  • 51. Data: 2012-04-06 09:30:01
    Temat: Re: telekomunistyczne dtmf
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Pan J.F napisał:

    >No i w końcu jest te pięć tysięcy linii. Działki ani budynku nie ma.
    >To jest prawidłowo. Tamto nie było.

    I gdzie sie mieszcza ?
    Bo sama krosownica na 5000 kabli to troche miejsca zajmuje, centrala,
    pare szaf neostrady, szafy innych operatorow ...

    J.

  • 52. Data: 2012-04-06 10:56:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > I gdzie sie mieszcza ?

    Na pewno nie w jednym budynku.

    > Bo sama krosownica na 5000 kabli to troche miejsca zajmuje, centrala,
    > pare szaf neostrady, szafy innych operatorow ...

    Jak mi ostatnio monter wymieniał całego druta, to przepinał tylko na
    mojej działce i (jak powiedział) "w szafce obok centrali". Do bydynku
    nie wchodził, bo (znowu jak mówił) ani nie ma takiej możliwości, ani
    potrzeby. Takich "central" jest na opisanym terenie chyba z dziesięć,
    więc nie ma "krosownicy na 5000 kabli".

    W ogóle współczesna technologia zmierza do tego, że wszystko ma się
    zmieścić w stosunkowo gęsto rozmieszczonych szafkach na ulicach i w
    większych budynkach. Do tego jeszcze tylko łaczące kable światłowodowe,
    a budynki staja się niepotrzebne. To tak jak w sieciach komórkowych.

    --
    Jarek

  • 53. Data: 2012-04-06 13:55:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w
    Pan J.F napisał:

> [...]
    >nie wchodził, bo (znowu jak mówił) ani nie ma takiej możliwości, ani
    >potrzeby. Takich "central" jest na opisanym terenie chyba z dziesięć,

    No, jak mnie ostatnio nieszczescie telefoniczne spotkalo, to monter
    (czemu monter, nic nie montowal) w koncu sie poddal, zadzwonil na
    centrale, poprosil o zmiane wyposazenia, i w 5 minut bylo zmienione.

    Wiec i scentralizowna technologia wystepuje i ma swoje zalety ..

> [...]
    >światłowodowe,
    >a budynki staja się niepotrzebne. To tak jak w sieciach komórkowych.

    Tylko widzisz - z jednej strony miniaturyzacja, a z drugiej czasem
    wchodza nowatorskie pomysly i maja objetosc szafy :-)

    J.

  • 54. Data: 2012-04-06 14:34:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

> [...]
    > centrale, poprosil o zmiane wyposazenia, i w 5 minut bylo zmienione.
    >
    > Wiec i scentralizowna technologia wystepuje i ma swoje zalety ..

    W moim przypadku by nie miał gdzie dzwonić, bo tam w środku nikogo nie ma.
    Gdyby poza drutem nie sztymował jeszcze jakiś wardware, to by pewnie mógł
    przepiąć pod inne zaciski i zadzwonić gdzieś dalej aby to przekonfigurowali
    (abstrahuję od tego, że to sieć zarządzana przez tepsę, a to oznacza, że
    mógłby również usłyszeć: BMT).

    > Tylko widzisz - z jednej strony miniaturyzacja, a z drugiej czasem
    > wchodza nowatorskie pomysly i maja objetosc szafy :-)

    Nie chodzi o miniaturyzację, tylko o uwarunkowania technologii sieci
    i o jej topologię. VDSL wymaga dość któtkich drutów, tak do kilkuset
    metrów. Więc najlepiej postawić pudło na rogu ulicy co kilka przecznic.
    A poza tym, nie potrzeba właściwie nic więcej, bo telefon też się po
    tym puszcza i cała komutacja obwodów nie jest potrzebna.

    Dobrze by tylko było, żeby wymuszono na operatorach zasilanie zakończeń
    abonenckich ze składowej stałej w parze galwanicznej. Niekoniecznie
    wypasionych routerów z HDD i WiFi, ale chociaż terminala VoIP i jakiegoś
    ethernetu. Tak jak jest w ISDN.

    --
    Jarek

  • 55. Data: 2012-04-06 15:25:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
    Pan J.F napisał:

> [...]
    >przekonfigurowali
    >(abstrahuję od tego, że to sieć zarządzana przez tepsę, a to oznacza,

    Ja tam sie jednak ciesze ze usterke zdolali naprawic w godzine (plus
    doba na przyjscie), a nie gdzies trzeba dzwonic, nie ma gdzie bo nikt
    tego nie pilnuje, po klucze jechac (w sumie - zamek moglby byc zdalnie
    otwierany), dzwonic ponownie do "centrali" zeby przestawili - a tak
    wszystko zalatwili szybko i sprawnie.

> [...]
    >i o jej topologię. VDSL wymaga dość któtkich drutów, tak do kilkuset
    >metrów. Więc najlepiej postawić pudło na rogu ulicy co kilka

    O miniaturyzacje tez, zeby sie te urzadzenia w pudle na rogu zmiescily
    jednak.

    A jak siec przerabiac ... juz zaczynaja swiatlowody do abonenta
    dociagac :-)

> [...]
    >abonenckich ze składowej stałej w parze galwanicznej. Niekoniecznie
    >wypasionych routerów z HDD i WiFi, ale chociaż terminala VoIP i

    Tylko ze wtedy sie okaze ze te uliczna szafke trzeba dodatkowym grubym
    kablem zasilac, bo razem to jednak grube kW ciagnie ...

    J.

  • 56. Data: 2012-04-06 19:27:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Ja tam sie jednak ciesze ze usterke zdolali naprawic w godzine (plus
    > doba na przyjscie),

    Przyszli w godzinę, naprawili w dwadzieścia minut. Niby to normalne,
    tak powinno byc zawsze, ale cieszyć sie trzeba z każdego drobiazgu.

    > a nie gdzies trzeba dzwonic, nie ma gdzie bo nikt tego nie pilnuje,
    > po klucze jechac (w sumie - zamek moglby byc zdalnie otwierany),

    Trzeba się z tym pogodzić, że coraz mnie ludzi będzie pilnować klamotów.

    > dzwonic ponownie do "centrali" zeby przestawili - a tak wszystko
    > zalatwili szybko i sprawnie.

    Przestawianie w komputerze zwykle (sprawdzić, czy nie tepsa) trwa
    krócej niż grzebanie w sprzęcie.

    > O miniaturyzacje tez, zeby sie te urzadzenia w pudle na rogu zmiescily
    > jednak.

    Ile domów może być w odległości kilkuset metrów? To się mieści w pudle.

    > A jak siec przerabiac ... juz zaczynaja swiatlowody do abonenta
    > dociagac :-)

    A kiedy skończą? Z tego co wiem, to tepsa coś gada o abonenckich
    światłowodach, ale to tylko marketing. W praktyce jest to właśnie
    światłowód do pudła na rogu, a potem drut. W sumie dobrze, bo włókno
    w każdej chałupie, to nie jest najlepszy pomysł.

    > Tylko ze wtedy sie okaze ze te uliczna szafke trzeba dodatkowym
    > grubym kablem zasilac, bo razem to jednak grube kW ciagnie ...

    Terminal nie potrzebuje więcej prądu od multipleksera. Raczej mniej.
    Więc tych kilowatów będzie najwyżej dwa razy więcej. Wcale nie są one
    aż tak grube. Ale oczywiście jest większa presja na energooszczędność
    takich końcówek zasilanych centralnie przez operatora. Więc kolejna
    korzyść.

    --
    Jarek