-
1. Data: 2011-01-27 00:16:46
Temat: uszczelniacze walkow, walu itd
Od: "sth" <k...@l...vk>
Wymieniam wlasnie wszystkie uszczelniacze przy okazji wymiany rozrzadu. i tu
mnie nurtuje jedna sprawa. po wyciagnieciu uszczelniacza walu korbowego
widze ze on chodzi nie po wale, lecz po zebatce pompy oleju ktora nasunieta
jest luzno na wal korbowy. stad moje pytanie co uszczelnia powierchnie
miedzy walem i ta zebatka? czy scisk po skreceniu kolami pasowymi jest
wystarczajacy aby tamtedy olej nie przechodzil ? podobnie wyglada sprawa na
walku balansowym. uszczeniacz nie chodzi po walku lecz po takiej tulejce
dystansowej ktora dociska kolo pasowe do walka po skreceniu.
mam nadzieje ze Tomasz Pyra lub MarcinMJ mi odpowiedza :) lub ktos inny
majacy pojecie.
pozdrawiam
-
2. Data: 2011-01-27 01:22:14
Temat: Re: uszczelniacze walkow, walu itd
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-01-27 00:16, sth pisze:
> Wymieniam wlasnie wszystkie uszczelniacze przy okazji wymiany rozrzadu.
> i tu mnie nurtuje jedna sprawa. po wyciagnieciu uszczelniacza walu
> korbowego widze ze on chodzi nie po wale, lecz po zebatce pompy oleju
> ktora nasunieta jest luzno na wal korbowy. stad moje pytanie co
> uszczelnia powierchnie miedzy walem i ta zebatka?
Bo zazwyczaj jest tak, że pompa oleju jest owszem tylko nałożona na
wielowypust wału, ale uszczelnienie jest normalnie między wałem a
obudową pompy simmeringiem.
W każdym razie dziwne to jakieś chyba :)
Masz jakieś zdjęcia?
I co to za silnik?
> czy scisk po skreceniu
> kolami pasowymi jest wystarczajacy aby tamtedy olej nie przechodzil ?
Jeżeli chodzi o połączenie zębaki z kontrującym ją z drugiej strony
pogrubieniem wału, to w takim wypadku powinna tam być chyba jeszcze
jakaś uszczelka.
Wtedy to by było szczelne, bo tak na samym połączeniu metal-metal chyba
się idealnej szczelności nie uzyska w takich warunkach.
-
3. Data: 2011-01-27 01:47:07
Temat: Re: uszczelniacze walkow, walu itd
Od: "sth" <k...@l...vk>
> Bo zazwyczaj jest tak, że pompa oleju jest owszem tylko nałożona na
> wielowypust wału, ale uszczelnienie jest normalnie między wałem a obudową
> pompy simmeringiem.
> W każdym razie dziwne to jakieś chyba :)
>
> Masz jakieś zdjęcia?
> I co to za silnik?
zdjec nie mam ale rysunek z manuala
silnik to 4d56 z pajero
http://img140.imageshack.us/img140/2236/screenshot20
11012701364.jpg
element 33 to ta zebatka
na rysunku z epc wyglada to tak:
http://img233.imageshack.us/img233/9195/screenshot20
11012701392.jpg
ani w manualu ani w epc nie ma slowa o czymkolwiek miedzy zebatka a walem
podobna sprawa z walkiem balansowym
zobacz:
http://img202.imageshack.us/img202/6563/screenshot20
11012701414.jpg
element 23373 to jest tulejka dystansowa i to po niej chodzi oszczelniacz.
tutaj instrukcja jak to montowac:
http://img812.imageshack.us/img812/2853/screenshot20
11012701441.jpg
przy demontazu nie zauwazylem zeby byl uzyty jakis klej czy cos. wszystko
zeszlo leciutko.
jutro to skladam i nie chcialbym za bardzo zeby mi to lało :/
nie wiem co o tym myslec w tej sytuacji.
-
4. Data: 2011-01-27 02:13:30
Temat: Re: uszczelniacze walkow, walu itd
Od: "sth" <k...@l...vk>
Użytkownik "sth" <k...@l...vk> napisał w wiadomości
news:ihqfac$8dh$1@inews.gazeta.pl...
