  • 11. Data: 2006-11-18 23:51:58
    Temat: Re: uzaleznienie od gemiusa
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Everyone falls the first time, right, SW3?
    > Nie mam nic przeciwko zewnętrznym statystykom, sam z nich korzystam.
    > Chciałbym tylko, żeby nie przeszkadzały w korzystaniu ze strony.
    [...]
    I tu jest pies pogrzebany.
    Niech się wykonują... ale jesli widze, że strona się odwołuje do pięciu
    - sześciu różnych serwisów licznikowo/statystyczno/reklamowyuch, to ja
    przepraszam. Ręka mi sama otwiera okienko żeby wpisać kilka linków do
    zablokowania :)

    Sławek
    --
    ________
    _/ __/ __/ Nawet groźnym bogom, nieraz łzawią oczy. -- Safona

  • 12. Data: 2006-11-19 12:11:44
    Od: "Alex D. B." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SW3" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    >Parę lat temu była tu na ten temat dyskusja.

    ...Wtedy osobiscie pisalem o blokowaniu w/w.
    obecnie wszystkie moje sieci maja w squidzie blokade na .gemius.pl i jeszcze
    sporo innych.
    nikt nie protestuje, szyscy zadowoleni.

    problemem byla gazeta.pl bo jakis durny marketoid wymyslil, ze czesc linkow
    otwierana jest via skrypt gemiusa. wiec stracili troche userow.

    Alex.

  • 13. Data: 2006-11-19 18:36:43
    Od: G...@S...Janoszka.pl (Grzegorz Janoszka)

    On 18 Nov 2006 14:19:35 -0800 I had a dream that SW3 <s...@g...com> wrote:
    >PS: A gdyby klientem tej sieci był na przykład twórca strony
    >objętej jakimiś takimi statystykami...

    To bardzo dobrze. Statystyki nie powinny zliczać odwiedzin twórcy. A URLe
    do oglądania statystyk gemiusa działały. Nie działały tylko spyware służące
    do zliczania.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 14. Data: 2006-11-19 21:12:56
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > ...Wtedy osobiscie pisalem o blokowaniu w/w.
    > obecnie wszystkie moje sieci maja w squidzie blokade na .gemius.pl i
    > jeszcze sporo innych.
    > nikt nie protestuje, szyscy zadowoleni.

    yhy, tyle ze przy pewnej skali coś takiego jak squid wogóle nie wchodzi w
    rachubę.
    Spróbuj toto odpalić przy kilku tysiącach kientów, wyłączysz szybciej niż
    wpadłeś na ten pomysł.

    Marcin

  • 15. Data: 2006-11-19 21:25:17
    Od: Jaroslaw Berezowski <j...@p...onet.pl>

    Marcin Kuczera napisał(a):

> [...]
    > rachubę.
    > Spróbuj toto odpalić przy kilku tysiącach kientów, wyłączysz szybciej niż
    E tam. Klasterek peerowanych squidow da rade :)

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski

  • 16. Data: 2006-11-19 21:33:44
    Od: Sławomir Kawała <s...@a...net>

    On nie, 19 lis 2006 o 21:12 GMT, Marcin Kuczera wrote:

    > yhy, tyle ze przy pewnej skali coś takiego jak squid wogóle nie wchodzi w
    > rachubę.

    Nie ma problemu, mozesz postawic lokalny dns, na ktorym bedziesz slal
    wybrane domeny do /dev/null ...

    --
    pozdr. Sławomir Kawała
    JID: slwkk [at] alternatywa [dot] net

  • 17. Data: 2006-11-19 21:45:34
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Sławomir Kawała napisał(a):

    > Nie ma problemu, mozesz postawic lokalny dns, na ktorym bedziesz slal
    > wybrane domeny do /dev/null ...

    Genialne rozwiązanie. Na pewno przyspieszysz działanie przeglądarki :(

    M.

  • 18. Data: 2006-11-19 21:56:05
    Od: Jaroslaw Berezowski <j...@p...onet.pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Genialne rozwiązanie. Na pewno przyspieszysz działanie przeglądarki :(
    ? Dziala, i nadaje sie tez do innych niz http zastosowan.

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski

  • 19. Data: 2006-11-19 22:08:45
    Od: Sławomir Kawała <s...@a...net>

    On nie, 19 lis 2006 o 21:45 GMT, Maciej Bebenek wrote:

    > Genialne rozwiązanie. Na pewno przyspieszysz działanie przeglądarki :(

    Zbyt duzy skrot myslowy? Lokalny dns == cachedns w obrebie lanu, z ktorego
    beda korzystac wszystkie maszyny, /dev/null == 127.0.0.1. Metoda
    alternatywna dla squida, robiaca dokladnie to samo ino w squidzie per
    url sie robilo regexy, a tu masz per domena (akurat wiele serwerow z
    jakimis licznikami ma wydzielone domeny typu kropka.onet.pl,
    hit.gemius.pl etc, co sie swietnie sklada ...). Mniej zasobozerna metoda
    jakby nie patrzec.

  • 20. Data: 2006-11-19 22:09:29
    Od: Sławomir Kawała <s...@a...net>

> [...]

    alternatywna dla squida, robiaca dokladnie to samo ino w squidzie per
    url sie robilo regexy, a tu masz per domena (akurat wiele serwerow z
    jakimis licznikami ma wydzielone subdomeny typu kropka.onet.pl,