    From: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [troche ntg] [gdzie] uchwyt do wiertla 1mm
    Date: Thu, 09 Apr 2009 16:27:01 +0200

    Marcin Łukasik wrote:

    > Piotr Curious Gluszenia Slawinski pisze:
    > [..]
    >

    > Kup sobie dremela, np ten jest tani:

    http://www.allegro.pl/item606211271_dremel_300_serie
    s_25szt_osprzetu_promocja_fv.html

    > Uchwyt ma 3.2, wiertła i frezy do dostania od malutkich (ja mam
    > najmniejsze 0.4mm) ...do 3.2 ;)

    bardzo ciekawe urzadzonko, nie wiedzialem ze potrafi zlapac tak male
    wiertla, chyba ze te mniejsze to sa jakies specjalne ze zgrubieniem tak
    zeby pasowaly do uchwytu 3.2?

    poki co do wiertel 1-3mm poradzilem sobie stara wiertarka 'piko' (10 pln +
    godzina spedzona nad przepalonym silnikiem).

    w przyszlosci jednak planuje zlozenie chociaz minimalnego automatycznego
    stolu wiertarskiego operujacego wlasnie malymi wiertelkami i stad szukam
    _malych_ uchwytow takich jak opisalem, w ktorych wiertlo moze tez zmienic
    automat (nie wyobrazam sobie
    automatycznego 'rozkrecania' , 'pozycjonowania' itd , uchwytow typu
    dremela, wiertarki piko czy nawet proxxona).
    stolik bedzie mial za zadanie po prostu pracochlonnie obrabiac male
    delikatne przedmioty, bez jakichs wiekszych sil czy przeciazen,
    rozmiar 'glowicy' wiercacej jest tez dosc wazny jesli chodzi o rozmiary
    calosci i uprosci mechanike sterowania (mozna wtedy uzyc nawet kilku
    cienkich silnikow 'jeden na drugim' z walami sprzezonymi rurkami
    termokurczliwymi, co wytworzy dlugi pionowy 'pisakowiertak' z magnesami
    przesunietymi 'w fazie' o wybrany kat (np. 90' dla dwoch).

    oczywiscie 'prosciej' kupic 'prawdziwa' wiertarke stolowa za 200pln , i
    dorobic ruchomy stoliczek, a zmieniak do wiertel zrobic z solidnej
    wkretarki , i takie cos zapewne tez sobie poskladam, ale jesli bylaby
    mozliwosc niewielkim kosztem zlozenia sobie czegos co nie bedzie zajmowac
    calego biurka to czemu nie :)