  • 1. Data: 2015-06-22 03:10:30
    Temat: Co robić ? Stary Olympus E-620 i obiektywy...
    Od: "ZAQ" <n...@n...pl>

    Mój ukochany Olympus E-620 powoli się wykańcza, tzn. body,
    matryca powoli siada, do tego cała reszta się niebawem rozsypie.
    Dysponuję przyzwoitym obiektywem Zuiko Digital 14-54 oraz
    obiektywami pod M42 (adapter 4/3), raczej ich nie sprzedam
    bo sporo stracę, a cenię ten sprzęt.

    Co byście zrobili na moim miejscu ?

    Szukali na allegro innych używanych egzemplarzy body E-620 lub np. E-5 ?
    czy może lepiej kupić bezlusterkowca Olympus i poprzez adapter
    micro 4/3 -> 4/3 mocować aktualny obiektyw ? Zdało by to egzamin ?
    w sensie czy matryce w tych bezlusterkowcach są lepsze niż w starych
    lustrzankach jak mój E-620 ? Czy zdjęcia na jakości by nie straciły ?

    Inna opcja to sprzedać wszystko i wejść w inny system, Canon lub Nikon,
    ale zanim uzbieram na dobre obiektywy to minie wiele miesięcy i jest
    to rozwiązanie ostateczne i trochę absurdalne, nie stać mnie.

    Z góry dzięki za ewentualną pomoc.

    Pozdrawiam
    ZAQ

  • 2. Data: 2015-06-22 10:27:00
    Temat: Re: Co robić ? Stary Olympus E-620 i obiektywy...
    Od: "Wisia48" <j...@i...pl>

    Witam - mam ten sam problem.
    E-620 + 3 obiektywy i inne rzeczy do niego.
    Aparat robi zdjecia ciemne a innym razem wspaniale, tylko tych zlych jest
    coraz wiecej.
    Serwis OLYMPUSA w Czechach naprawia + nowy program + 6m-cy gwarancji, koszt
    naprawy 720 zloty. (cena zalezy tylko od modelu aparatu, a nie od popsucia).
    Tez jestem w kropce, wyslac, czy wymienic na cos innego, wykorzystujac
    obiektywy ktore mam.
    Pozdrawiam Wisia.

    ---
    Avast.

  • 3. Data: 2015-06-22 10:42:56
    Od: jo44 <j...@T...PRECZ.o2.pl>

    W dniu 2015-06-22 o 03:10, ZAQ pisze:

    > Co byście zrobili na moim miejscu ?

    Kupiłbym bezlustro OM-D E-M10 (cena nie zabija
    jeśli uwzględnimy zwrot 430 zł z promocji),
    dokupiłbym przejściówkę i cieszył zdjęciami.

  • 4. Data: 2015-06-22 22:00:02
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2015-06-22 03:10, ZAQ wrote:
> [...]
    > Dysponuję przyzwoitym obiektywem Zuiko Digital 14-54 oraz
    > obiektywami pod M42 (adapter 4/3), raczej ich nie sprzedam

    Ja bym zaczął odkładać i poczekał.
    Niedługo Olympus wypuści następcę E-M1 i albo przesunie go do wyższego
    segmentu albo wsunie na miejsce poprzednika, więc E-M1 będzie
    można kupić dość okazjnie (pewnie za $800).
    E-M1 ma OSPDAF i świetnie współpracuje z obiektywami FT. Użytkownicy
    twierdzą, że nawet lepiej niż z nowymi MFT. :)

    Jeśli jesteś w stanie poświęcić trochę szybkości AF, to możesz się
    zastanowić nad nowym Panasonic G7. Moim zdaniem to najfajniejszy
    w tej chwili korpus MFT (poza drogimi E-M1 i GH4).

    No i masz całą kolekcję Olympusów:
    E-M5II
    E-M5
    E-M10

    Dwa ostatnie są trochę starsze, więc tanie. Pierwszy jest nowy i drogi.
    Łączy je to, że prawdopodobnie uznasz ergonomię za nie do
    zaakceptowania, więc od razu dodaj cenę opcjonalnego chwytu (>500 zł).

    I co jeszcze o MFT? Pewnie to, że Olympus w Europie jest *potwornie*
    drogi. Jeśli teraz napalisz się na coś od tej firmy, to bardzo opłaca
    się kupić w USA lub Azji (szczególnie jeśli bywasz co jakiś czas lub
    masz tam kogoś znajomego). Z kolei ceny Panasonic są ogólnie OK...

