  • 61. Data: 2014-08-28 11:35:03
    Temat: Re: unikanie płacenia oc
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-28 10:19, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" napisał

    > Ale delikwent poprosil o nastepna polise do tej co ma, agent nawet nic
    > nie przepisywal, tylko kliknal "wplacono" i gdzie tu widzisz jakies
    > poswiadczenie nieprawdy ?
    >
    > Owszem, kiedys sie wypisywalo wniosek o ubezpiecznie, wpisywalo dane,
    > podpisywalo, ale przy przedluzeniu formalnosci uproszczone :-)

    Nope. Wniosek itd. nadal jest.

    --
    Liwiusz

  • 62. Data: 2014-08-28 11:40:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-28 10:57, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

    > Masz rację.
    >
    > Tyle że odszkodowanie zostanie wypłacone osobie która poniosła szkodę

    Nikt nie twierdzi inaczej.

    > oraz właścicielowi samochodu

    A tu już mówimy o AC? No to nie właścicielowi samochodu, tylko
    ubezpieczonemu.

    > a nie mnie czy Tobie. TU w praktyce nie
    > umożliwiają zakupu polisy gdzie odszkodowanie dostaje osoba postronna a
    > nie właściciel czy ofiara wypadku.

    I jaki z tego wniosek?

    > No i raczej byś mnie powiadomił że mi
    > polisę kupiłeś bo ja na to mogę nie wyrazić zgody.

    Nie musisz.

    > Kwalifikację czynu to ustala chyba prowadzący postępowanie a nie
    > zgłaszający?

    A czy napisałem, że ona ustalała kwalifikację *w tym postępowaniu*?
    Kluczysz od sasa do lasa, a mało do rzeczy :)

    > Niemniej zdarzyła się. Podobnie jak wiele innych rzeczy które
    > teoretycznie nie powinny się zdarzyć.

    No ale zlituj się nad potencjalnymi czytelnikami i nie każ im latać na
    policję bo ktoś się pomylił i wystawił polisę na starego posiadacza.

> [...]
    > że powinienem im takowe okazać bo jak miałem to mam mieć. Skończyło się
    > wizytą dzielnicowego, dwukrotnym przesłuchaniem, poradą u adwokata,
    > oświadczeniem że nie posiadam już wiatrówki i nieważnego od 14 lat
    > pozwolenia. I przesłaną po kilku miesiącach decyzją że postępowanie
    > zostało zamknięte. Prywatnie przesłuchujący mnie na zlecenie WPA KSP
    > policjant powiedział że robią porządki w dokumentacji i wzywają
    > wszystkich którzy przed zmianą ustawy mieli pozwolenia na wiatrówkę a
    > ktoś się dopatrzył że powinni wtedy te pozwolenia formalnie anulować.

    No i jak dalsza sprawa - jakieś poświadczenia nieprawdy, wszczynanie
    postępowań bez podstawy prawnej, naprawdę to tak zostawiłeś w samopas? :)

    --
    Liwiusz

  • 63. Data: 2014-08-28 11:41:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-28 11:11, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

    > No ale agent powinien mieć informację w takiej sytuacji że auto
    > sprzedano.

    Nie powinien i nie ma. Zresztą nawet gdyby miał, to skąd ma wiedzieć, że
    przed tygodniem nie odkupił?

    --
    Liwiusz

  • 64. Data: 2014-08-28 13:49:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości

    >Nope. Wniosek itd. nadal jest.

    Gdzie ? Ubezpieczam, a potem tylko co roku przysylaja/dzwonia/emailuja
    i chca pieniedzy :-)

    U agenta byc moze inaczej, szczegolnie jak chce podkrasc klienta
    koledze/zance, ale agenta od paru lat nie widzialem.
    A wniosek wypelnialem przez internet ... zaraz, czemu ja ? jakis
    komputer wyslal dane :-)

    J.

  • 65. Data: 2014-08-28 14:32:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-28 13:49, J.F. pisze:

    > Gdzie ? Ubezpieczam, a potem tylko co roku przysylaja/dzwonia/emailuja i
    > chca pieniedzy :-)

    No to nie u agenta, który zawsze musi polisę/wniosek wypisać, tylko
    dostajesz automatyczne przedłużenie (ale Ty, a nie nabywca).

    Coś dla Ciebie na podszkolenie się;)
    http://czasopismo.legeartis.org/2014/08/pisemna-umow
    a-rygor-niewaznosci.html

    --
    Liwiusz

  • 66. Data: 2014-10-25 15:29:19
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2014-08-18 o 02:20, Tomasz Pyra pisze:
    > No i plan jest taki żeby nowy właściciel sobie go ubezpieczył i nie miał
    > problemu, a poprzedni będzie się bronił że to co sprzedał do nie był
    > pojazd mechaniczny, a niekompletny samochód w częściach.
    >
    > Jak to im się uda, to pewnie za jakiś czas się okaże.

    I jak tam się sytuacja rozwinęła? Udało się coś? ;)

    L.

  • 67. Data: 2014-10-25 20:20:33
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-08-11 o 21:45, PiteR pisze:
    > Czy może ostatnio zmieniło się coś w tym temacie czy jest po staremu
    > tzn nie da się zawiesić płacenia OC dla samochodu osobowego?
    >
    > Bo ja twierdzę, że nie można legalnie uniknąć na chwilę obecną i
    > wyrejestrowac auto osobowe czasowo.
    >
    > Co w wypadku gdy kupujący od nas auto umyślnie nie rejestruje na siebie
    > auta i jeździ na starym OC, stare OC się kończy a on dalej jeździ. Nie
    > może przecież wykupić OC na starego właściciela. Musi kupić na siebie,
    > więc musi zarejestrować auto.

    Nie musi rejestrować na siebie, żeby wykupić OC.
    Testowane wielokrotnie.