  • 41. Data: 2013-03-15 07:14:23
    Temat: Re: tani komp - dobry wybor?
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-03-14 20:30, Kosu pisze:
    > Nie. Subiektywne odczucie. "Przerzucałeś przez ręce" czyli co
    > - naprawa, backupy? Nie masz wrażenia, że przy takim podejściu
    > można bardziej docenić szybki dysk niż przy typowym używaniu
    > kompa? :)

    Składałem od podstaw i reanimowałem używane komputery, budżetowe nie
    super wypasione. Jakbym się nie obrócił to zawsze HDD za wolny.
    Wiem... Można założyć Raid jak się da albo poszukać Raptora :-)
    A tu teraz zatrzęsienie laptopów...

  • 42. Data: 2013-03-15 13:40:04
    Od: "Kamil" <n...@g...com>

    Użytkownik "z" napisał:

    > Pewnie że nie jest "capaneum" :-) ale jakoś w kilkudziesięciu
    > komputerach zwykłych Kowalskich raczej z niższej półki, które
    > przerzuciłem przez ręce zazwyczaj wąskim gardłem był HDD.

    A konkretnie? Mam wrażenie, że próbujesz naginać argumentację. HDD jest
    wąskim gardłem jedynie w przypadku przerzucania dużej ilosci plików na inny
    dysk. W żadnym innym. Programy są ładowane do pamięci i z dysku po
    uruchomieniu praktycznie nie korzystają.

    > Nadal mam wrażenie że dyski w porównaniu do innych podzespołów zostają o
    > jedną generację w tyle.

    W tyle? Przecież to kosmiczna technologia.
    Pzdr

  • 43. Data: 2013-03-15 13:45:19
    Od: "Kamil" <n...@g...com>

    Użytkownik "BartekK" napisał:

    > a) jest zfragmentowany na maksa, nikt nigdy go nie defragmentuje ani nie
    > porządkuje

    To już od dawna tylko mit. Dotyczy niewielkiej ilości przypadków pracy na
    dużej ilości małych plików np. tekstowych (programiści, księgowość). Szary
    użytkownik ma na dysku duże pliki w jednym kawałku. Filmy, gry, itp. Jedynym
    problemem może być fragmentacja plików konfiguracyjnych systemu np.
    rejestru. Jednak to wpływa nieznacznie tylko na czas uruchamiania systemu.

    Pzdr

  • 44. Data: 2013-03-15 13:47:11
    Od: "Kamil" <n...@g...com>

    Użytkownik "Michal" napisał:

    > z ich oszałamiającym czasem dostępu i udawać że WinNT 6.x i aplikacje
    > pod niego nie tworzą dziesiątek, jeżeli nie setek tysięcy małych plików
    > po paru miesiącach używania.

    Setek tysięcy? O czym Ty piszesz? Możesz podać przykłady?

    Pzdr

  • 45. Data: 2013-03-15 14:12:37
    Od: m <m...@g...com>

    On 15.03.2013 13:40, Kamil wrote:

> [...]
    > dysk. W żadnym innym. Programy są ładowane do pamięci i z dysku po
    > uruchomieniu praktycznie nie korzystają.

    Powiedz to moim programom, bo chyba nie wiedzą o tym i korzystają.

    Poza tym, zapominasz o swapie.

    p. m.

  • 46. Data: 2013-03-15 15:38:01
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-03-15 13:45, Użytkownik Kamil napisał:

> [...]
    > problemem może być fragmentacja plików konfiguracyjnych systemu np.
    > rejestru. Jednak to wpływa nieznacznie tylko na czas uruchamiania systemu.

    Dyskutował bym. Duże pliki to tylko filmy, ale już muzyka
    to dalej małe, gry, też w większości małe, jakieś własne kolekcje
    zdjęć też małe pliki.
    I odpuście sobie ten bełkot o czasie startu systemu. To praktycznie
    nie ma znaczenia. Jedni włączają i idą wstawić wodę na herbatę,
    jak wrócą to system jest uruchomiony niezależnie jak wolny jest HD,
    inni tylko wybudzają system z hibernacji.

    Pozdrawiam

  • 47. Data: 2013-03-15 16:21:01
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-03-15, o godz. 15:38:01
    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(a):

> [...]
    > jak wrócą to system jest uruchomiony niezależnie jak wolny jest HD,
    > inni tylko wybudzają system z hibernacji.

    No i są tacy co kilkanaście/kilkadziesiąt razy w ciągu restartują kompa
    i ma to dla nich znaczenie. Już pisałem kiedyś czemu np. dla mnie to
    bardzo ważne. Zastosowanie może dość specyficzne ale akurat mi
    zdecydowanie przyśpieszyło pracę.

    Inna sprawa ze właśnie mi padła grafika w laproku gdzie jest to SSD.
    Tzn. padła połowicznie bo działa Intel A nie działa wbudowane ATI.

    Zdrówko

  • 48. Data: 2013-03-15 16:27:52
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-03-15 13:47, Kamil pisze:

    > Setek tysięcy? O czym Ty piszesz? Możesz podać przykłady?

