  • 1. Data: 2011-03-21 11:44:38
    Temat: trzask w glosnikach
    Od: ...@f...pl

    witam,
    Raz na jakis czas pojawia sie trzask w glosnikach,
    Chyba to zawsze wystepuje w momencie
    wylaczania agregatu w lodowce. Wczesniej uzywalem
    karty dzwiekowej na PCI w stacjoranym komputerze
    i problem nie wystopowal, teraz dzwiek puszczam
    z wbudowanej karty dzwiekowej w laptopie.
    W mieszkaniu mam zrobiona instalacje elektryczna
    calkowicie od nowa, jednak uziemienie nigdzie nie prowadzi
    poniewaz w bloku nie ma uziemienia.
    Jakis pomysl rozwiazania problemu?
    Czy zewnetrzna karta dzwiekowa na USB rozwiaze problem?
    Rozwazalem wczesniej juz zakup takiej poniewaz nie mam
    przekonania do wbudowanych kart dzwiekowych, wczesniej
    caly czas uzywalem sound blastera liva zamiast wbudowanej.

  • 2. Data: 2011-03-21 12:57:56
    Temat: Re: trzask w glosnikach
    Od: "M1SLQ" <m...@W...o2.pl>

    > Raz na jakis czas pojawia sie trzask w glosnikach,
    > Chyba to zawsze wystepuje w momencie
    > wylaczania agregatu w lodowce.

    Podlacz zasilanie do innej fazy.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-03-22 11:36:53
    Od: Mateusz Dworak <m...@f...o2.pl>

    On Mon, 21 Mar 2011 13:57:56 +0100
    "M1SLQ" <m...@W...o2.pl> wrote:

    > Podlacz zasilanie do innej fazy.

    A jak mam tylko jendna faze to jest
    jakies rozwiazanie? Jakas dobra
    listwa z filtrem?
    pozdrawiam,

  • 4. Data: 2011-03-22 12:00:03
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.03.2011 12:36, Mateusz Dworak pisze:

    > A jak mam tylko jendna faze to jest
    > jakies rozwiazanie? Jakas dobra
    > listwa z filtrem?

    Może pomóc, ale nie musi. Uziemienie jednak musisz zrobić, chociażby po
    to, żeby różnicówki poprawnie działały.

    Problem może być też z samym zasilaczem komputera lub na samej płycie
    głównej. Zasadniczo przy zasilaczach impulsowych wszelkie impulsy z
    sieci energetycznej w ogóle nie powinny przechodzić.

    Jeśli nic nie pomoże, zawsze zostaje jakiś UPS typu on-line (czyli
    prostownik -> akumulator -> falownik, cały czas pracujący z akumulatora).

    Jest też stara i skuteczna metoda z dawnych czasów ;)

    Silnik -> duże koło zamachowe -> alternator ;)

    Swoją drogą jest też ryzyko, że moduł dźwiękowy odbiera zakłócenia w
    sieci nie poprzez zasilanie ale radiowo - ale to by oznaczało, że jest
    to wyjątkowa tandeta.