eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyuszczelniacze walkow, walu itd
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 8

  • 1. Data: 2011-01-27 00:16:46
    Temat: uszczelniacze walkow, walu itd
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    Wymieniam wlasnie wszystkie uszczelniacze przy okazji wymiany rozrzadu. i tu
    mnie nurtuje jedna sprawa. po wyciagnieciu uszczelniacza walu korbowego
    widze ze on chodzi nie po wale, lecz po zebatce pompy oleju ktora nasunieta
    jest luzno na wal korbowy. stad moje pytanie co uszczelnia powierchnie
    miedzy walem i ta zebatka? czy scisk po skreceniu kolami pasowymi jest
    wystarczajacy aby tamtedy olej nie przechodzil ? podobnie wyglada sprawa na
    walku balansowym. uszczeniacz nie chodzi po walku lecz po takiej tulejce
    dystansowej ktora dociska kolo pasowe do walka po skreceniu.
    mam nadzieje ze Tomasz Pyra lub MarcinMJ mi odpowiedza :) lub ktos inny
    majacy pojecie.
    pozdrawiam


  • 2. Data: 2011-01-27 01:22:14
    Temat: Re: uszczelniacze walkow, walu itd
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-27 00:16, sth pisze:
    > Wymieniam wlasnie wszystkie uszczelniacze przy okazji wymiany rozrzadu.
    > i tu mnie nurtuje jedna sprawa. po wyciagnieciu uszczelniacza walu
    > korbowego widze ze on chodzi nie po wale, lecz po zebatce pompy oleju
    > ktora nasunieta jest luzno na wal korbowy. stad moje pytanie co
    > uszczelnia powierchnie miedzy walem i ta zebatka?

    Bo zazwyczaj jest tak, że pompa oleju jest owszem tylko nałożona na
    wielowypust wału, ale uszczelnienie jest normalnie między wałem a
    obudową pompy simmeringiem.
    W każdym razie dziwne to jakieś chyba :)

    Masz jakieś zdjęcia?
    I co to za silnik?

    > czy scisk po skreceniu
    > kolami pasowymi jest wystarczajacy aby tamtedy olej nie przechodzil ?

    Jeżeli chodzi o połączenie zębaki z kontrującym ją z drugiej strony
    pogrubieniem wału, to w takim wypadku powinna tam być chyba jeszcze
    jakaś uszczelka.
    Wtedy to by było szczelne, bo tak na samym połączeniu metal-metal chyba
    się idealnej szczelności nie uzyska w takich warunkach.


  • 3. Data: 2011-01-27 01:47:07
    Temat: Re: uszczelniacze walkow, walu itd
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    > Bo zazwyczaj jest tak, że pompa oleju jest owszem tylko nałożona na
    > wielowypust wału, ale uszczelnienie jest normalnie między wałem a obudową
    > pompy simmeringiem.
    > W każdym razie dziwne to jakieś chyba :)
    >
    > Masz jakieś zdjęcia?
    > I co to za silnik?

    zdjec nie mam ale rysunek z manuala
    silnik to 4d56 z pajero
    http://img140.imageshack.us/img140/2236/screenshot20
    11012701364.jpg
    element 33 to ta zebatka

    na rysunku z epc wyglada to tak:
    http://img233.imageshack.us/img233/9195/screenshot20
    11012701392.jpg

    ani w manualu ani w epc nie ma slowa o czymkolwiek miedzy zebatka a walem

    podobna sprawa z walkiem balansowym
    zobacz:
    http://img202.imageshack.us/img202/6563/screenshot20
    11012701414.jpg
    element 23373 to jest tulejka dystansowa i to po niej chodzi oszczelniacz.

    tutaj instrukcja jak to montowac:
    http://img812.imageshack.us/img812/2853/screenshot20
    11012701441.jpg

    przy demontazu nie zauwazylem zeby byl uzyty jakis klej czy cos. wszystko
    zeszlo leciutko.

    jutro to skladam i nie chcialbym za bardzo zeby mi to lało :/
    nie wiem co o tym myslec w tej sytuacji.