    Win7 x64 po ~roku pracy to ponad 196 tys. małych plików (53GB) i to po
    sprzątaniu i optymalizacji (bez tego było grubo ponad 200 tys). Na dysku
    systemowym są tylko podstawowe, małe programy, wszystko co większe jest
    na macierzy HDD, w tym sam katalog Steama to kolejne
    ~60tys plików, które z konieczności leżą na macierzy HDD mechanicznych
    bo zajmuje on u mnie 1 TB, więc położenie tego na SSD jest ekonomicznie
    nieopłacalne, w odróżnieniu od małego, 64GB SSD na sam system
    kosztującego ~170-330 zł co zwraca się w wygodzie pracy z taką chorą
    ilością małych plików, na którą panaceum nie jest RAM i bufory dyskowe
    (z 8GB system z podstawowymi aplikacjami bierze około 2-3GB, reszta
    idzie na bufory itp).
    Obudź się - to już nie czasy MS DOS czy Windows95-win2k, albo nawet
    winxp z okresu krótko po premierze gdy SP, MS NETy, biblioteki DX i VC
    nie zajmowały tyle co sam system i przy których to OSach nie było
    takiego rozpasania jeśli chodzi o system plików. Z dawnego DLL Hell
    zrobiło WINSXS Hell gdzie prawie każda aplikacja kładzie swoje wersje
    bibliotek z ogromną ilością małych plików, co zabija dowolny dysk
    mechaniczny.

    --
    /MB

  • 49. Data: 2013-03-15 16:51:14
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-03-15 13:45, Kamil pisze:

> [...]

    Czasem nawet nie można ze względu na specyficzne programy - na 2
    komputerach mam jeszcze stare licencje na Lexa z zabezpieczeniem
    dyskietkowym z CopyControl (dopisuje się to w nieudokumentowany sposób
    do slacków w sektorach HDD i pod żadnym pozorem nie można tego
    defragmentować, bo licencja pójdzie się kochać (a z dyskietki jest już
    przeniesiona i nie ma na niej uprawnień, więc odzyskanie tego od
    producenta kosztuje czas i dodatkowe pieniądze - dlatego nowe licencje
    brałem już na wersję online).

    > To już od dawna tylko mit. Dotyczy niewielkiej ilości przypadków pracy na
    > dużej ilości małych plików np. tekstowych (programiści, księgowość).

    Ty chyba zatrzymałeś się w czasach programów księgowych pod DOS i
    WordPerfecta. Sprawdź sobie ile masz małych plików na partycji
    systemowej, w tym WINSXS.

    > Szary użytkownik ma na dysku duże pliki w jednym kawałku. Filmy,

    No chyba że o takim użytkowniku mówimy, dla którego pliki to coś w
    rodzaju "Aktualny hit kinowy_BluRay.iso" o wadze 25-50GB. Akurat filmy w
    przypadku legalnej dystrybucji w PL to albo dalej hardcopy na optycznych
    nośnikach fizycznych albo streaming online - praktycznie nie ma w PL
    usługi do pobierania filmów w postaci plików, podobnie jest z muzyką
    (zresztą świetne Spotify też by działać z taką wydajnością która cały
    czas mnie zadziwia - szybciej jest dodać i odtworzyć album w streamingu
    niż szukać jego CDRipa z EAC itp. jeśli akurat ma się dany album kupiony
    na CDAudio) też tworzy ogromną ilość malutkich plików leżących na dysku
    systemowym.

    > gry, itp.

    W co Ty ostatnio grałeś? W Doom3 z plikami *.pak od idSoftware? Wejdź
    sobie do katalogu steamapps i zobacz jakie tam pliki leżą - poza dużymi
    tysiące malutkich, bo developerzy od dawna nie bawią się już w kontenery
    w większości przypadków.

    > Jedynym problemem może być fragmentacja plików konfiguracyjnych systemu np.
    > rejestru. Jednak to wpływa nieznacznie tylko na czas uruchamiania systemu.

    Wolne żarty. I wcale mnie to nie cieszy, że od kiedy HDD liczy się w
    terabajtach, a SSD stały się powszechne developerzy nie przejmują się
    optymalizacją systemu plików. Ktoś tu wspomniał, że można włączyć
    komputer i iść na kawę - to się zgadza, sam od kupna SSD dużo mniej
    palę, bo wcześniej włączając komputer spokojnie można było iść na kawę i
    wypalić fajkę - zanim to wszystko się załaduje (OS i dane do buforów
    dyskowych z ReadAhead cache, a nie tylko pokazanie pulpitu) spokojnie
    można wypić kawę i wypalić fajkę przy HDD mechanicznym :>

    --
    /MB

  • 50. Data: 2013-03-15 17:15:31
    Od: BartekK <s...@d...org>

    > To już od dawna tylko mit. Dotyczy niewielkiej ilości przypadków pracy na
    > dużej ilości małych plików np. tekstowych (programiści, księgowość). Szary
    > użytkownik ma na dysku duże pliki w jednym kawałku. Filmy, gry, itp.
    Aha... a gry to jeden duży plik iso? ;P
    Nie mam co prawda żadnych gier, tylko programy biurowe, projektowe itp,
    win7 i na dysku systemowym mam: 31398023168 bajtów 223497 plików
    daje to średnio 140485bajtów na plik (~137KB na plik). To są duże pliki
    wg ciebie?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173