    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: telekomunistyczne dtmf
    Date: Fri, 6 Apr 2012 12:34:05 +0000 (UTC)
    <s...@f...lasek.waw.pl> <jl9uat$giv$1@inews.gazeta.pl>
    <jlbojh$pqh$1@inews.gazeta.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <jlc741$o73$1@inews.gazeta.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <jleqfh$9jj$1@inews.gazeta.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <jlf7mo$5pp$1@inews.gazeta.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <jlhq2q$s0j$1@inews.gazeta.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <jlm61u$7hv$1@inews.gazeta.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <jlmliv$ome$1@inews.gazeta.pl>

    Pan J.F napisał:

    > No, jak mnie ostatnio nieszczescie telefoniczne spotkalo, to monter
    > (czemu monter, nic nie montowal) w koncu sie poddal, zadzwonil na
    > centrale, poprosil o zmiane wyposazenia, i w 5 minut bylo zmienione.
    >
    > Wiec i scentralizowna technologia wystepuje i ma swoje zalety ..

    W moim przypadku by nie miał gdzie dzwonić, bo tam w środku nikogo nie ma.
    Gdyby poza drutem nie sztymował jeszcze jakiś wardware, to by pewnie mógł
    przepiąć pod inne zaciski i zadzwonić gdzieś dalej aby to przekonfigurowali
    (abstrahuję od tego, że to sieć zarządzana przez tepsę, a to oznacza, że
    mógłby również usłyszeć: BMT).

    > Tylko widzisz - z jednej strony miniaturyzacja, a z drugiej czasem
    > wchodza nowatorskie pomysly i maja objetosc szafy :-)

    Nie chodzi o miniaturyzację, tylko o uwarunkowania technologii sieci
    i o jej topologię. VDSL wymaga dość któtkich drutów, tak do kilkuset
    metrów. Więc najlepiej postawić pudło na rogu ulicy co kilka przecznic.
    A poza tym, nie potrzeba właściwie nic więcej, bo telefon też się po
    tym puszcza i cała komutacja obwodów nie jest potrzebna.

    Dobrze by tylko było, żeby wymuszono na operatorach zasilanie zakończeń
    abonenckich ze składowej stałej w parze galwanicznej. Niekoniecznie
    wypasionych routerów z HDD i WiFi, ale chociaż terminala VoIP i jakiegoś
    ethernetu. Tak jak jest w ISDN.

    --
    Jarek