  • 1. Data: 2009-04-09 08:54:52
    Temat: [troche ntg] [gdzie] uchwyt do wiertla 1mm
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    w drobnych pracach przydaje sie czesto malutka wiertarka (taka na 1mm)
    sa takie rozne wiertareczki, ale uchwyty maja bardzo badziejewne, i zmiana
    wiertla to zwykle zabawa na pare minut. nie mowiac o tym ze po pewnym
    czasie dostaja 'luzow' i trzeba kupowac nowe.

    z drugiej strony sa sprzety proxxona za 500pln ktore maja bardzo ladne
    uchwyty, ale nie sa male no i cena poraza...

    mysle wiec ze najprosciej byloby uzyc bardzo prymitywnego , ale
    nieuniwersalnego uchwytu, w formie tuleji z jakiejs twardej stali, z
    otworem na wiertlo (dobrze wycentrowanym i dobrze dopasowanym) plus
    na 'gorze' otwor na os silnika.

    do tego cztery nagwintowane otwory dla srub blokujacych wiertlo i os silnika
    (pewnie w praktyce starcza dwa)

    probowalem znalezc gotowe wyroby tego rodzaju, jednak bez rezultatu, ma to
    jakas specyficzna nazwe?

    poza rozmiarem 1mm chetnie zaopatrzylbym sie w inne rozmiary (np. 0.5, 0.8)
    przy ktorych precyzja jest dosc wazna sprawa.

  • 2. Data: 2009-04-09 09:16:26
    Temat: Re: [troche ntg] [gdzie] uchwyt do wiertla 1mm
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Piotr Curious Gluszenia Slawinski schrieb:
> [...]
    >
    > poza rozmiarem 1mm chetnie zaopatrzylbym sie w inne rozmiary (np. 0.5, 0.8)
    > przy ktorych precyzja jest dosc wazna sprawa.

    z ręki i precyzja?
    Można kupić uchwyty "proxonopodobne" za jakieś 20-40zł i wbudować do
    tańszej wiertarki. Tylko trzeba znaleźć tanią wiertarkę, która nie bije
    jak ZOMO i ma gwint na wrzecionie taki, jak Proxon. Ja małe dziurki
    wiercę na potężnej wiertarze stołowej (jakieś 100kg wagi), z uchwytem
    0.3-13mm. Przynajmniej wiertła się nie łamią tak często. A dobre wiertła
    0.3mm są drogie.

    Waldek

  • 3. Data: 2009-04-09 13:14:26
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Piotr Curious Gluszenia Slawinski pisze:
    [..]
    > poza rozmiarem 1mm chetnie zaopatrzylbym sie w inne rozmiary (np. 0.5, 0.8)
    > przy ktorych precyzja jest dosc wazna sprawa.

    Kup sobie dremela, np ten jest tani:
    http://www.allegro.pl/item606211271_dremel_300_serie
    s_25szt_osprzetu_promocja_fv.html

    Uchwyt ma 3.2, wiertła i frezy do dostania od malutkich (ja mam
    najmniejsze 0.4mm) ...do 3.2 ;)

    m.

    --
    Milea Wireless Communications, http://milea.pl
    Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

    ``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't
    matter and those who matter don't mind.''

  • 4. Data: 2009-04-09 14:27:01
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    Marcin Łukasik wrote:

> [...]
    s_25szt_osprzetu_promocja_fv.html

    > Uchwyt ma 3.2, wiertła i frezy do dostania od malutkich (ja mam

    bardzo ciekawe urzadzonko, nie wiedzialem ze potrafi zlapac tak male
    wiertla, chyba ze te mniejsze to sa jakies specjalne ze zgrubieniem tak
    zeby pasowaly do uchwytu 3.2?

    poki co do wiertel 1-3mm poradzilem sobie stara wiertarka 'piko' (10 pln +
    godzina spedzona nad przepalonym silnikiem).

