  • 11. Data: 2010-10-18 22:56:59
    Temat: Re: tico vs. matiz
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości news:i9ib31$9uk$1@news.dialog.net.pl...

    > Dokładnie. Stąd też wynika (nie tylko moje) stwierdzenie, że na forum
    > danego modelu warto się rejestrować i wnikać w technikalia dopiero _po_
    > kupnie tego auta.
    > Jakby tak, szukając odpowiedniego dla siebie wozu, przeglądać wpierw fora,
    > to za Chiny Ludowe nie kupi się nic. Bo z każdego klubowego forum wyjdzie,
    > że akurat ten model jest cholernie awaryjny. ;)
    > No chyba, że Przemek V. ma odmienne zdanie na ten temat, w kontekście
    > czerwonego skubańca rodem z pizzerii. :)
    >
    > A Felicia ma ten plus, że jest tania i... tania w poprawkach - większość
> [...]

    Podobnie akurat jak VW Polo ;P

    PZDr
    Adam

  • 12. Data: 2010-10-19 06:37:43
    Od: Artur Frydel <a...@g...com>

    to wrote:

    > Matiz z kolei miał 3 gwiazdki czyli całkiem nieźle jak na małe auto z
    > tamtych czasów, dużo lepiej niż np. Seicento. Po za tym Matiz wygląda w
    > miarę normalnie. Twoja żona ma rację.

    Argument o poziomie bezpieczeństwa bardzo mnie przekonuje. Lepiej mieć jakąś
    namiastkę, niż nie mieć jej w ogóle.
    Słyszełem że matiz więcej pali, bo jest cieższy - czy jest to istotna
    różnica?

    --
    Artur 'Bzyk' Frydel
    "Always look on the bright side of life."

  • 13. Data: 2010-10-19 06:41:54
    Od: Artur Frydel <a...@g...com>

    Tatanka wrote:

    > Natomiast - "Ma jak najmniej palic i byc ogolnie tanie".
    > Nie wiem jak masz daleko do pracy, ale jak 10km lub wiecej to moze
    > diesla? Polo 1,4D lub Golf/ Passat 1,9D.

    Boję się starych diesli, bo po pierwsze; to są przebiegi z pół miliona
    kilometrów minimum. po drugie; problemy z zapalaniem zimą.
    No i jakoś nie uśmiecha mi się stary rocznik > '97 rocznik.

  • 14. Data: 2010-10-19 07:26:13
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Uzytkownik "Artur Frydel" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    g...
    > Witam.
    >
    > Musze kupic wozidlo do pracy. Ma jak najmniej palic i byc ogolnie tanie.
    > Komfort nie jest istotny.
    > Ja wolalbym tico, zona uparla sie przy matizie...
    > Czy moglibyscie wymienic wady i zalety tych modeli. Co jest lepszym
    > wyborem, matiz czy tico?

    Ani Tico ani Matiz nie bedzie malo palil. Nie zdziw sie jak zima osiagniesz
    8-8.5 litra/100 km. Co do wykonczenia wewnatrz to Matiz bije Tico na glowe
    choc i tak marnie to wyglada.

  • 15. Data: 2010-10-19 07:29:04
    Od: "kml" <A...@g...lp>

> [...]
    wiadomości news:i9ib31$9uk$1@news.dialog.net.pl...
    > A Felicia ma ten plus, że jest tania i... tania w poprawkach - większość

    Była w domu nowa fela, kupiona w salonie. Ponad 10 lat temu to było a do tej
    pory pamiętam jak nieprawodpodobnie wiotkie było nadwozie tego samochodu - z
    resztą pisałem tutaj o tym nie raz i nie dwa. Po tylu latach to naprawdę
    bałbym się obecnego stanu takiego pojazdu.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 16. Data: 2010-10-19 07:31:32
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Artur Frydel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    g...

    > Boję się starych diesli, bo po pierwsze; to są przebiegi z pół miliona
    > kilometrów minimum. po drugie; problemy z zapalaniem zimą.
    > No i jakoś nie uśmiecha mi się stary rocznik > '97 rocznik.

    Nie patrz sztywno na rocznik. A stare diesle nie są takie złe - wolałbym go
    niż starą benzyne z gazem. Minus to większy hałas, zapalania się nie bój -
    wystarczy sprawny aku i swiece. Miałem kiedyś starego diesla i palił lepiej
    niż jego nastepca - dużo nowszy CR. Możesz rzucić okiem na Saxo 1.5 D. Mali
    baaaardzo mało ale ma słaby wynik w testach zderzeniowych. Corsa C też może
    być dobrym wyborem ale raczej unikaj silnika 1.0.

