    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: telekomunistyczne dtmf
    Date: Fri, 6 Apr 2012 17:27:19 +0000 (UTC)
    <s...@f...lasek.waw.pl> <jl9uat$giv$1@inews.gazeta.pl>
    <jlbojh$pqh$1@inews.gazeta.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <jlc741$o73$1@inews.gazeta.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <jleqfh$9jj$1@inews.gazeta.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <jlf7mo$5pp$1@inews.gazeta.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <jlhq2q$s0j$1@inews.gazeta.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <jlm61u$7hv$1@inews.gazeta.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <jlmliv$ome$1@inews.gazeta.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <jlmqrn$6n4$1@inews.gazeta.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Ja tam sie jednak ciesze ze usterke zdolali naprawic w godzine (plus
    > doba na przyjscie),

    Przyszli w godzinę, naprawili w dwadzieścia minut. Niby to normalne,
    tak powinno byc zawsze, ale cieszyć sie trzeba z każdego drobiazgu.

    > a nie gdzies trzeba dzwonic, nie ma gdzie bo nikt tego nie pilnuje,
    > po klucze jechac (w sumie - zamek moglby byc zdalnie otwierany),

    Trzeba się z tym pogodzić, że coraz mnie ludzi będzie pilnować klamotów.

    > dzwonic ponownie do "centrali" zeby przestawili - a tak wszystko
    > zalatwili szybko i sprawnie.

    Przestawianie w komputerze zwykle (sprawdzić, czy nie tepsa) trwa
    krócej niż grzebanie w sprzęcie.

    > O miniaturyzacje tez, zeby sie te urzadzenia w pudle na rogu zmiescily
    > jednak.

    Ile domów może być w odległości kilkuset metrów? To się mieści w pudle.

    > A jak siec przerabiac ... juz zaczynaja swiatlowody do abonenta
    > dociagac :-)

    A kiedy skończą? Z tego co wiem, to tepsa coś gada o abonenckich
    światłowodach, ale to tylko marketing. W praktyce jest to właśnie
    światłowód do pudła na rogu, a potem drut. W sumie dobrze, bo włókno
    w każdej chałupie, to nie jest najlepszy pomysł.

    > Tylko ze wtedy sie okaze ze te uliczna szafke trzeba dodatkowym
    > grubym kablem zasilac, bo razem to jednak grube kW ciagnie ...

    Terminal nie potrzebuje więcej prądu od multipleksera. Raczej mniej.
    Więc tych kilowatów będzie najwyżej dwa razy więcej. Wcale nie są one
    aż tak grube. Ale oczywiście jest większa presja na energooszczędność
    takich końcówek zasilanych centralnie przez operatora. Więc kolejna
    korzyść.

    --
    Jarek