  • 91. Data: 2011-03-15 17:40:05
    Temat: Re: to ocali zycie a nie radary
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Alexy,

    [... bełkot ...]

    Sprawa jest banalnie prosta - zderzak Łagiewki to hucpa. Praw fizyki
    oszukać się nie da.

    Mówienie o zderzeniach sprężystych i pędach miałoby sens w przypadku
    jednolitego obiektu. Kierowca nie jest jednolity z samochodem i nie
    można go do tego samochodu przywiązać.

    Bez względu na to, jak idealnie niesprężyste zderzenie wykombinujesz,
    to jeśli ciało jadące z prędkością V zechcesz zatrzymać na drodze s o
    skończonej długości, to będzie ono podlegać wyliczalnemu opóźnieniu.

    Przekształć sobie wzory s=at^2/2 v=a*t i wyjdzie Ci, że a = v^2/2s i
    przy postulowanej długosci zderzaka 20cm oraz prędkości 50km/h (w
    przybliżeniu 13m/s) otrzymasz opóźnienie samochodu ponad 400m/s^2
    czyli ponad 100g.
    Kierowca nieprzypięty pasami rozplaszczy się na przedniej szybie
    i ją przebije.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 92. Data: 2011-03-15 18:48:42
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Mar 2011 17:19:05 +0100, Alexy wrote:
    >Tylko jak to wytłumaczyć oponentom, którzy nie rozróżniają zderzenia
    >sprężystego, w którym po zderzeniu jest zachowana cała energia kinetyczna, a
    >suma pędów jest taka sama jak przed zderzeniem od zderzenia niesprężystego,
    >w którym energia kinetyczna zamienia się w ciepło, a wektory pędów wzajemnie
    >się odejmują?

    Nie, Alexy, przy niesprezystym rowniez "suma pędów (po) jest taka sama
    jak przed zderzeniem". Co sie czasem sprowadza do odejmowania.

    Dodatkowo mozemy tu pojazd w zasadzie pominac - znow chodzi o to ze
    pojazd np uderza w drzewo, a kierowca leci dalej.
    Jesli zderzak mialby cos poprawic to musialby na ten lot kierowcy
    wplynac.

    >Próbuję też wytłumaczyć, że Łągiewka budując swój zderzak próbuje osiągnąć
    >idealne zderzenie niesprężyste o idealnie liniowej charakterystyce sił
    >hamujących, niezaleznej od prędkości pojazdów.

    Niestety - wcale sie nie staral.
    Naprodukowales sie, a te liczby nie maja uzasadnienia w konstrukcji.

    >Ludzie sobie nawet nie zdają sprawy, że strefy zgniotu są projektowane dla
    >określonej, maksymalnej prędkości zależnej od klasy samochodu i jest to
    >prędkość 45-65 km/h. Powyżej tej prędkości cała strefa zgniotu ulega
    >zniszczeniu i po zgnieceniu stref zgniotu pozstaje jeszcze bardzo duża ilość

    Mozesz niestety miec racje - 5 gwaizdek zobowiazuje.
    Ale czy nie podniesli ostatnio predkosci w tescie ?

    >Łągiewka budując swój zderzak chce osiągnąć mechanizm, który niezaleznie od
    >prędkości zderzenia zachowa charakter zderzenia niesprężystego.

    Znow wymyslasz cos czego tam nie ma.
    A zderzenia samochodow zdecydowanie maja charakter niesprezysty -
    blacha pozostaje pogieta po zderzeniu.

    >Stąd się
    >właśnie biorą te ogromne różnice przeciążeń pomiędzy zderzakiem Łągiewki, a
    >obecnie stosowanymi strefami zgniotu.

    tylko ze jakos tylko jedne badania to stwierdzily, i to tak ze im
    kompletnie wierzyc nie mozna :-)

    J.

  • 93. Data: 2011-03-15 20:32:13
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    > [... bełkot ...]

    [... bełkot ...]

    Przeczytaj dokładniej co napisałem i przestań pisać o oszukiwaniu fizyki, bo
    tu nie ma żadnych odstępst od tych praw.
    To tylko niedowiarkowie przypisują cechy nadprzyrodzone.

