    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: telekomunistyczne dtmf
    Date: Fri, 6 Apr 2012 15:25:05 +0200
    <s...@f...lasek.waw.pl> <jl9uat$giv$1@inews.gazeta.pl>
    <jlbojh$pqh$1@inews.gazeta.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <jlc741$o73$1@inews.gazeta.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <jleqfh$9jj$1@inews.gazeta.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <jlf7mo$5pp$1@inews.gazeta.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <jlhq2q$s0j$1@inews.gazeta.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <jlm61u$7hv$1@inews.gazeta.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <jlmliv$ome$1@inews.gazeta.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
    Pan J.F napisał:

    >W moim przypadku by nie miał gdzie dzwonić, bo tam w środku nikogo
    >nie ma.
    >Gdyby poza drutem nie sztymował jeszcze jakiś wardware, to by pewnie
    >mógł
    >przepiąć pod inne zaciski i zadzwonić gdzieś dalej aby to
    >przekonfigurowali
    >(abstrahuję od tego, że to sieć zarządzana przez tepsę, a to oznacza,
    >że
    >mógłby również usłyszeć: BMT).

    Ja tam sie jednak ciesze ze usterke zdolali naprawic w godzine (plus
    doba na przyjscie), a nie gdzies trzeba dzwonic, nie ma gdzie bo nikt
    tego nie pilnuje, po klucze jechac (w sumie - zamek moglby byc zdalnie
    otwierany), dzwonic ponownie do "centrali" zeby przestawili - a tak
    wszystko zalatwili szybko i sprawnie.

    >Nie chodzi o miniaturyzację, tylko o uwarunkowania technologii sieci
    >i o jej topologię. VDSL wymaga dość któtkich drutów, tak do kilkuset
    >metrów. Więc najlepiej postawić pudło na rogu ulicy co kilka
    >przecznic.

    O miniaturyzacje tez, zeby sie te urzadzenia w pudle na rogu zmiescily
    jednak.

    A jak siec przerabiac ... juz zaczynaja swiatlowody do abonenta
    dociagac :-)

    >Dobrze by tylko było, żeby wymuszono na operatorach zasilanie
    >zakończeń
    >abonenckich ze składowej stałej w parze galwanicznej. Niekoniecznie
    >wypasionych routerów z HDD i WiFi, ale chociaż terminala VoIP i
    >jakiegoś
    >ethernetu. Tak jak jest w ISDN.

    Tylko ze wtedy sie okaze ze te uliczna szafke trzeba dodatkowym grubym
    kablem zasilac, bo razem to jednak grube kW ciagnie ...

    J.