  • 1. Data: 2012-03-23 23:21:36
    Temat: Wirtualna karta muzyczna dla krosowania VoIP
    Od: J K <j...@g...com>

    Witam.

    Poniewaz nie uzywam TP,Netii czy innych jedynie VOIP i Skype.
    Mam pytanie techniczne do PCtowcow.
    Na moim komputerze robie przekierowanie SKYPE->VOIP provider X(PC)-
    >VOIP provider Y (telefon IP)

    Rodzinę telefonujaca do mnie zagranicy poprzez Skypa sprzegam (poprzez
    dwie karty muzyczne SB Audigy i AC97 Realteka (wejscie jednej karty
    staje sie wyjsciem dla tej drugiej i vice vera) ) z aplikacja
    zainstalowana na PC VOIP (zalogowana dla mojego providera X).Nastepnie
    ten provider X z poziomu tej aplikacji PC laczy sie juz z innym
    providerem VOIP - Y na fizyczny telefon bezprzewodowy IP ktory nalezy
    do nastepnych czlonkow rodziny zamieszkujacy inny rejon
    swiata.Polaczenie telefoniczne providerow X i Y = 0 PLN.Czyli cala ta
    miedzynarodowe transmisja jest gratis.Z przyczyn formalnych rodzina
    nalezaca do providera Y nie posiada komutera co za tym idzie Skype
    odpada.
    OK funguje to wysmienicie ale czy da sie stworzyc na moim komputerze
    virtualne karty muzyczne i w ten sam sposob polaczyc Skypa i aplikacje
    VOIP i nie angazowac do tego fizycznych zasobow Audygi czy AC97 na
    plycie glownej.
    Taka symulacja Odtwarzania i Nagrywania dzwieku na virtualnym Mixerze.
    Wykorzystujac do powyzszych manewrow tylko jedna karte muzyczna
    rozmowca Y z przyczyn formalnych bedzie slyszal swoj glos z pewnym
    opoznieniem.

    t.

  • 2. Data: 2012-03-25 13:28:12
    Temat: Re: Wirtualna karta muzyczna dla krosowania VoIP
    Od: SDD <s...@t...pl>

    J K pisze:

    > miedzynarodowe transmisja jest gratis.Z przyczyn formalnych rodzina
    > nalezaca do providera Y nie posiada komutera co za tym idzie Skype
    > odpada.

    A czy ta rodzina posiadajaca komputer nie moze sobie zalozyc konta VOIP
    u providera X badz Y i dzwonic za darmo bezposrednio? W tym kraju jest
    jakis ustawowy obowiazek korzystania ze Skypa, czy co?
    Bez podsluchiwania przez pomyslowego czlonka swej rodziny?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2012-03-26 02:29:34
    Od: J K <j...@g...com>

> [...]
    > jakis ustawowy obowiazek korzystania ze Skypa, czy co?
    > Bez podsluchiwania przez pomyslowego czlonka swej rodziny?

    Radio Erewan. - Czy to prawda, ze wkrotce bwdzie u nas jeszcze gorzej?
    - To nieprawda, gdyby moglo byc gorzej to by już bylo.

    SDO bravo ale sytacaj nie jest piekna
    Skype (kaleka umyslowy Z ma tylko tego skypa) -> pomyslowy Dobromil
    (VOIP X) -> Wiekowa rodzina (ma bardzo tanie polaczenia poprzez VOIPA
    Y).
    Nie zmienie tego stanu rzeczy wiec pytam o karty virtualne.
    Nie porosze o pochodna tego rozwiazania ale o calkowanie moich
    potrzeb.

    t.

  • 4. Data: 2012-03-26 12:45:07
    Od: SDD <s...@t...pl>

    J K pisze:

    > Nie zmienie tego stanu rzeczy wiec pytam o karty virtualne.
    > Nie porosze o pochodna tego rozwiazania ale o calkowanie moich
    > potrzeb.

    Spoko - nie pomoge w temacie wirtualnej karty - choc jestem poewien, ze
    da sie to zrobic software'owo, ale sam zasugerowales, inne rozwiazania
    (wykluczajac Skypa u Wiekowej rodziny)....

    A moze zamiast Domromilowi zawracac glowe, kaleka umyslowy by sobie
    doladowal konto i ze skypa dzwonil na stacjonarny? :)

    Moim zdaniem sie za jakims programem powinienes rozejrzec, ktory
    mapowalby odwolania do urzadzen wejscia/wyjscia dzwieku obu programow i
    pozwolilby je "spiąć".

