  • 11. Data: 2010-01-31 00:00:06
    Temat: Re: termostat
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Przy otwartym korku i uruchomionym silniku sprawdz czy w zbiorniku
    > pojawiaja sie pcherzyki powietrza. Sprawdz tez pompe wody, bo jesli
    > zapowietrza uklad, to miejscami plyn sie zagotuje, a miejscami temepratura
    > bedzie grubo ponizej temp. wrzenia, a poziom w zbiorniku bedzie sie
    > podnosil.

    oddałbym do jakiegoś fachowca, ale nie wiem co mu powiedzieć, żeby nie
    spiepszył...

  • 12. Data: 2010-01-31 00:07:31
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Nie. Uklad jest cisnieniowy. Jesli korek jest uszkodzony, albo go nie ma
    > to nieuniknione sa klopoty. Ogolnie rzecz biorac, korek z reguly jest
    > zaworem, ktory powyzej pewnego cisnienia sie "otwiera". To cisnienie OIDP
    > wynosi ok 1.1-1.2Bar. Jesli go nie masz, to temperatura wrzenia spada i
    > istnieje prawdopodobienstwo zagotowania juz przy 100stC. Jesli cisnienie w
    > ukladzie jest prawidlowe, to temperatura wrzenia wzrasta. W Oplu Corsa B
    > 1.4 np. wentylator chlodnicy zalacza sie przy 102stC.

    w moim drugim samochodzie, odkręcam korek, dodaję gazu i nic się nie dzieje,
    silnik się chłodzi, wiatrak się włącza, żadnego gotowania nie ma... więc coś
    nie tak z instalacją...
    nie mam za bardzo rozeznania, jeśli termostat włącza się przy 87 stopniach,
    to ile powinien wskazywać wskaźnik temperatury silnika?

  • 13. Data: 2010-01-31 01:29:21
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > niemożliwe... zagotowany... macie jakieś pomysły?
    Co to znaczy "zagotowany"? Masz wskaźnik temperatury i wchodzi Ci na
    czerwone pole? Wskaźnik i czujnik na pewno sprawny? Sprawna masa?

    Maciek

  • 14. Data: 2010-01-31 14:34:38
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Wymień korek. Do mercedesa kosztuje 40zł oryginalny. Może Ci nei trzymać
    cisnienia. Mi kiedys trzymał i to za dobrze - nie puszczał nadmiaru,
    efekt? Pęknieta głowica i remont silnika.

  • 15. Data: 2010-01-31 14:52:09
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    jeden kolega mówi, że miał to samo i okazało się, że walnięta uszczelka pod
    głowicą... czy to możliwe, przecież to prawie nie ma związku... niby jakiś
    syf pływał w płynie, ale jak odkręciłem korek to ciśnienia nie było...

  • 16. Data: 2010-02-01 11:59:18
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > głowicą... czy to możliwe, przecież to prawie nie ma związku... niby jakiś
    > syf pływał w płynie, ale jak odkręciłem korek to ciśnienia nie było...
    Po pełnym rozgrzaniu silnika, zgaszeniu go i _ostrożnym_ odkręcaniu
    korka na zbiorniczku wyrównawczym, powinno lekko syczeć. Jak syczy
    mocno, to może znaczyć, że masz walniętą uszczelkę pod głowicą. Jeśli w
    płynie nie widać oleju, to obwąchaj odkręcony zbiorniczek wyrównawczy.
    Mogą być wyczuwalne spaliny. Uszczelka może puścić na kilka sposobów,
    między innymi mogą się dostawać do układu chłodzenia spaliny z cylindra,
    z tym że ten cylinder powinien też gorzej pracować, bo w drugą stronę
    będzie zasysał trochę płynu. Świeca może być regularnie zasyfiona mimo
    czyszczenia. Dodatkowo węże układu chłodzenia są w trakcie pracy silnika
    napuchnięte, praktycznie nie da się ich ścisnąć palcami (no i grożą
    wystrzałem).
    Tylko nie szukaj tego ciśnienia tuż po włączeniu silnika, po
    wcześniejszym zaglądaniu do zbiorniczka. Nabicie trochę trwa, bo awarie
    uszczelki to drobne przebicia, a nie wydmuchane pół uszczelki :-)

    Maciek