  • 1. Data: 2006-11-17 17:50:20
    Temat: Problemy z ISP, drogo chce, mało daje ;-)
    Od: "Robert asmax" <djrobson@usuńto.tenbit.pełel>

    witam grupowiczów

    Jakie działania polecanie podjąć na nierzetelnego ISP? Juz wyjaśniam:
    internet jest na jedej wiosce z satelity obustronnej (nadawanie odbior),
    innego sposobu niema, żadnych wifi czy dsl'a. Łącze 512/128kbps prawie rok
    czasu "wyrabiało" tzn..... no wiadomo, tylko co w umowie tyle jest. W umowie
    jest wyraźnie napisane, że operator gwarantuje bodajże 256.

    Od kilku miesięcy wg statystyk i przeprowadzanych testów, widać, że
    operator sobie leci nie powiem w co, ogólnie przez przynajmniej 20h dziennie
    łącze jak ma 1/4 swojej prędkości to i tak dobrze. Dodatkowo dowiedziałem
    się, że inne "stacje" na innych miejscowościach w Polsce mają to samo.

    Dzwonienie do bok technicznego nic nie daje, człowiek, z którym raz miałem
    (nie) przyjemność rozmawiać przez tel. stwierdził, że 150-200kbps powinno mi
    wystarczyć.

    Bardzo proszę o poradę co robić, wysyłać pisma, dzwonić, mailować? Co jest
    skuteczniejsze? A może wizyty osobiste. Ja oczywiście rozumiem, ze niemam
    łącza gwarantowanego CIR'a czy jak tam, no ale to już lekka przesada, ledwo
    1/4 łącza. Aha, za tą 512/128 płace prawie 400 dolców.

    dziękuję i pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-11-17 18:04:32
    Temat: Re: Problemy z ISP, drogo chce, mało daje ;-)
    Od: "Marcin J. Kowalczyk" <m...@u...inds.pl>

    Robert asmax napisał(a):
    <cut>
> [...]
    > łącza gwarantowanego CIR'a czy jak tam, no ale to już lekka przesada, ledwo
    > 1/4 łącza. Aha, za tą 512/128 płace prawie 400 dolców.

    za taka kase to ci tepsa polpaka nie zestawi? ;]

  • 3. Data: 2006-11-17 18:04:38
    Od: "Lee" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > łącza gwarantowanego CIR'a czy jak tam, no ale to już lekka przesada,
    > ledwo 1/4 łącza. Aha, za tą 512/128 płace prawie 400 dolców.

    Poszukać innego operatora, a temu walnąc rezygnacę na stół.

    Lee

  • 4. Data: 2006-11-17 18:05:50
    Od: K <t...@n...ma.takiego.numeru>

    Robert asmax napisał(a):

> [...]
    > łącza gwarantowanego CIR'a czy jak tam, no ale to już lekka przesada, ledwo
    > 1/4 łącza. Aha, za tą 512/128 płace prawie 400 dolców.

    to moze sprawdz czy ktorys z gsmow nie ma w twojej wiosce edge ? era sie
    ostatnio reklamuje z internetem do 1.8Mbit/s z tego co pamietam za cos
    kolo/od 99 pln

    pozdro.

  • 5. Data: 2006-11-17 18:40:50
    Od: "Robert asmax" <djrobson@usuńto.tenbit.pełel>

    Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk" <m...@u...inds.pl> napisał
    w wiadomości news:ejktjk$1a0p$1@freebsd.inds.pl...
    > Robert asmax napisał(a):
    > <cut>
    >
    > za taka kase to ci tepsa polpaka nie zestawi? ;]

    No niebardzo, tam niema ani swiatłowodu ani nic z miedzi. Zreszta na 30 osób
    jak telefony (na radiu) działają od dawna.

  • 6. Data: 2006-11-17 18:42:31
    Od: "Robert asmax" <djrobson@usuńto.tenbit.pełel>

    Użytkownik "Lee" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Poszukać innego operatora, a temu walnąc rezygnacę na stół.

    Zapomniałem dodać. W ramach jakiegoś tam programu unijnego jest lojalka na
    jeszcze 1,5 roku. A co do innego operatora owszem, staram sie jak moge i już
    wszystko jest na dobrej drodze doprowadzenia netu tanim sposobem na 5Ghz. No
    ale ta lojalka...;/

  • 7. Data: 2006-11-17 18:44:06
    Od: "Robert asmax" <djrobson@usuńto.tenbit.pełel>

    Użytkownik "K" <t...@n...ma.takiego.numeru> napisał w wiadomości
    Robert asmax napisał(a):

> [...]

    to moze sprawdz czy ktorys z gsmow nie ma w twojej wiosce edge ? era sie
    ostatnio reklamuje z internetem do 1.8Mbit/s z tego co pamietam za cos

    Też prowadziłem rozmowy nawet z dwoma operatorami wykupienia czegś
    konkretnego, 1-2 Mbit to już świat i ludzie w takiej małej miejscowości.
    Czekam niestety...

  • 8. Data: 2006-11-17 18:49:41
    Od: "Robert asmax" <djrobson@usuńto.tenbit.pełel>

    Użytkownik "Robert asmax" <djrobson@usuńto.tenbit.pełel> napisał w
    wiadomości news:ejksup$7kj$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Dzwonienie do bok technicznego nic nie daje, człowiek, z którym raz miałem
    > (nie) przyjemność rozmawiać przez tel. stwierdził, że 150-200kbps powinno
    > mi wystarczyć.

    Aha zapomniałem jeszcze o jednym temacie. W bok'u powiedzieli mi, ze mogę
    wykupic CIR czyli jak sie domyslam łącze gwarantowane. Powstają 2 kolejne
    pytania: jaka jest przyzwoita cena 512 lub 1024kbps tego CIR'a
    (uwzględniając, że to satelita) i co jeśli i ten cir nie "wyrobi". Czuję, że
    w boku jaj se ze mnie robią. Ręce opadają.

  • 9. Data: 2006-11-18 21:03:32
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    K wrote:

    > to moze sprawdz czy ktorys z gsmow nie ma w twojej wiosce edge ? era sie
    > ostatnio reklamuje z internetem do 1.8Mbit/s z tego co pamietam za cos
    > kolo/od 99 pln

    No tak, kolejna woda z mózgu by 'najszybszy bezprzewodowy internet'.
    Gdzie Rzym a gdzie Krym, chłopie?
    Na Edge to może uciągnie down z 16-18 kB/s, przy pingu 500-600 ms, to
    reklamowane 1,8 Mb/s to tylko na HSDPA, a tego na wioskach raczej długo nie
    uświadczysz.

    --
    TOM
    ORG-PGiw1-RIPE

  • 10. Data: 2006-11-19 00:00:07
    Od: K <t...@n...ma.takiego.numeru>

    Tomasz Śląski napisał(a):

> [...]
    > Na Edge to może uciągnie down z 16-18 kB/s, przy pingu 500-600 ms, to
    > reklamowane 1,8 Mb/s to tylko na HSDPA, a tego na wioskach raczej długo

    ja, wiem jak dziala net przez gsm i jakie sa pingi, bo sam czesto
    korzystam. on szuka alternatywy, wiec gsm w tym wypadku to tez jakas
    alternatywa, szczegolnie biorac pod uwage stosunek predkosc:kwota. wode
    z mozgu to nie wiem komu i co robi, a 'chlopie' to mow do swoich ziomkow
    na wsi ;]