-
1. Data: 2013-08-15 11:10:45
Temat: tanie filtry drogie filtry...
Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
witam
niby problem mało istotny, ale jak za filtr paliwa zaśpiewali mi 70 zł,
to się zacząłem zastanawiać. Filtron PE816/4
allegro.pl/i3438350081.html
masakryczne drogi i link do najtańszego:
http://allegro.pl/i3431608871.html
Co Wy na to? Różnica w cenie to prawie 3x ! nie parę procent tylko 300%!
Czy te najtańsze to totalne gówno a nasz filtron to jedna z najlepszych
i najdroższych firm produkujących filtry?
ToMasz
-
2. Data: 2013-08-15 11:14:46
Temat: Re: tanie filtry drogie filtry...
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2013-08-15 11:10, ToMasz pisze:
> witam
>
> niby problem mało istotny, ale jak za filtr paliwa zaśpiewali mi 70 zł,
> to się zacząłem zastanawiać. Filtron PE816/4
> allegro.pl/i3438350081.html
> masakryczne drogi i link do najtańszego:
> http://allegro.pl/i3431608871.html
>
> Co Wy na to? Różnica w cenie to prawie 3x ! nie parę procent tylko 300%!
> Czy te najtańsze to totalne gówno a nasz filtron to jedna z najlepszych
> i najdroższych firm produkujących filtry?
> ToMasz
Filtron to takie same gówno jak te SCT. Jak chcesz dobry filtr to kup
knechta.
--
Pozdrawiam
Lewis
-
3. Data: 2013-08-15 11:39:55
Temat: Re: tanie filtry drogie filtry...
Od: BartekK <s...@d...org>
W dniu 2013-08-15 11:10, ToMasz pisze:
> witam
>
> niby problem mało istotny, ale jak za filtr paliwa zaśpiewali mi 70 zł,
> to się zacząłem zastanawiać. Filtron PE816/4
> allegro.pl/i3438350081.html
> masakryczne drogi i link do najtańszego:
> http://allegro.pl/i3431608871.html
>
> Co Wy na to? Różnica w cenie to prawie 3x ! nie parę procent tylko 300%!
> Czy te najtańsze to totalne gówno a nasz filtron to jedna z najlepszych
> i najdroższych firm produkujących filtry?
> ToMasz
Używam filtrów paliwa do całkowicie innego filtrowania czegoś całkowicie
odmiennego od paliwa ;) i próbowałem różnych filtrów - moim wnioskiem
jest, że do paliwa różnica będzie praktycznie żadna.
Opory przepływu są pomijalne przy tak dużej powierzchni filtra w
stosunku do średnicy rurki oraz ilości przepływającego paliwa (policz
ile tam litrów na godzine przepływa?, ile to jest na minutę? nawet
wliczając nadmiar, który i tak wróci przelewem do zbiornika).
Różnice w spadku przepływu pod wpływem zapychania się filtra brudem -
może i będą, ale to łatwiej i taniej wymienić filterek za 19zł (w moim
przypadku - jeszcze dużo tańsze), niż liczyć na długowieczność (to nie
wyprawa za ural, gdzie za każdą cenę ważna jak najdłuższa eksploatacja
bez serwisu).
Jedyna różnica to jakość filtrowania, na bardzo marnych filtrach widzę,
że drobny pył przechodzi przez nie. Widzę to dzięki temu, że w moim
zastosowaniu za takim filtrem jest jeszcze jeden filtr, z superduper
gęstą włókniną - jeśli dam bardzo marny filtr "wstępny" paliwa - to ta
włóknina szybciej się brudzi. Ale szybciej - to nie 10x szybciej, może
2x, więc też nie ma dramatu.
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
4. Data: 2013-08-15 12:30:43
Temat: Re: tanie filtry drogie filtry...
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2013-08-15 11:39, BartekK pisze:
> Jedyna różnica to jakość filtrowania, na bardzo marnych filtrach widzę,
> że drobny pył przechodzi przez nie. Widzę to dzięki temu, że w moim
> zastosowaniu za takim filtrem jest jeszcze jeden filtr, z superduper
> gęstą włókniną - jeśli dam bardzo marny filtr "wstępny" paliwa - to ta
> włóknina szybciej się brudzi. Ale szybciej - to nie 10x szybciej, może
> 2x, więc też nie ma dramatu.
>
Jest pewien problem, gówniane filtry puszczają swoją włókninę w obieg z
paliwem a CR się za to potrafi obrazić...