  • 17. Data: 2010-10-19 08:21:54
    Od: Krzychu <"s_krzychu[m"@upa]poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-19 06:37, Artur Frydel pisze:

> [...]
    > namiastkę, niż nie mieć jej w ogóle.
    > Słyszełem że matiz więcej pali, bo jest cieższy - czy jest to istotna

    Matiz pali około 1-1.5l więcej niż Tico. W mieście oczywiście, bo na trasie
    różnica jest właściwie pomijalna (około 5/100, hardkory podobno schodzą do 4.5).
    W mieście potrafi chlapnąć co niektórym i 8.5, chociaż mój nigdy powyżej 7.5 nie
    wyskakiwał, więc to raczej kwestia kondycji silnika i ciężkości nogi - aczkolwiek
    moja do najlżejszych nie należy.

    Matiz jest znacznie wygodniejszy - w środku jest przestronniej i wyżej się siedzi,
    dzięki czemu komfort podróżowania jest znacznie większy niż w Tico. Fotele też są
    znacznie wygodniejsze. No i samo wnętrze nie jest takie archaiczne, a co niektórym
    :) może się nawet podobać. W Matizie można mieć trochę wypasu niedostępnego
    normalnie w Tico (z klimą włącznie).

    Matiz rdzewieje znacznie mniej niż Tico, w którym rdzewieje wszystko - również (a
    może zwłaszcza) drzwi. W Matizie rdzewieją maski, progi i tylne nadkola. Ale
    dramatu nie ma. W niebitym 8latku mogą być co najwyżej pierwsze ogniska rdzy.

    Jazda Tico wydaje się dynamiczniejsza. Ma trochę inaczej rozłożony moment obrotowy
    no i jest lżejszy. Do 3 jest bardziej żwawy.

    Z tych dwóch stanowczo wybrałbym Matiza. Jeździłem sporo obydwoma.

    Pozdrawiam
    Krzychu

  • 18. Data: 2010-10-19 08:24:07
    Od: Artur Frydel <a...@g...com>

    Day Mon, 18 Oct 2010 09:38:42 -0700 (PDT), Tatanka wrote:

    > Natomiast - "Ma jak najmniej palic i byc ogolnie tanie".
    > Nie wiem jak masz daleko do pracy, ale jak 10km lub wiecej to moze
    > diesla? Polo 1,4D lub Golf/ Passat 1,9D.

    Będę jeździł ~50km dziennie.
    Zapomniałem o jeszcze jednym, istotnym czynniku; auto musi mieć 4/5 drzwi. W
    sytuacjach awaryjnych muszę mieć opcję łatwego przełożenia dwóch fotelików
    dziecięcych.

    Zastanawiałem się nad jakimś małolitrażowym dieslem, ale takich aut jest
    stosunkowo mało na rynku - nie mam zamiaru jechać po wybrany model na drugi
    koniec polski. Nie w sytuacji gdy kupuję auto za parę złotych.
    No a oferta matizów/tico jest dość szeroka i można wybierać jak w ulęgałkach
    :)

    --
    Artur 'bzyk' Frydel
    Whenever people agree with me I always feel

  • 19. Data: 2010-10-19 09:33:39
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > koniec polski. Nie w sytuacji gdy kupuję auto za parę złotych.
    > No a oferta matizów/tico jest dość szeroka i można wybierać jak w

    To może nie upieraj się konkretnie na daewoo tylko określ ile max chcesz
    wydać i zobacz co jest za to do kupienia. Mam przeczucie że Twoje myślenie
    jest następujące - małe auto z małym silnikiem więc będzie mało palić i
    będzie tanie w zakupie. To nie zawsze jest prawda. Róznica cenowa w
    przypadku starszych aut się zaciera, spalanie możesz mieć podobne w jakimś
    golfie 1.4 a i zabezpieczenie antykorozyjne bywa różne w zależności od marki
    (daewoo nie wyróżnia się tutaj na plus).

  • 20. Data: 2010-10-19 10:12:17
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Mon, 18 Oct 2010 16:11:37 +0000 (UTC), Artur Frydel napisał(a):

    > Co jest lepszym wyborem, matiz czy tico?

    O Matizie jest lepszy kawał ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.