  • 94. Data: 2011-03-15 20:39:14
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-03-15 16:49, Alexy pisze:
    > Użytkownik "Mariusz Chwalba" <m...@c...net> napisał w wiadomości

    > Wskaż w którym miejscu on to robi ?

    Tam gdzie twierdzi że zatrzymał w czasie 80ms samochód z 6m/s uzyskując
    maksymalne przeciążenie 4g.

    http://www.project-epar.pl/wp-content/uploads/2010/0
    4/skanowanie0002.pdf
    Trzecia strona w pliku, prawy górny róg. Z zasad dynamiki Newtona
    wynika, że wielkości na rys. 5 i rys. 6 muszą być takie same.
    Wyjaśnienie masz obok wzdłuż niebieskiej linii "Rozbieżność zmierzonych
    wartości...".
    "Powszechnie stosowane wzory" od których uzyskuje tam pięciokrotnie inny
    wynik, to właśnie wynikające z zasad dynamiki Newtona.

  • 95. Data: 2011-03-15 20:43:52
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-03-15 16:50, Alexy pisze:
    > Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Problem Twój polega w tym, że to działa wbrew temu co Ty piszesz.
    > Powód - wszystko jest zgodne z prawami fizyki.

    Prawa fizyki mówią, że wyniki które ponoć uzyskał podczas doświadczeń
    nie są możliwe do uzyskania (i mowa o różnicach ponad 500%, więc nie
    jest to np. błąd niedokładności pomiaru).

    Czyli albo kłamie, albo łamie prawa fizyki.

  • 96. Data: 2011-03-15 20:44:31
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Tue, 15 Mar 2011 17:40:05 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Hello Alexy,
    >
    > Tuesday, March 15, 2011, 5:19:05 PM, you wrote:
    >
    > [... bełkot ...]
    Wszytko wskazuje na to, ze karmicie trolla, ktory rosnie od tego w sile.
    Starvation.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 97. Data: 2011-03-15 21:26:21
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

> [...]
    > pojazd np uderza w drzewo, a kierowca leci dalej.
    > Jesli zderzak mialby cos poprawic to musialby na ten lot kierowcy

    I wpływa.
    Kierowca przecież przypiety jest pasami bezpieczeństwa do karoserii
    samochodu. Podlega dokładnie takim samym opóźnieniom.

    > Mozesz niestety miec racje - 5 gwaizdek zobowiazuje.
    > Ale czy nie podniesli ostatnio predkosci w tescie ?

    Podnoszą, ale maksymalna obecnie w Euro NCAP jest 64km/h.

    > Znow wymyslasz cos czego tam nie ma.

    Jest, ale tego nie dostrzegasz.

    > A zderzenia samochodow zdecydowanie maja charakter niesprezysty -
    > blacha pozostaje pogieta po zderzeniu.

    O się mylisz.
    Mają charakter niesprężysty tylko w pewnym zakresie. Ten zakres ograniczają
    strefy zgniotu. Po zniszczeniu stref zgniotu stosunkowo miękkich następuje
    uderzenie części bardziej sztywnych: silnik, skrzynia biegów, podłużnice,
    sztywne nadwozie i tu właśnie zaczyna się problem, ponieważ w tej fazie
    zderzenia powstają ogromne przeciążenia.
    Problem ten polega na tym, że w trakcie gniecenia blach i stref zgniotu o
    charakterze niespręzystym, dalsze zderzenie ma charakter sprężysty.
    Firmy samochodowe budują konstrukcje w taki sposób, żeby zapewnić zderzenie
    niesptrężyste w zakresie prędkości testowej czyli do ok. 64km/h.
    Jeżeli auto uderzy z większą prędkością wtedy po zderzeniu niesprężystym
    następuje zderzenie sprężyste.
    Bardzo dobrze to widać na tym filmie.
    http://www.youtube.com/watch?v=1LkAzt_0qIg&feature=r
    elated
    Zauważ, że manekin podczas wytracania prędkości przez samochód w trakcie
    niszczenia stref zgniotu nadal siedzi na swoim miejscu, ponieważ w tej fazie
    występują jeszcze niewielkie przeciążenia dla manekina. Dopiero, kiedy
    następuje uderzenie sprężyste, manekim leci kierownicę, ponieważ w tym
    momencie istnieje największa utrata prędkości samochodu, a tym samym
    występują największe przeciążenia.