--
Pozdrawiam
Lewis
-
5. Data: 2013-08-15 13:00:07
Temat: Re: tanie filtry drogie filtry...
Od: "Deflegmator" <w...@M...pl>
BartekK wrote:
> Używam filtrów paliwa do całkowicie innego filtrowania czegoś
> całkowicie odmiennego od paliwa ;)
Czuję intuicyjnie, że w skrytości garażu i pod osłoną nocy
walczysz z monopolem państwa w pewnej dziedzinie. :) Moja ksywka jest
z Tobą... :)
Pozdrawiam
--
Deflegmator
-
6. Data: 2013-08-15 13:16:36
Temat: Re: tanie filtry drogie filtry...
Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
W dniu 15.08.2013 12:30, Lewis pisze:
> W dniu 2013-08-15 11:39, BartekK pisze:
>
>> Jedyna różnica to jakość filtrowania, na bardzo marnych filtrach widzę,
>> że drobny pył przechodzi przez nie. Widzę to dzięki temu, że w moim
>> zastosowaniu za takim filtrem jest jeszcze jeden filtr, z superduper
>> gęstą włókniną - jeśli dam bardzo marny filtr "wstępny" paliwa - to ta
>> włóknina szybciej się brudzi. Ale szybciej - to nie 10x szybciej, może
>> 2x, więc też nie ma dramatu.
>>
>
> Jest pewien problem, gówniane filtry puszczają swoją włókninę w obieg z
> paliwem a CR się za to potrafi obrazić...
>
dzięki za odpowiedzi. teraz mam zatkanego filtrona, a w odbudowie filtra
dużo paprochów i czegoś co wygląda jak małe opiłki - więc swoją rolę
spełnił. Niestety nie wiem jak długo działał, czy 10 tyś czy 100 tyś. Co
więc wybrać z popularnych marek? TAk żeby dało się jutro kupić? (silnik
common rail)
ToMasz
-
7. Data: 2013-08-15 13:22:34
Temat: Re: tanie filtry drogie filtry...
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>
W dniu 2013-08-15 13:16, ToMasz pisze:
> W dniu 15.08.2013 12:30, Lewis pisze:
>> W dniu 2013-08-15 11:39, BartekK pisze:
>>
>>> Jedyna różnica to jakość filtrowania, na bardzo marnych filtrach widzę,
>>> że drobny pył przechodzi przez nie. Widzę to dzięki temu, że w moim
>>> zastosowaniu za takim filtrem jest jeszcze jeden filtr, z superduper
>>> gęstą włókniną - jeśli dam bardzo marny filtr "wstępny" paliwa - to ta
>>> włóknina szybciej się brudzi. Ale szybciej - to nie 10x szybciej, może
>>> 2x, więc też nie ma dramatu.
>>>
>>
>> Jest pewien problem, gówniane filtry puszczają swoją włókninę w obieg z
>> paliwem a CR się za to potrafi obrazić...
>>
> dzięki za odpowiedzi. teraz mam zatkanego filtrona, a w odbudowie filtra
> dużo paprochów i czegoś co wygląda jak małe opiłki - więc swoją rolę
> spełnił. Niestety nie wiem jak długo działał, czy 10 tyś czy 100 tyś. Co
> więc wybrać z popularnych marek? TAk żeby dało się jutro kupić? (silnik
> common rail)
Z opiłkami to masz problem. Bo prawdopodobnie, wcale filtr ich nie
zatrzymał na drodze do pompy wysokiego ciśnienia. One właśnie z niej się
wzięły w puszce filtra.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
8. Data: 2013-08-15 14:21:37
Temat: Re: tanie filtry drogie filtry...
Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>
On 08/15/2013 11:39 AM, BartekK wrote:
> W dniu 2013-08-15 11:10, ToMasz pisze:
>> witam
>>
>> niby problem mało istotny, ale jak za filtr paliwa zaśpiewali mi 70 zł,
>> to się zacząłem zastanawiać. Filtron PE816/4
>> allegro.pl/i3438350081.html
>> masakryczne drogi i link do najtańszego:
>> http://allegro.pl/i3431608871.html
>>
>> Co Wy na to? Różnica w cenie to prawie 3x ! nie parę procent tylko 300%!
>> Czy te najtańsze to totalne gówno a nasz filtron to jedna z najlepszych
>> i najdroższych firm produkujących filtry?
