  • 1. Data: 2014-08-11 21:45:23
    Temat: unikanie płacenia oc
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Czy może ostatnio zmieniło się coś w tym temacie czy jest po staremu
    tzn nie da się zawiesić płacenia OC dla samochodu osobowego?

    Bo ja twierdzę, że nie można legalnie uniknąć na chwilę obecną i
    wyrejestrowac auto osobowe czasowo.

    Co w wypadku gdy kupujący od nas auto umyślnie nie rejestruje na siebie
    auta i jeździ na starym OC, stare OC się kończy a on dalej jeździ. Nie
    może przecież wykupić OC na starego właściciela. Musi kupić na siebie,
    więc musi zarejestrować auto.

    --
    Piter

  • 2. Data: 2014-08-11 21:49:22
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Raz zarejestrowanego auta nie da się wyrejestrować, poza złomowaniem i utratą, więc
    co najwyżej może nie przerejestrować, wtedy wisi na Ciebie i jeśli Ty również nie
    spełnisz obowiązków to będziesz płacił oc za jego pojazd i tyle. Czasowo
    wyrejestrować się nadal nie ma. I jesteś naiwny jeśli myślisz, że nie mogę sobie
    kupić oc jako Ty na swoje auto, którego nie widziałeś nigdy na oczy.

  • 3. Data: 2014-08-11 21:59:11
    Temat: Re: unikanie płacenia oc
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał

    > Musi kupić na siebie,
    > więc musi zarejestrować auto.

    Bez problemu ubezpieczysz na siebie nieprzerejestrowane auto.

    --
    Hinek

  • 4. Data: 2014-08-11 22:12:04
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Konfabulator pisze tak:

    > I jesteś naiwny jeśli myślisz, że nie mogę sobie kupić oc jako Ty
    > na swoje auto, którego nie widziałeś nigdy na oczy.

    Po co Ci OC na mnie i kto nie dopełni wtedy obowiązku sprawdzenia
    dokumentów? Dziewucha w towarzystwie mniemam.

    --
    Piter

  • 5. Data: 2014-08-11 22:12:47
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Hinek pisze tak:

    > Bez problemu ubezpieczysz na siebie nieprzerejestrowane auto.

    W jaki sposób? Bo się uda czy legalnie?

    --
    Piter

  • 6. Data: 2014-08-11 22:23:43
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-08-11 22:12, PiteR pisze:

    > W jaki sposób? Bo się uda czy legalnie?

    Idziesz do TU z umową kupna/sprzedaży auta i wykupujesz polise OC, na
    pojazd zakupiony, ale juz z twoimi danymi osobowymi.
    Przerabiane parokrotnie.
    Policja się nie czepiała (dwie kontrole)

  • 7. Data: 2014-08-11 22:32:23
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 11 Aug 2014 22:12:47 +0200, PiteR napisał(a):

    > W jaki sposób? Bo się uda czy legalnie?

    Normalnie - idziesz i ubezpieczasz. Ja teraz tak mam: w połowie lipca
    kupiłem samochód, któremu tydzień po zakupie kończyło się OC, więc
    poszedłem i w pięć minut u brokera zrobiłem OC, AC, asistance i szyby. Jak
    kiedyś go przerejestruję, to pofatyguję się do brokera jeszcze raz, żeby
    wpisał mi na marginesie polisy i potwierdzenia nowy numer rejestracyjny.

    Za to słyszałem plotkę, że nie można przerejestrować auta przed
    ubezpieczeniem - to też jest kompletna bzdura. Poprzednie jak
    przerejestrowywałem, to pani w WK zwróciła mi uwagę, że mam polisę OC
    poprzedniego właściciela. Skomentowałem to krótkim "acha..." - pani zajęła
    się swoją pracą i nie zmusiła mnie do zapytania czy ma z tym jakiś problem.
    Jeździłem na tej polisie jeszcze pół roku - była ważna, szkoda było
    zmarnować.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 8. Data: 2014-08-12 07:22:04
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Jeździłem na tej polisie jeszcze pół roku - była ważna, szkoda było
    > zmarnować.
    A jesteś pewien, że była ważna?
    Może poprzedni właściciel wystąpił do ubezpieczyciela o przeliczenie i zwrot
    nadpłaconej składki?
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 9. Data: 2014-08-12 07:52:24
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 12 Aug 2014 07:22:04 +0200, WOJO napisał(a):

    > A jesteś pewien, że była ważna?
    > Może poprzedni właściciel wystąpił do ubezpieczyciela o przeliczenie i zwrot
    > nadpłaconej składki?

    Może i wystąpił. Co to ma do rzeczy? Mi przekazał (bo musiał) ważną niemal
    rok polisę OC - nie ma możliwości, żeby ją w jakiś magiczny sposób
    unieważnił: sprzedał samochód i nie może rządzić jego polisą OC.
    Nieopłacenie kolejnej raty składki, czy próba wypowiedzenia polisy przez
    byłego właściciela nie mogą w żaden sposób unieważnić przypisanej do
    samochodu polisy OC. Kiedyś taka umowa OC sama przedłużała się w
    nieskończoność - póki nowy właściciel jej nie wypowiedział, teraz polisa
    kończy swój żywot z upływem terminu na jaki została zawarta. Mnóstwo ludzi
    pierwszego dnia po zakupie leci przerejestrować samochód i wykupić OC -
    jeżeli widok własnego nazwiska w papierach jakoś poprawia im samoocenę, to
    proszę bardzo, ale sensu w tym żadnego nie ma.

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Nowe-zasady-OC-dla-k
    ierowcow-Sprawdz-swoje-obowiazki-2755711.html

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 10. Data: 2014-08-12 08:17:04
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    0...@g...com
    *Konfabulator* napisał(-a):

> [...]
    > i utratą, więc co najwyżej może nie przerejestrować, wtedy wisi na
    > Ciebie i jeśli Ty również nie spełnisz obowiązków to będziesz płacił

    Twój nick świetnie przystaje do tego, co piszesz. Sprzedający po
    sprzedaży zgłasza ją do swojego TU i do odpwiedniego starostwa i dla
    niego jest po temacie. Od tego momentu cokolwiek będzie się działo lub
    nie działo z pojazdem, obciąża to nabywcę.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675