    Idealny zderzak powinien zapewnić zawsze zderzenie niesprężyste, a ponadto
    powinien samoczynnie dopasować siłę hamującą do prędkości z jaką nastąpiło
    uderzenie pojazdu.
    I o dziwo zderzak Łągiewki to właśnie robi.
    Oczywiście nie jest to jeszcze konstruklcja idealna, ale w pewnym zakresie
    prędkości tak właśnie się zachowuje.
    W jaki sposób on to robi ?
    W banalnie prosty. Wykorzystuje siłę bezwładności wirnika.
    Aby to wytłumaczyć proponuję zrobić prosty eksperyment.
    Postaw na stolejakąś butelkę i spróbuj ją delikatnie przewrócić poprzez
    uderzenie "karate". Butelka się przewraca, a my nie odczuwamy na dłoni
    prawie żadnej siły czy oporu butelki.
    Teraz spróbujmy uderzyć z większą prędkością. Okazuje się, że razem
    poczujemy ból, gdyż siła reakcji butelki była większa.
    Spróbujmy to zrobić z jeszcze raz, ale z całej siły. Okazuje się, że tym
    razem ręka nam spóchnie.

    Podobnie się dzieje w mechanizmie Łągiewki. Przy słabym uderzeniu
    bezwładność wirnika stanowi mniejszy opór dla zderzaka.
    Im silniejsze uderzenie tym wirnik stawia większą siłę oporu.
    Oczywiście mechanizm ten nie jest idealny, bo na jego parametry wpływa zbyt
    wiele czynników, które zmieniają kształt charakterystyki.
    Ale i tak ten mechanizm okazuje się lepszym od obecnie używanych stref
    zgniotu.

    > tylko ze jakos tylko jedne badania to stwierdzily, i to tak ze im
    > kompletnie wierzyc nie mozna :-)

    Pomyśl tylko jaki interes mogą mieć firmy motoryzacyjne w stosowaniu takiego
    zderzaka ?
    Przecież im więcej uszkodzonych samochodó podczas stłuczek i wypadków tym
    większy obrót i pieniędzy dla producentów, którzy obecnie zaniżają ceny
    samochodów, sprzedając nierzadko poniżej kosztów, aby tylko sprzedać i
    licząc, że odbiją to sobie w kosztach serwisu tj. części zamiennych: blach,
    części mechanicznych itd. Samochody, do których nie trzeba będzie dokładać i
    kupować części po byle stłuczce i które nie będą podlegały kasacji po
    większych kolizjach to ogromne straty finansowe dla producentów motoryzacji.
    Weź jeszcze pod uwagę, że zamontowanie takiego zderzaka w nowych samochodach
    także będzie kosztować, czyli potrzebna jest inwestycja na start.
    Pomyśl tylko logicznie jaki tu interes, żeby wpakować kasę w system, który
    kosztuje i przynosi później straty firmie ?
    Dlatego się nie dziw, że póki co jest ZEROWE zainteresowanie takimi
    systemami.

  • 98. Data: 2011-03-15 21:29:00
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    > Wszytko wskazuje na to, ze karmicie trolla, ktory rosnie od tego w sile.

    Wszystko wskazuje na to, że nie masz nic do powiedzenia w temacie, dlatego
    wypowiadasz się jak idiota.

  • 99. Data: 2011-03-15 23:01:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tomasz,

> [...]
    > "Powszechnie stosowane wzory" od których uzyskuje tam pięciokrotnie inny
    > wynik, to właśnie wynikające z zasad dynamiki Newtona.

    Niepotrzebnie się produkujesz - wierzącego nie przekonasz. Dla niego
    elementarna fizyka to bełkot.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 100. Data: 2011-03-15 23:44:50
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > Niepotrzebnie się produkujesz - wierzącego nie przekonasz. Dla niego
    > elementarna fizyka to bełkot.

    No właśnie widzę.

    Ale mam jeszcze takie coś - sam "geniusz z Kowar" o Newtonie:
    http://www.youtube.com/watch?v=dvEb9DndrKI

    Na Youtube jest kilka części tego filmu, link podałem do drugiej bo tam
    na samym początku mamy o Newtonie.