrą cenę i baterie będą sprawne, to rozważę zakup toczydełka. Może na
    start żona wymieni swoją zieloną żabę (Mitsu Spacestar) -- jej wystarczy
    zasięg 60km/dzień ze sporym zapasem.

    --
    Pozdor
    Myjk