  • 1. Data: 2006-11-16 16:07:43
    Temat: Pomoc w wyborze ISP.
    Od: "Robert Błaszczak" <r...@b...pl>

    Witam,

    proszę o pomoc w wyborze dostawcy Internetu. Poczytałem archiwum
    grupy i mam jakąś tam własną opinię, ale chciałbym jeszcze poznać
    Wasze zdanie.

    Wybór to GTS Energis lub Exatel.

    Lokalizacja: Zielona Góra

    Wykorzystanie: Firma w branży energetycznej, ok. 50 komputerów
    z dostępem do Internetu (typowe przeglądanie WWW), własny
    serwer web, serwer poczty, serwer ftp oraz VoIP od IPFON.

    Aktualnie wykorzystujemy 2Mbps z GTS - umowę podpisaliśmy
    5 lat temu. Postanowiłem trochę z nimi ponegocjować odnośnie
    zwiększenia przepustowości łącza przy pozostawieniu aktualnych
    warunków finansowych.

    GTS zaoferował mi 4Mbps i małą podwyżkę, natomiast Exatel
    za kwotę, którą aktualnie płacę GTS-owi dał 8Mbit.
    Oczywiście finansowo wygląda to bardzo zachęcająco, tylko czy
    warto? Z usług GTS jestem zadowolony.

    Może jest ktoś z Zielonej Góry, kto korzysta z oferty Exatela?

    Robert Błaszczak

  • 2. Data: 2006-11-16 19:13:45
    Temat: Re: Pomoc w wyborze ISP.
    Od: "Adam Wołk-Jankowski" <j...@b...tego.1000lecie.pl>

    > Aktualnie wykorzystujemy 2Mbps z GTS - umowę podpisaliśmy
    > 5 lat temu. Postanowiłem trochę z nimi ponegocjować odnośnie
    > zwiększenia przepustowości łącza przy pozostawieniu aktualnych
    > warunków finansowych.

    W 2001 roku 2Mbps musialy kosztowac jakies 2,5-3tys zl.
    Dzisiaj za te pieniadze mozna kupic w GTS minimum 7-8Mbps.

    > GTS zaoferował mi 4Mbps i małą podwyżkę, natomiast Exatel
    > za kwotę, którą aktualnie płacę GTS-owi dał 8Mbit.

    Oferta Exatela to cena rynkowa.

    > Oczywiście finansowo wygląda to bardzo zachęcająco, tylko czy
    > warto? Z usług GTS jestem zadowolony.

    To moze warto zagrac fair z GTS - czyli na zasadzie "mam oferty na 8Mbps za
    te pieniadze, jezeli dacie tyle samo bawimy sie dalej"
    Dla kazdego operatora klient, ktory placi jest cenny. Tym bardziej klient,
    ktory placi regularnie od kilku lat.
    --
    Z poważaniem:
    Adam Wołk-Jankowski

  • 3. Data: 2006-11-17 12:22:35
    Od: "Lee" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > za te pieniadze, jezeli dacie tyle samo bawimy sie dalej"
    > Dla kazdego operatora klient, ktory placi jest cenny. Tym bardziej klient,

    Nie zawsze, dla TKT to chyba nie, mam od nich łacze od roku, i chciałem
    zwiększyć czterokrotnie (bierzemy razem z dwoma firmami) i poprosiłem
    ofertę, jak ją zobaczyłem to okazało sie że dali cenę za Mb o prawie 90 zł
    większą z własnym odbiorem niż np GTS z radiolinią. Więc mówie że interesuje
    mnie taka i taka cena bo mam konkurencyjną ofertę za tyle właśnie, to
    przysłali ofertę w której zeszli od ceny wyjściowej o 15 zł na megabicie i
    powiedzieli że to koniec.
    Dopiero jak złozyłem rezygnacje to sie odezwali że zrobili jakieś tam narady
    żeby sie dostosować do cen rynkowych i moga mi zaproponowac cenę podobną,
    ale niestety od GTS mamy radiolinie, a od TKT musimy sami odebrać, więc sie
    żegnamy, tymbardziej że umowy z nowym providerem już podpisaliśmy.

    Lee

  • 4. Data: 2006-11-18 16:46:19
    Od: "Adam Wołk-Jankowski" <j...@b...tego.1000lecie.pl>

    Ja na tej samej zasadzie zrezygnowalem rok temu z GTS. Bylem ich klientem
    przez 3 lata, zadnych zaleglosci w platnosciach.
    Poniewaz do upgrejdu byla potrzebna nowa radiolinia zaproponowali wyzsza
    cene za kazdy Mbps oraz nowa lojalke na rok. Smiech na sali.
    Zegnalem sie z bolem ale... biznes is biznes.

    Nie potrafili dac dobrej ceny wiec przegrali.
    Po tygodniu od podpisania umowy z 3s.pl dali oferte naprawde dobra, szkoda
    ze byla to musztarda po obiedzie.

    Jednak nie ma tego zlego. Nowy ISP jest naprawde ok i teraz nie wrocilbym do
    GTS.
    Ludzie w 3s rozumieja na czym polega ten biznes i wiedza, ze nie rozmawiaja
    z klientem koncowym tylko partnerem, ktoremu trzeba pomoc, zeby sprzedac
    swoje uslugi.
    --
    Z poważaniem:
    Adam Wołk-Jankowski

  • 5. Data: 2006-11-21 10:11:40
    Od: "Zbigniew Szostak" <z...@m...org.pl>

    Użytkownik "Adam Wołk-Jankowski" <j...@b...tego.1000lecie.pl> napisał w
    wiadomości news:ejndcv$ejg$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    >
    > Nie potrafili dac dobrej ceny wiec przegrali.
    > Po tygodniu od podpisania umowy z 3s.pl dali oferte naprawde dobra, szkoda

    Na szczescie wlasnie dzieki temu przypadkowi zmienilo sie na lepiej (tzn.
    tak jak byc powinno), zal tylko ze w tym przypadku za pozno. Obecnie jest
    juz ok.

    pozdrawiam
    Z.Szostak

  • 6. Data: 2006-11-21 12:55:07
    Od: "Adam Wołk-Jankowski" <j...@b...tego.1000lecie.pl>

    To bardzo dobrze jezeli kierownictwo firmy potrafi wyciagnac wlasciwe
    wnioski z bledow.
    --
    Z poważaniem:
    Adam Wołk-Jankowski

  • 7. Data: 2006-11-21 13:13:36
    Od: "Marcin J. Kowalczyk" <m...@u...inds.pl>

    Zbigniew Szostak napisał(a):
    > pozdrawiam
    > Z.Szostak

    kogo ja tutaj widze...

    przy okazji moze w koncu poprawicie ten wezel Czestochowa? Bo sie
    szykuje ucieczka klientow...

  • 8. Data: 2006-11-21 18:12:49
    Od: G...@S...Janoszka.pl (Grzegorz Janoszka)

    On Tue, 21 Nov 2006 11:11:40 +0100 I had a dream that Zbigniew Szostak
    <z...@m...org.pl> wrote:
    >Na szczescie wlasnie dzieki temu przypadkowi zmienilo sie na lepiej (tzn.
    >tak jak byc powinno), zal tylko ze w tym przypadku za pozno. Obecnie jest
    >juz ok.

    W przypadku jednego mojego łącza też było za późno...

    --
    Grzegorz Janoszka