>> ToMasz
> Używam filtrów paliwa do całkowicie innego filtrowania czegoś całkowicie
> odmiennego od paliwa ;) i próbowałem różnych filtrów - moim wnioskiem
> jest, że do paliwa różnica będzie praktycznie żadna.
> Opory przepływu są pomijalne przy tak dużej powierzchni filtra w
> stosunku do średnicy rurki oraz ilości przepływającego paliwa (policz
> ile tam litrów na godzine przepływa?, ile to jest na minutę?
Aj tam. Mnie się zdażyło spalić powyżej litra na minute jazdy.
-
9. Data: 2013-08-15 19:17:08
Temat: Re: tanie filtry drogie filtry...
Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
W dniu 15.08.2013 13:22, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
> W dniu 2013-08-15 13:16, ToMasz pisze:
>> W dniu 15.08.2013 12:30, Lewis pisze:
>>> W dniu 2013-08-15 11:39, BartekK pisze:
>>>
>>>> Jedyna różnica to jakość filtrowania, na bardzo marnych filtrach widzę,
>>>> że drobny pył przechodzi przez nie. Widzę to dzięki temu, że w moim
>>>> zastosowaniu za takim filtrem jest jeszcze jeden filtr, z superduper
>>>> gęstą włókniną - jeśli dam bardzo marny filtr "wstępny" paliwa - to ta
>>>> włóknina szybciej się brudzi. Ale szybciej - to nie 10x szybciej, może
>>>> 2x, więc też nie ma dramatu.
>>>>
>>>
>>> Jest pewien problem, gówniane filtry puszczają swoją włókninę w obieg z
>>> paliwem a CR się za to potrafi obrazić...
>>>
>> dzięki za odpowiedzi. teraz mam zatkanego filtrona, a w odbudowie filtra
>> dużo paprochów i czegoś co wygląda jak małe opiłki - więc swoją rolę
>> spełnił. Niestety nie wiem jak długo działał, czy 10 tyś czy 100 tyś. Co
>> więc wybrać z popularnych marek? TAk żeby dało się jutro kupić? (silnik
>> common rail)
>
> Z opiłkami to masz problem. Bo prawdopodobnie, wcale filtr ich nie
> zatrzymał na drodze do pompy wysokiego ciśnienia. One właśnie z niej się
> wzięły w puszce filtra.
>
w jaki sposób?
-
10. Data: 2013-08-15 19:49:30
Temat: Re: tanie filtry drogie filtry...
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2013-08-15 19:17, ToMasz pisze:
> W dniu 15.08.2013 13:22, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
>> W dniu 2013-08-15 13:16, ToMasz pisze:
>>> W dniu 15.08.2013 12:30, Lewis pisze:
>>>> W dniu 2013-08-15 11:39, BartekK pisze:
>>>>
>>>>> Jedyna różnica to jakość filtrowania, na bardzo marnych filtrach
>>>>> widzę,
>>>>> że drobny pył przechodzi przez nie. Widzę to dzięki temu, że w moim
>>>>> zastosowaniu za takim filtrem jest jeszcze jeden filtr, z superduper
>>>>> gęstą włókniną - jeśli dam bardzo marny filtr "wstępny" paliwa - to ta
>>>>> włóknina szybciej się brudzi. Ale szybciej - to nie 10x szybciej, może
>>>>> 2x, więc też nie ma dramatu.
>>>>>
>>>>
>>>> Jest pewien problem, gówniane filtry puszczają swoją włókninę w obieg z
>>>> paliwem a CR się za to potrafi obrazić...
>>>>
>>> dzięki za odpowiedzi. teraz mam zatkanego filtrona, a w odbudowie filtra
>>> dużo paprochów i czegoś co wygląda jak małe opiłki - więc swoją rolę
>>> spełnił. Niestety nie wiem jak długo działał, czy 10 tyś czy 100 tyś. Co
>>> więc wybrać z popularnych marek? TAk żeby dało się jutro kupić? (silnik
>>> common rail)
>>
>> Z opiłkami to masz problem. Bo prawdopodobnie, wcale filtr ich nie
>> zatrzymał na drodze do pompy wysokiego ciśnienia. One właśnie z niej się
>> wzięły w puszce filtra.
>>
> w jaki sposób?
W taki że to pompa się zaciera i te opiłki pochodzą właśnie z niej i
osadziły się przez powrót z wtryskiwaczy na filtrze...
--
Pozdrawiam
Lewis