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2012-03-26 13:58:29
    Od: SDD <s...@t...pl>

    J K pisze:

    > SDO bravo ale sytacaj nie jest piekna

    Jeszcze bym sie rozejrzal za klientem VoIP wspierajacym protokol Skype.

    Tu cos pisza, ze Zoiper potrafi:
    http://www.prweb.com/releases/softphone/webphone/prw
    eb3296384.htm

    Ale to moze byc nieaktualne - bo artykul sprzed 3 lat.

    W kazdym razie, gdy takiego Klienta znajdziesz, to konfigurujesz jedna
    linie dla Skype, druga dla operatora X czy Y, dzwonisz tu i tu i
    zestawiasz konferencje.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2012-03-26 18:20:47
    Od: J K <j...@g...com>

    > W kazdym razie, gdy takiego Klienta znajdziesz, to konfigurujesz jedna
    > linie dla Skype, druga dla operatora X czy Y, dzwonisz tu i tu i
    > zestawiasz konferencje.

    Dzieki za pomoc Wam koledzy! jestem podpora dla kalelki
    intelekualnego(Y Skype) - to wiem da sie da sie!
    napisalem skrytpty typu skype->voip (typu send message(WM_SKYPE,
    (ulong) tu rodzina,(ulong) nie kumam nic);
    Mnie chodzilo o te karty virtualne;
    I Wy ludziki spier######cie od operatorow i korzystajcei z VOIPow
    Przykladowo:5 groszy/swiat/1/60 sekundowe roziczanie (operator X)

    t.

  • 7. Data: 2012-03-26 19:20:30
    Od: SDD <s...@t...pl>

    J K pisze:

    > I Wy ludziki spier######cie od operatorow i korzystajcei z VOIPow
    > Przykladowo:5 groszy/swiat/1/60 sekundowe roziczanie (operator X)

    Chlopie - wiekszosc z osob tutaj to doskonale wie :)

    Sam korzystam intensywnie z VoIP - chociaz mam Internet 3G z Play - ale
    od pewnego czasu dziala mi bardzo dobrze i nie ma wiekszych problemow z
    jakoscia. Dzis w pewnej kwestii wypowiadalem sie na antenie radiowej i
    dziennikarz nagrywajacy moja wypowiedz byl zaskoczony jakoscia
    polaczenia (rozmawialem przez VoIP z telefonu ISDN, podlaczonego do Fritza).

    Inna sprawa, ze sporo ludzi ma net z TPSA, albo na tepsianej linii -
    wtedy ci ludzie w zasadzie sa skazani na posiadanie niepotrzebnej uslugi
    telefonii POTS - gdyz rezygnacja oznaczalaby koniecznosc ponoszenia
    oplaty dodatkowej wyzszej niz najtanszy abonament.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2012-03-27 16:36:42
    Od: J K <j...@g...com>

> [...]
    > telefonii POTS - gdyz rezygnacja oznaczalaby koniecznosc ponoszenia
    > oplaty dodatkowej wyzszej niz najtanszy abonament.

    Wlasnie jakosc transmisji.

    Wiem i moi znajomi za granica sa rowniez w szoku jezeli dzownie do
    nich na telefony GSM a nawet jezeli dzwonie do komercyjnych rozglosci
    radiowych (bez nazw) to nie raz nie dwa redaktorek powiedzial - 'o
    jakie dobre lacze".

    Ludzie nie sa skazani na TP czy netie.Przykladowo mieszkajac w duzych
    miastach "blokach" jest kablowka tak?
    a co za tym idzie broadband - ADSL itd.
    Na wsiach - sa mlodzi ludzie berzedsiebiorczy co oferuja sieci WiFI
    ale te na pasmie 5 GHz - smiga to dobrze i niezaleznie od pogody.
    My sami jako rodzina uzywamy trzech niezaleznych telefonow VOIP -
    koszt (PRE PAIDA) nie przekrasza 20 zl/miesiac.
    A i nie raz odbieralem polaczenie na poddaszu tam gdzie pracuje -
    Chodz chlopie na dol bo obiad stygnie:D wszsytko ze free.
    Sadze ze ludzie nie maja swiadomosci istnienia takiego czegosc dlatego
    nadal placa abonament monopolista.

    t.