  • 31. Data: 2012-06-20 11:09:11
    Temat: Re: u4/3 pobite przez komórkę
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 20/06/2012 10:07, de Fresz wrote:

    > Jeśli pominiesz ten drobny, podkreślony warunek - owszem. Ale wtedy
    > wychodzi coś równie prawdziwego, jak stwierdzenie, że Polonez jest
    > równie szybki co Porsche (w porannym korku).

    Ja? To Twoja teoria.

    W sprzyjających warunkach lustrzanka jest zbędna, wystarczy mieć Nokię.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 32. Data: 2012-06-20 11:23:49
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-06-20 11:09:11 +0200, kamil <k...@s...com> said:

    > Ja? To Twoja teoria.

    Ja wyraźnie zaznaczyłem pewne wyłączenie, Ty uprościłeś sprawę bardziej
    niż to miało sens.

    > W sprzyjających warunkach lustrzanka jest zbędna, wystarczy mieć Nokię.

    Jeśli nie potrzebujemy wizjera. Jeśli nie potrzebujemy zmieniać
    ogniskowej. Jeśli nie potrzebujemy mieć wpływu na ekspozycję. Jeśli nie
    potrzebujemy sterować GO. Jeśli nie potrzebujemy szybkich serii. Dużo
    tych "jeśli" się zbiera, ergo to muszą być bardzo sprzyjające warunki.
    Ale z pewnością większości to może wystarczyć.

    de Fresz

  • 33. Data: 2012-06-20 11:26:36
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze de Fresz:

> [...]
    > _w_sprzyjających_warunkach_ bardzo ciężko odróżnić zdjęcie z kompaktu
    > od lustra. Komórki dociągnęły po prostu do poziomu kompaktów. W sumie -

    Ale tutaj komórka ma wyższą rozdzielczość. Gdyby u4/3 użyło takiej matrycy
    na większej powierzchni, to efekt byłby lepszy, ale w tym momencie na
    większej matrycy widać mniej szczegółów.

    > Nie, to ma znaczenie. Bo na razie możemy sobie pogadać o sprawności
    > indżina od dżejpegów oraz efektach dałnsampla zrobionego przez
    > dziennikarzyny od komórek.

    Nie ma znaczenia. Jeśli komórka wygrywa w rozdzielczości, to coś jest nie
    tak z u4/3.

    > Jak dla mnie na tym konkretnym zdjęciu, w tych konkretnych warunkach,
    > oba zarejestrowały podobną ilość szczegółów. I nie sądzę żeby dajmy na
    > to D3s dał ich jakoś niebotycznie więcej, szczególnie przy użyciu
    > jakiegoś taniego kita.

    A ja jednak widzę wyraźnie lepiej przenoszony kontrast w Nokii. Popatrz na
    trawę i żywopłot.

  • 34. Data: 2012-06-20 11:27:40
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze de Fresz:

    > Bo pewnie w Olku dalej inżynierowie mają coś do powiedzenia. Dynamika,
    > powierzchnia senseli objawiająca się większym odstępem sygnału od
    > szumu, taki tam fizyczne szurum-burum.

    Nie dynamika, tylko chamski filtr AA.

    Poza tym o co się założysz, że dynamika na matrycy 24Mpix wcale nie będzie
    mniejsza, niż na 12Mpix o tym samym rozmiarze?

  • 35. Data: 2012-06-20 11:28:02
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze de Fresz:

    > Marketing postawił na swoim wbrew rozsądkowi inżynierów.

    Wyższa realna rozdzielczość to marketing? Ale głupi ci średnioformatowcy.

  • 36. Data: 2012-06-20 11:29:43
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 20/06/2012 10:26, Mateusz Ludwin wrote:

    > A ja jednak widzę wyraźnie lepiej przenoszony kontrast w Nokii. Popatrz na
    > trawę i żywopłot.

    Akurat żywopłot to kiepski przykład, bo tam gdzie na zdjęciu z Olka
    widać liście, tam nokia ma zielone coś.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 37. Data: 2012-06-20 11:38:27
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-06-20 11:28:02 +0200, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > Wyższa realna rozdzielczość to marketing?

    Realna? Realna to występująca tylko w niektórych, bardzo sprzyjących warunkach?

    > Ale głupi ci średnioformatowcy.

    No debile jacyś, kupują po 20.000 dolców Hassle, FejzŁany, zamiast za
    pińcet dolców Nokię.

    de Fresz

  • 38. Data: 2012-06-20 11:39:36
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-06-20 11:27:40 +0200, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > No to czemu u4/3 nie zrobi takiego lepszego aparatu?

    > Nie dynamika, tylko chamski filtr AA.
    >
    > Poza tym o co się założysz, że dynamika na matrycy 24Mpix wcale nie będzie
    > mniejsza, niż na 12Mpix o tym samym rozmiarze?

    Najpierw znajdź matryce o różnej gęstości robione w tym samym procesie
    technologicznym, wtedy możemy je porównywać.

    de Fresz

  • 39. Data: 2012-06-20 11:51:14
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-06-20 11:26:36 +0200, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > Ale tutaj komórka ma wyższą rozdzielczość. Gdyby u4/3 użyło takiej matrycy
    > na większej powierzchni, to efekt byłby lepszy, ale w tym momencie na
    > większej matrycy widać mniej szczegółów.

    I te wszystki wnioski na podstawie jednego sampla? Dość odważne podejście.

    > Nie ma znaczenia. Jeśli komórka wygrywa w rozdzielczości, to coś jest nie
    > tak z u4/3.

    A wygrywa? Bo jakoś ciągle mi to umyka...

    > A ja jednak widzę wyraźnie lepiej przenoszony kontrast w Nokii. Popatrz na
    > trawę i żywopłot.

    Źywopłot i liście drzewa akurat wyglądają zdecydowanie naturalniej u
    Olka. Trawa z oby wyszła tak se.

    de Fresz

  • 40. Data: 2012-06-20 12:02:43
    Od: mt <f...@i...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > Nie ma znaczenia. Jeśli komórka wygrywa w rozdzielczości, to coś jest nie
    > tak z u4/3.

    Co żeś się tak uparł na to m4/3, w tym konkretnym przypadku postawiliby
    jakieś aps-c czy ff 12 mpix i efekt byłby podobny.

    --
    marcin