>> Bo zazwyczaj jest tak, że pompa oleju jest owszem tylko nałożona na
>> wielowypust wału, ale uszczelnienie jest normalnie między wałem a obudową
>> pompy simmeringiem.
>> W każdym razie dziwne to jakieś chyba :)
>>
>> Masz jakieś zdjęcia?
>> I co to za silnik?
tu jeszcze jeden rysunek
http://img199.imageshack.us/img199/8011/screenshot20
11012702124.jpg
-
5. Data: 2011-01-27 06:15:38
Temat: Re: uszczelniacze walkow, walu itd
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
W dniu 2011-01-27 01:47, sth pisze:
>> Bo zazwyczaj jest tak, że pompa oleju jest owszem tylko nałożona na
>> wielowypust wału, ale uszczelnienie jest normalnie między wałem a
>> obudową pompy simmeringiem.
>> W każdym razie dziwne to jakieś chyba :)
>>
>> Masz jakieś zdjęcia?
>> I co to za silnik?
>
> zdjec nie mam ale rysunek z manuala
> silnik to 4d56 z pajero
> http://img140.imageshack.us/img140/2236/screenshot20
11012701364.jpg
> element 33 to ta zebatka
33 nie wyglada na element pompy oleju.
Pompe stanowia elementy 31, 18, 30, 29, jako drugi korpus 19
33 to nie wiem co moze byc.
W silniku na dole nie ma cisnienia, wiec jesli tak to bylo zlozone, na
styk, to powinno starczyc. Wdzialem juz takie rozwiazanie, ale nie
pamietam gdzie.
Na walkach moznaby sie pokusic o uszczelke z papieru, natomiast na wale
to nie wiem, bo nie mam pomyslu co ta zebatka robi, aczkolwiek skoro i
tak jest scisnieta kolami pasowymi, to tez mozna dac.
Papier, albo najcienszy preszpan
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
-
6. Data: 2011-01-27 09:01:21
Temat: Re: uszczelniacze walkow, walu itd
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
W dniu 2011-01-27 01:47, sth pisze:
> http://img140.imageshack.us/img140/2236/screenshot20
11012701364.jpg
> element 33 to ta zebatka
Chociaz w sumie to 26,27,28 wygladaja na pompe z zazebieniem wewnetrznym.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
-
7. Data: 2011-01-27 10:25:13
Temat: Re: uszczelniacze walkow, walu itd
Od: "sth" <k...@l...vk>
> 33 nie wyglada na element pompy oleju.
to jest Oil Pump drive shaft - naped popy oleju
> Pompe stanowia elementy 31, 18, 30, 29, jako drugi korpus 19
to nie pompa. to naped prawego walka balansowego.
pompa oleju to elementy 27 (inner rotor) 28 (outer rotor) 26 dekiel. 33
napedza 26 krecac sie razem z walem korbowym.
-
8. Data: 2011-01-27 21:49:43
Temat: Re: uszczelniacze walkow, walu itd
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-01-27 02:13, sth pisze:
>
> Użytkownik "sth" <k...@l...vk> napisał w wiadomości
> news:ihqfac$8dh$1@inews.gazeta.pl...
>>> Bo zazwyczaj jest tak, że pompa oleju jest owszem tylko nałożona na
>>> wielowypust wału, ale uszczelnienie jest normalnie między wałem a
>>> obudową pompy simmeringiem.
>>> W każdym razie dziwne to jakieś chyba :)
>>>
>>> Masz jakieś zdjęcia?
>>> I co to za silnik?
>
> tu jeszcze jeden rysunek
> http://img199.imageshack.us/img199/8011/screenshot20
11012702124.jpg
Z tych rysunków wynika to co pisałeś.
Faktycznie uszczelnienie jest między obudową a tuleja założoną na wał.
Czyli szczelne musi być też połączenie tulei z wałem - sądzę że
szczelność jest jakoś utrzymywana na boku tulei.
Jeżeli nie ma tam użytej jakiejkolwiek uszczelki, a jest tylko
ściśnięte, to widocznie ktoś wykombinował że tak będzie dobrze.
Wcześniej nie spotkałem się z rozwiązaniem mającym dawać szczelność,
gdzie skręcony jest metal w metal bez uszczelki, nawet jeżeli po części
olejowej niby nie ma ciśnienia.