  • 11. Data: 2009-09-23 11:06:18
    Temat: Re: Monitor mi sie psuje?
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    > Ciekawe używane: Eizo L768, S1911, S1921 (PVA), NEC 1980FXi (IPS)
    > Ciekawe nowe: Eizo S1921 (~1600, PVA), NEC P221W(~2000, PVA), Eizo
    > S2233W (~2500, PVA) Eizo S2243W (~2700, PVA), NEC2490WUXi2(~3100,
    > IPS), Eizo SX2462W(~6200, IPS)

    Krotko, konkretnie, na temat.

    Dzieki.

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl

  • 12. Data: 2009-09-23 11:11:37
    Temat: Re: [troche OT] Monitor mi sie psuje?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldemarrr" <m...@n...mojej.str> napisał
    > Monitor: stary CRT. Od paru dni obraz monitora mocno faluje,
    > krzywi sie, czasami pulpit "wypada" poza ekran, po chwili
    > powraca. Czy to objaw konczenia sie monitora?

    Raczej tak - z tym ze na oko to wystarczy wymienic kondensatory
    elektrolityczne - robota stosunkowo prosta, ale potrafi byc droga
    jesli nie po znajomosci.

    J.

  • 13. Data: 2009-09-23 16:28:42
    Od: chomsky <m...@w...pl>

    Mam della 21" na trynitronie. Owszem potęzny monitor, kolory jeszcze
    niezłe ale ocena kontrastu utrudniona- spadek. Kupiłem Samsunga 26'
    model T260- jakieś tam hdmi i full hd, ale nie o tym. To naprawde
    niezły monitor jak na moje potrzeby. Daje się ustawic dość dobrze.
    Dużo miejsca na narzędzia prpgramowe. Do uzytku domowego tym bardziej
    sie nadaje. Że też się męczyłem z bańkami w imię legendy. Della mogę
    tanio sprzedać w okolicach Rzeszowa.
    cześć.Ch.

  • 14. Data: 2009-09-23 20:18:30
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Jakub Jewuła wrote:

    > Ja tam nie bede tracil czasu na podejrzewanie tylko bedac
    > w Poznaniu wpadne i poogladam na wlasne oczy :)
    > Musze zrobic zapas zeby dosciagnac do emerytury ;)
    >
    > Na szczescie moi Klienci placa mi za efekt pracy a nie za to
    > ze uzywam sprzetu cool&tryndy :)

    Demonizujesz. LCD ma swoje wady, ale bez przesady...

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 15. Data: 2009-09-23 20:21:59
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Janko Muzykant wrote:

    > Ano.
    > Kup sobie lcd, zostaw te wszystkie opinie o wyższościach, dobrze
    > wiadomo, że nie elka czyni fotografa jak i nie eizo. A na crt szkoda
    > oczu, głowy i komfortu.

    Amen ;-)

    Do fotek trzeba tez przeprowadzic kalibrację+profilowanie monitora (i nic
    tego nie zastapi).

    PS: Nie ogladaj na LCD (nawet dobrze skalibrowanym) tego:
    http://monitory.mastiff.pl/temp/rzeznik_lcduf.png

    :-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 16. Data: 2009-09-23 20:32:23
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-09-23 22:18:30 +0200, "Mikolaj Tutak"
    <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam> said:

    > Demonizujesz. LCD ma swoje wady, ale bez przesady...

    Ma jedną podstawową - nie da się kupić nic sensownego* za 3 stywu, a to
    zdaje się podstawowy argument. Nie to, żeby legendy o centusiach miały
    coś z prawdy... ;-)

    * wedle baaardzo luźnych kryteriów.

    de Fresz

  • 17. Data: 2009-09-23 20:51:57
    Od: Grzegorz Hryn <i...@g...usun.to.pl>

    Mikolaj Tutak wrote:
    > PS: Nie ogladaj na LCD (nawet dobrze skalibrowanym) tego:
    > http://monitory.mastiff.pl/temp/rzeznik_lcduf.png

    A co powinno, a co nie powinno się objawić?
    Oglądam na skalibrowanym monitorze i Firefoxie z włączoną obsługą CM:
    gfx.color_management.enabled = true

    GH

  • 18. Data: 2009-09-23 21:07:32
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Grzegorz Hryn wrote:

    > A co powinno, a co nie powinno się objawić?
    > Oglądam na skalibrowanym monitorze

    Jak jest skalibrowany i ma dobre katy to ma być szare :]

    > i Firefoxie z włączoną obsługą CM:
    > gfx.color_management.enabled = true

    To akurat nie jest specjalnie istotne.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 19. Data: 2009-09-23 21:13:09
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    de Fresz wrote:

    > Ma jedną podstawową - nie da się kupić nic sensownego* za 3 stywu, a
    > to zdaje się podstawowy argument. Nie to, żeby legendy o centusiach
    > miały coś z prawdy... ;-)
    > * wedle baaardzo luźnych kryteriów.

    CRT za 300zł to moze ma fajne kolorki z kazdego kata (choc moj diamondtron
    mial jakies niefajne odcienie w porównaniu do LCD Formaca). Niestety
    pozostale cechy CRT to masakra, mowie o wielkosci, ergonomi, geometri i
    ostrosci obrazu, zuzyciu energii, promieniowaniu i paru innych cechch...

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 20. Data: 2009-09-23 21:23:40
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam> napisał:

    >[...]
    > PS: Nie ogladaj na LCD (nawet dobrze skalibrowanym) tego:
    > http://monitory.mastiff.pl/temp/rzeznik_lcduf.png
    >[...]

    Dlaczego? Na przyzwoitym LCD wygląda całkiem dobrze.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)