  • 21. Data: 2006-11-19 22:28:32
    Temat: Re: uzaleznienie od gemiusa
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Sławomir Kawała napisał(a):

    > Zbyt duzy skrot myslowy? Lokalny dns == cachedns w obrebie lanu, z ktorego
    > beda korzystac wszystkie maszyny, /dev/null == 127.0.0.1. Metoda
    > alternatywna dla squida, robiaca dokladnie to samo ino w squidzie per
    > url sie robilo regexy, a tu masz per domena (akurat wiele serwerow z
    > jakimis licznikami ma wydzielone subdomeny typu kropka.onet.pl,
    > hit.gemius.pl etc, co sie swietnie sklada ...). Mniej zasobozerna metoda
    > jakby nie patrzec.

    Tak sądziłem, ale rzeczywiście za bardzo skróciłeś.
    Jednak w mojej opinii to jednak JEST cenzurowanie Internetu. Bo np. mam
    dwa laptopy - prywatny i służbowy. Na służbowym mam wszystkie gemiusy,
    kropki i googleanalizy jak pracodawca przykazał, na domowym - wycięte
    wszystko co można, od AdBlocka począwszy ;) I czasami biorę służbowy
    laptop do domu. I co? Mam mieć wtedy inny internet?
    IMO operator/dostawca nie ma prawa pozbawiać mnie możliwości oglądania
    czegokolwiek, nawet kropek ze statystyk. Dokładnie tak samo szlag mnie
    trafia, kiedy natrafiam np. na transparent proxy. Zniekształca mi to, co
    chcę oglądać.
    Co innego, jeżeli jest to corporate policy - firma płaci, firma wymaga.
    Ale w przypadku kiedy JA płacę za dostęp, ja wymagam.

    M.

  • 22. Data: 2006-11-19 22:34:17
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> writes:

    > Genialne rozwiązanie. Na pewno przyspieszysz działanie przeglądarki :(

    Po co ta ironia? Owszem, przyspieszy.

    MJ

  • 23. Data: 2006-11-19 22:43:49
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Michal Jankowski napisał(a):

    > Po co ta ironia? Owszem, przyspieszy.

    Szczególnie, jeżeli to będzie DNS ;)

    M.

    PS Mam dzisiaj ironiczny nastrój :P

  • 24. Data: 2006-11-20 08:17:06
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Szczególnie, jeżeli to będzie DNS ;)
    >
    > M.
    >
    > PS Mam dzisiaj ironiczny nastrój :P

    Wybacz, ale to nie powód do robienia bzdurnych wtrętów.

    MJ

  • 25. Data: 2006-11-20 21:35:01
    Od: G...@S...Janoszka.pl (Grzegorz Janoszka)

    On Sun, 19 Nov 2006 23:09:29 +0100 I had a dream that Sławomir Kawała
    <s...@a...net> wrote:
> [...]
    >jakimis licznikami ma wydzielone subdomeny typu kropka.onet.pl,
    >hit.gemius.pl etc, co sie swietnie sklada ...). Mniej zasobozerna metoda

    Ale takie 127.0.0.1 czasem psuje niektóre strony. Rozwiązaniem jest
    przygotować sobie przezroczystego gifa 1x1 piksel oraz pusty plik tekstowy
    i podmieniać odpowiednie odwołania do gemiusów i podobnych spyware -
    wszystkie obrazki zastąpić tym pustym gifem, a wszystkie javascripty i html
    tym pustym plikiem tekstowym.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 26. Data: 2006-11-21 10:05:08
    Od: "SW3" <s...@g...com>

    Grzegorz Janoszka napisał(a):
    > wszystkie obrazki zastąpić tym pustym gifem, a wszystkie javascripty i html
    > tym pustym plikiem tekstowym.
    A nieprzyzwoite obrazki pustymi obrazkami o odpowiednich wymiarach a
    niecenzuralne słowa tekstem "ocenzurowano". I jeszcze można by
    poprawiać błedy ortograficzne. Nie, nie przesadziłem, Twój pomysł
    to pierwszy krok w tym kierunku.
    Nie wiem jak inni ale ja bym sobie nie życzył oglądać wyłącznie
    stron, których współautorem byłby mój provider.
    --
    SW3

  • 27. Data: 2006-11-23 10:48:20
    Od: "Alex D. B." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl> napisał w wiadomości

    > yhy, tyle ze przy pewnej skali coś takiego jak squid wogóle nie wchodzi w
    > rachubę.
    > Spróbuj toto odpalić przy kilku tysiącach kientów, wyłączysz szybciej niż
    > wpadłeś na ten pomysł.

    ;-)
    jestem szczesliwym poniewaz zadna z instalacji nie ma ponad 100 userow, i sa
    to instalacje "corporate", wiec zasady uzgadniam z szefami nie z userami.
    wiec moge ciac co trzeba.

    Alex.

  • 28. Data: 2006-11-23 12:23:21
    Od: robbo2k <r...@o...pl>

    Alex D. B. napisał(a):

> [...]
    > jestem szczesliwym poniewaz zadna z instalacji nie ma ponad 100 userow,
    > i sa to instalacje "corporate", wiec zasady uzgadniam z szefami nie z

    squid+squidGuard w wersji "corporate" (czyli tniemy az furczy) dziala
    sprawnie i to przy ruchu idacym daleko ponad 20-30Mb/s

  • 29. Data: 2006-12-13 16:58:20
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Marcin Kuczera <m...@l...usun-to.pl> wrote:
> [...]
    > rachubę.
    > Spróbuj toto odpalić przy kilku tysiącach kientów, wyłączysz szybciej niż

    E tam. Możesz mieć kilka squidów, możesz load-balancer mieć.

    p.