    > Szukali na allegro innych używanych egzemplarzy body E-620 lub np. E-5 ?

    Myślisz, że będą w lepszym stanie niż Twój?

> [...]
    > w sensie czy matryce w tych bezlusterkowcach są lepsze niż w starych
    > lustrzankach jak mój E-620 ? Czy zdjęcia na jakości by nie straciły ?

    Ten sam rozmiar i dodatkowe 6 lat rozwoju technologii. Możesz mi
    wyjaśnić, czemu nowe sensory miałyby być gorsze? :)

    > Inna opcja to sprzedać wszystko i wejść w inny system, Canon lub Nikon,
    > ale zanim uzbieram na dobre obiektywy to minie wiele miesięcy i jest
    > to rozwiązanie ostateczne i trochę absurdalne, nie stać mnie.

    Jeśli masz obiektywy i jesteś zadowolony z jakości zdjęć FT, to
    zdecydowanie nie warto teraz wchodzić w lustrzanki. W przeciągu
    roku wszystko się zmieni na rynku i wtedy zobaczymy, z którą
    firmą warto trzymać.

    pozdrawiam,
    PK

  • 5. Data: 2015-06-23 09:44:33
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Jeśli jesteś w stanie poświęcić trochę szybkości AF, to możesz się
    > zastanowić nad nowym Panasonic G7. Moim zdaniem to najfajniejszy
    > w tej chwili korpus MFT (poza drogimi E-M1 i GH4).

    Też mi się bardzo spodobał (z opisu i pierwszych testów), brakuje mu
    tylko stabilizacji matrycy. Nie wiem, dlaczego Panasonic zastosował ją
    tylko w GX7.

    Piotr

  • 6. Data: 2015-06-23 21:56:39
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2015-06-23 09:44, Uncle Pete wrote:
    > Też mi się bardzo spodobał (z opisu i pierwszych testów), brakuje mu
    > tylko stabilizacji matrycy. Nie wiem, dlaczego Panasonic zastosował ją
    > tylko w GX7.

    Co to za różnica? Ich OIS działa bardzo dobrze i jest dostępny we
    wszystkich zoomach poza 7-14/4.
    Nasuwa się pomysł, że po prostu chcieli nakłonić klientów do kupienia
    swoich obiektywów, co jest doskonałym pomysłem, gdy wchodzi się
    do jednego systemu z uznaną marką Olympus. Zresztą po kilku latach już
    wiemy, że Panasonic obiektywy robić potrafi, ale kiedyś ludzie patrzyli
    na nich z dużą niepewnością.

    pozdrawiam,
    PK

  • 7. Data: 2015-06-24 04:19:37
    Od: "ZAQ" <n...@n...pl>

    >Kupiłbym bezlustro OM-D E-M10 (cena nie zabija
    >jeśli uwzględnimy zwrot 430 zł z promocji),
    >dokupiłbym przejściówkę i cieszył zdjęciami.

    A czy taka przejściówka posiada przeniesienie styków,
    tak by autofokus, przesłona i potwierdzenie ostrości działało ?

  • 8. Data: 2015-06-24 23:08:22
    Od: jo44 <j...@T...PRECZ.o2.pl>

    W dniu 2015-06-24 o 04:19, ZAQ pisze:

    > A czy taka przejściówka posiada przeniesienie styków,
    > tak by autofokus, przesłona i potwierdzenie ostrości działało ?

    Np to:
    http://allegro.pl/adapter-micro-4-3-olympus-4-3-mmf-
    2-gwarancja-i5415300535.html

  • 9. Data: 2015-06-25 02:17:27
    Od: "ZAQ" <n...@n...pl>

    >http://allegro.pl/adapter-micro-4-3-olympus-4-3-mmf
    -2-gwarancja-i5415300535.html

    Wielkie dzięki!
    Szukałem na allegro ale nie mogłem znaleźć.
    Jak kupię bezlusterkowca to może dodatkowo stanieje taki adapter,
    a stare body E-620 sprzedam i zmieszczę się może w 2000zł za samo body OM-D
    E-M10.

  • 10. Data: 2015-06-25 14:46:51
    Od: jo44 <j...@T...PRECZ.o2.pl>

    W dniu 2015-06-25 o 02:17, ZAQ pisze:
    (...) i zmieszczę się może w 2000zł za samo body
    > OM-D E-M10.
    A dlaczego by nie?
    http://allegro.pl/olympus-om-d-e-m10-body-srebrny-ra
    ty-wroclaw-i5478029075.html