    w przyszlosci jednak planuje zlozenie chociaz minimalnego automatycznego
    stolu wiertarskiego operujacego wlasnie malymi wiertelkami i stad szukam
    _malych_ uchwytow takich jak opisalem, w ktorych wiertlo moze tez zmienic
    automat (nie wyobrazam sobie
    automatycznego 'rozkrecania' , 'pozycjonowania' itd , uchwytow typu
    dremela, wiertarki piko czy nawet proxxona).
    stolik bedzie mial za zadanie po prostu pracochlonnie obrabiac male
    delikatne przedmioty, bez jakichs wiekszych sil czy przeciazen,
    rozmiar 'glowicy' wiercacej jest tez dosc wazny jesli chodzi o rozmiary
    calosci i uprosci mechanike sterowania (mozna wtedy uzyc nawet kilku
    cienkich silnikow 'jeden na drugim' z walami sprzezonymi rurkami
    termokurczliwymi, co wytworzy dlugi pionowy 'pisakowiertak' z magnesami
    przesunietymi 'w fazie' o wybrany kat (np. 90' dla dwoch).

    oczywiscie 'prosciej' kupic 'prawdziwa' wiertarke stolowa za 200pln , i
    dorobic ruchomy stoliczek, a zmieniak do wiertel zrobic z solidnej
    wkretarki , i takie cos zapewne tez sobie poskladam, ale jesli bylaby
    mozliwosc niewielkim kosztem zlozenia sobie czegos co nie bedzie zajmowac
    calego biurka to czemu nie :)

  • 5. Data: 2009-04-09 19:56:19
    Od: GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy_ROT13>

    > stad szukam
    > _malych_ uchwytow takich jak opisalem, w ktorych wiertlo moze tez zmienic
    > automat (nie wyobrazam sobie

    http://www.cnc.info.pl/

    można użyć czegoś profesjonalnego, typu Jager, Precise, Excellon , ale
    śmiem twierdzić że to nie na Twoją kieszeń. Takie narzędzia prawidłowo
    eksploatowane działają wieki ;)

    Andrzej

  • 6. Data: 2009-04-10 16:27:24
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 09 Apr 2009 16:27:01 +0200,
    Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl> screamed:

> [...]
    >
    > bardzo ciekawe urzadzonko, nie wiedzialem ze potrafi zlapac tak male
    > wiertla, chyba ze te mniejsze to sa jakies specjalne ze zgrubieniem tak

    Wiertła 1mm to nawet moja wkrętarko-wiertarka CMI za 30-kilka zł łapie.
    0,8mm też.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:230B ]
    [ 18:26:41 user up 12038 days, 6:21, 1 user, load average: 0.81, 0.28, 0.01 ]

    Either he's dead or my watch has stopped. -- Groucho Marx

  • 7. Data: 2009-04-11 14:09:17
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Piotr Curious Gluszenia Slawinski pisze:

    > bardzo ciekawe urzadzonko, nie wiedzialem ze potrafi zlapac tak male
    > wiertla, chyba ze te mniejsze to sa jakies specjalne ze zgrubieniem tak
    > zeby pasowaly do uchwytu 3.2?

    Dokładnie tak. Trzonek jest 3.2mm, a końcówka wiertła (z reguły 7mm)
    jest mniejszej średnicy. Tak jak pisałem, ja mam najmniejsze 0.40 albo
    0.45mm.

    Nie bije, wierci się świetnie.

    m.

  • 8. Data: 2009-04-17 13:00:17
    Od: zz <z...@z...pl>

> [...]
    >
    > poza rozmiarem 1mm chetnie zaopatrzylbym sie w inne rozmiary (np. 0.5, 0.8)
    > przy ktorych precyzja jest dosc wazna sprawa.

    Owiń wiertło cieńkim drucikiem najlepiej miedzianym na części która
    wchodzi do uchwytu.Stosowałem ten sposób do wiertełek 0.3 - 0.8 mm .