  • 4. Data: 2011-01-27 02:13:30
    Temat: Re: uszczelniacze walkow, walu itd
    Od: "sth" <k...@l...vk>


    Użytkownik "sth" <k...@l...vk> napisał w wiadomości
    news:ihqfac$8dh$1@inews.gazeta.pl...
    >> Bo zazwyczaj jest tak, że pompa oleju jest owszem tylko nałożona na
    >> wielowypust wału, ale uszczelnienie jest normalnie między wałem a obudową
    >> pompy simmeringiem.
    >> W każdym razie dziwne to jakieś chyba :)
    >>
    >> Masz jakieś zdjęcia?
    >> I co to za silnik?

    tu jeszcze jeden rysunek
    http://img199.imageshack.us/img199/8011/screenshot20
    11012702124.jpg


  • 5. Data: 2011-01-27 06:15:38
    Temat: Re: uszczelniacze walkow, walu itd
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-01-27 01:47, sth pisze:
    >> Bo zazwyczaj jest tak, że pompa oleju jest owszem tylko nałożona na
    >> wielowypust wału, ale uszczelnienie jest normalnie między wałem a
    >> obudową pompy simmeringiem.
    >> W każdym razie dziwne to jakieś chyba :)
    >>
    >> Masz jakieś zdjęcia?
    >> I co to za silnik?
    >
    > zdjec nie mam ale rysunek z manuala
    > silnik to 4d56 z pajero
    > http://img140.imageshack.us/img140/2236/screenshot20
    11012701364.jpg
    > element 33 to ta zebatka

    33 nie wyglada na element pompy oleju.
    Pompe stanowia elementy 31, 18, 30, 29, jako drugi korpus 19
    33 to nie wiem co moze byc.
    W silniku na dole nie ma cisnienia, wiec jesli tak to bylo zlozone, na
    styk, to powinno starczyc. Wdzialem juz takie rozwiazanie, ale nie
    pamietam gdzie.

    Na walkach moznaby sie pokusic o uszczelke z papieru, natomiast na wale
    to nie wiem, bo nie mam pomyslu co ta zebatka robi, aczkolwiek skoro i
    tak jest scisnieta kolami pasowymi, to tez mozna dac.

    Papier, albo najcienszy preszpan

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl


  • 6. Data: 2011-01-27 09:01:21
    Temat: Re: uszczelniacze walkow, walu itd
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-01-27 01:47, sth pisze:
    > http://img140.imageshack.us/img140/2236/screenshot20
    11012701364.jpg
    > element 33 to ta zebatka

    Chociaz w sumie to 26,27,28 wygladaja na pompe z zazebieniem wewnetrznym.

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl


  • 7. Data: 2011-01-27 10:25:13
    Temat: Re: uszczelniacze walkow, walu itd
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    > 33 nie wyglada na element pompy oleju.

    to jest Oil Pump drive shaft - naped popy oleju

    > Pompe stanowia elementy 31, 18, 30, 29, jako drugi korpus 19

    to nie pompa. to naped prawego walka balansowego.

    pompa oleju to elementy 27 (inner rotor) 28 (outer rotor) 26 dekiel. 33
    napedza 26 krecac sie razem z walem korbowym.


  • 8. Data: 2011-01-27 21:49:43
    Temat: Re: uszczelniacze walkow, walu itd
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-27 02:13, sth pisze:
    >
    > Użytkownik "sth" <k...@l...vk> napisał w wiadomości
    > news:ihqfac$8dh$1@inews.gazeta.pl...
    >>> Bo zazwyczaj jest tak, że pompa oleju jest owszem tylko nałożona na
    >>> wielowypust wału, ale uszczelnienie jest normalnie między wałem a
    >>> obudową pompy simmeringiem.
    >>> W każdym razie dziwne to jakieś chyba :)
    >>>
    >>> Masz jakieś zdjęcia?
    >>> I co to za silnik?
    >
    > tu jeszcze jeden rysunek
    > http://img199.imageshack.us/img199/8011/screenshot20
    11012702124.jpg

    Z tych rysunków wynika to co pisałeś.

    Faktycznie uszczelnienie jest między obudową a tuleja założoną na wał.
    Czyli szczelne musi być też połączenie tulei z wałem - sądzę że
    szczelność jest jakoś utrzymywana na boku tulei.

    Jeżeli nie ma tam użytej jakiejkolwiek uszczelki, a jest tylko
    ściśnięte, to widocznie ktoś wykombinował że tak będzie dobrze.
    Wcześniej nie spotkałem się z rozwiązaniem mającym dawać szczelność,
    gdzie skręcony jest metal w metal bez uszczelki, nawet jeżeli po części
    olejowej niby nie ma ciśnienia.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: