  • 1. Data: 2015-07-09 19:34:39
    Temat: tanie filtry foto
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Co sadzicie o tanich chinskich filtrach 'selco':
    http://allegro.pl/filtr-uv-ultrafioletowy-86mm-86-mm
    -marki-selco-wwa-i550
    0730365.html
    Ktos tego uzywal?
    O, na przyklad:
    http://allegro.pl/filtr-uv-ultrafioletowy-86mm-86-mm
    -marki-selco-wwa-i550
    0730365.html
    10zl
    Warto kupic (do taniego kitowego obiektywu Olympusa PEN), czy raczej
    trzymac sie od 'selco' z daleka?
    Zamiast tego moze lepiej najtansza Hoya za 30zl?
    btw - nie ma juz Hoyi zielonej - teraz podstawowa jest seria szara...
    --
    TA

  • 2. Data: 2015-07-09 20:48:07
    Temat: Re: tanie filtry foto
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <T...@n...news.atm
    an.pl>,
    T...@s...in.the.world wrote:

    > O, na przyklad:
    > http://allegro.pl/filtr-uv-ultrafioletowy-86mm-86-mm
    -marki-selco-wwa-i550
    > 0730365.html
    > 10zl
    Sorry, ten jest za 10zl:
    http://allegro.pl/filtr-uv-ultrafioletowy-46mm-46-mm
    -marki-selco-wwa-i550
    1179035.html
    --
    TA

  • 3. Data: 2015-07-10 09:48:54
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Donnerstag, 9. Juli 2015 20:48:06 UTC+2 schrieb T...@s...in.the.world:
    > In article <T...@n...news.atm
    an.pl>,

    > Sorry, ten jest za 10zl:
> [...]

    nie warto

    10 zl to maly pieniadz , moze dzieki temu zakupowi przedluzysz egzystencje firmy
    parajacej sie sprzedaza , ale na obiektyw nakladac nie warto cos takiego.

  • 4. Data: 2015-07-14 18:44:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Jul 2015, T...@s...in.the.world wrote:

    > Zamiast tego moze lepiej najtansza Hoya za 30zl?

    Patrz na powłoki.
    Z bezpowłokowym wiele nie pofotografujesz, chyba że celem są
    właśnie wszelakie flary :)
    On ma być "ochronny"?
    Bo po co Ci inaczej UV?
    Jeśli tak, to potrzebny byłby "zawsze".
    A to stoi w sprzeczności z wersją że można stosować "niekiedy".
    Filtry wypukłe w ogóle zniknęły z ofert (powiedzmy nie były widziane
    dawno), a płaskie zawsze (w warunkach "punktowe światła w kadrze")
    dają okazję do rozpoznawalnych flar, czarna Hoya też :) (choć to
    może nie górna półka, ale Tiffena ani Schneidera przecież nie
    kupisz).

    Jestem skłonny się zgodzić, że do kitowego obiektywu nie ma sensu
    (dobry filtr będzie droższy :>), oczywiście zawsze jest kwestia
    prawdopodobieństwa uszkodzenia. Ale ono RACZEJ jest małe.
    Uszkodzenie obiektywu jest większym problemem w kompaktach
    (zepsuty niedemontowalny obiektyw oznacza naprawę aparatu).

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2015-07-22 04:45:32
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <Pine.WNT.4.64.1507141822530.1996@quad>,

    > Patrz na powłoki.
    > Z bezpowłokowym wiele nie pofotografujesz, chyba że celem są
    > właśnie wszelakie flary :)
    Ale o cala zlotowke drozej, niz Selco bez powlok jest Tian-ya z
    powlokami:
    http://eltec.pl/search/filtr+uv+58+mm/Filtr-ultrafio
    letowy-UV-58mm-TIAN-Y
    A.html

    > On ma być "ochronny"?
    > Bo po co Ci inaczej UV?
    > Jeśli tak, to potrzebny byłby "zawsze".
    Ano ochronny.

> [...]
    > Uszkodzenie obiektywu jest większym problemem w kompaktach
    > (zepsuty niedemontowalny obiektyw oznacza naprawę aparatu).

    Sadze jednak ze wieksze jest prawdopodobienstwo uszkodzenia obiektywu w
    kompaktach. Obiektyw jest jeden (nie zmienia sie obiektywow) i do tego z
    reguly sie chowa przy wylaczaniu aparatu.
    --
    TA

  • 6. Data: 2015-07-22 23:50:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Jul 2015, T...@s...in.the.world wrote:

    > Sadze jednak

    Dlaczego "jednak"?
    Wygląda jakbyś miał zamiar polemizować z którymś elementem
    cytatu :D a to co piszesz jest ortogonalne z moją uwagą,
    zaś wniosek podnosi wniosek poprzedni do kwadratu ;)

    > ze wieksze jest prawdopodobienstwo uszkodzenia obiektywu
    > w kompaktach.

    Co jedynie pogłębia tezę o której piszę wyżej - sens
    jest "ochronnie" traktować kompakta. Kita... średnio.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2015-07-25 02:39:46
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <Pine.WNT.4.64.1507222347480.1592@quad>,

> [...]
    >
    > Co jedynie pogłębia tezę o której piszę wyżej - sens
    > jest "ochronnie" traktować kompakta. Kita... średnio.

    Pardon moi.
    Blad edycji.
    Sadze ze mimo, ze skutki uszkodzenia obiektywu w kompakcie sa istotnie
    bardziej drastyczne (ze wzgledu na niewymiennosc obiektywow), TO JEDNAK
    prawdopodobienstwo uszkodzenia obiektywu w kompaktach jest MNIEJSZE niz
    w lustrzankach (z powodow, ktore wymienilem).
    --
    TA

  • 8. Data: 2015-07-28 13:15:48
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Psucie jakosci odwzorowania tanim filtrem w kazdym zdjeciu, po to zeby byc moze w
    jakims przypadku losowym uchronic obiektyw przed uszkodzeniem -przypadku , ktory
    wcale nie musi zajsc - jest idiotyzmem i idiotyczne sa rozwazania na ten temat.

    dywagacje, czy wieksze jest prawdopodobienstwo uszkodzenia obiektywu w kompakcie czy
    w lustrzance sa wyssane z palca - wszystko zalezy od konkretnej konstrukcji i
    warunkow uzytkowania.