  • 1. Data: 2013-03-09 16:55:53
    Temat: kabelkologia mocy
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    witajcie :)

    PEwnie bedzie "wymien zasilacz" ;)

    plyta asus p8 z77 v lx

    posiada oprocz power 24pin zlaczke (gniazdo) na podpiecie 12v za pomoca
    kabelka z 8 pinami

    zasilacz zas posiada jeden kabelek 4pin i jeden kabelek 6+2 pin, obydwa
    z czarno zoltymi kabelkami, czyli 12V

    i teraz hyh? :)

    (A)

    4pinowy wchodzi w gniazdo na plycie w miejsce 4 pin, 4 zostaja wolne

    [z][c]
    [z][c]
    [ ][ ]
    [ ][ ]

    (B)

    6+2 pinowy wchodzi w to samo miejsce, ale tylko 6pin, te pozostale 2
    nie. Te 2 luzne sa czarne (masa). Wtyczka oznaczaona EPCI czyli do kart
    grafiki.

    [c][z]
    [c][z]
    [c][z]
    [ ][ ]

    No i co z tym fantem zrobic, zwlaszcza, ze w przypadku (A) i (B) kabelki
    czarne i zolte sa na odwrot?

    Wymienic zasilacz na mający 2 x 4pin kabelki?

  • 2. Data: 2013-03-09 18:29:03
    Temat: Re: kabelkologia mocy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 09.03.2013 16:55, Mr. Misio pisze:

    > No i co z tym fantem zrobic, zwlaszcza, ze w przypadku (A) i (B) kabelki
    > czarne i zolte sa na odwrot?

    A instrukcję obsługi czytałeś?

  • 3. Data: 2013-03-09 20:22:42
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Sat, 09 Mar 2013 16:55:53 +0100, Mr. Misio napisał(a):

> [...]
    > czarne i zolte sa na odwrot?
    >
    > Wymienic zasilacz na mający 2 x 4pin kabelki?

    Wpiąć 4 pinowe. Z pewnością jest napisane o tym w instrukcji.

  • 4. Data: 2013-03-09 21:02:02
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Leszek K. napisał:

    > Wpiąć 4 pinowe. Z pewnością jest napisane o tym w instrukcji.

    Szukam i szukam instrukcji, ale chyba pogoogluje :) Wcielo gdzies
    papierowa...

  • 5. Data: 2013-03-10 17:52:25
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-03-09 16:55, Mr. Misio pisze:

    > No i co z tym fantem zrobic, zwlaszcza, ze w przypadku (A) i (B) kabelki
    > czarne i zolte sa na odwrot?

    Wpiąć na 4pin 12V. Jeszcze nie spotkałem mobo, która bez wysokiego OC
    nie działałaby na 4pin 12 mając EPS 8-pin. Te dodatkowe linie to raczej
    są a wszelki wypadek do bardzo wysokiego OC albo ekstremalnie
    prądożernych CPU.

    > Wymienic zasilacz na mający 2 x 4pin kabelki?

    Jak czujesz potrzebę pozbycia się gotówki to można. Na 99% będzie
    jednek spokojnie działać na 4-pin jeśli zasilacz jest w miarę przyzwoity
    (co to za model konkretnie). A PEGa zostawić w spokoju dla grafiki lub
    luzem i nie majstrować przy nim.

    --
    /MB

  • 6. Data: 2013-03-10 22:41:06
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Michal napisał:

> [...]
    > jednek spokojnie działać na 4-pin jeśli zasilacz jest w miarę przyzwoity
    > (co to za model konkretnie). A PEGa zostawić w spokoju dla grafiki lub

    Wlasnie znalazlem instrukcje w calkiem innym miejscu niz byc powinna, i
    jest, zeby podpiac 4 kabelki. Wiec luz. Zajme sie tym pozniej, poki co
    wsiaklem w gre :) PCet nie zajac nie ucieknie, a i tak jeszcze nie
    kupilem windowsa... :)

    Choc z drugiej strony - off topicznie - moze zainstaluje ubuntu i
    sprawdze ten steam for linux... Tylko mam tam Radeona wiec znow bedzie
    masakra z grafiką...

  • 7. Data: 2013-03-12 00:49:12
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-03-10 22:41, Mr. Misio pisze:

> [...]
    > jest, zeby podpiac 4 kabelki. Wiec luz. Zajme sie tym pozniej, poki co
    > wsiaklem w gre :) PCet nie zajac nie ucieknie, a i tak jeszcze nie

    To na czym grasz w tą nową Larę "TressFX, bitch" Croft?
    I na jakim Radeonie skoro nie wymaga nawet podłączenia PEGa? SquarEnix
    spisał się jeśli chodzi o optymalizację przy takiej grafice, a nie
    myślałem że aż tak, bo nawet R7770 wymaga PEGa, więc masz pewnie jeszcze
    coś słabszego. Że to tytuł od SquareEnix poczekam aż za 3-4 miesiace
    będzie po 10$ (dopiero co za tyle kupiłem Hitmana Absolution, wcześniej,
    w zeszłym roku za 7,5$ nowego DeusExa i jeszcze go nie ruszyłem, a
    korzystając z okazji zaopatrzyłem się za całe 20 zł w biedronkowego
    TombRaider ultimate 9in1 - tyle tylko że przy tej okazji zauważyłem że
    Plextor z 2005 r. przestał mi czytać DVD i już tylko czyta/nagrywa CDRW
    - kupowanie na steamie pozwala zapomnieć o czytniku.

    > Choc z drugiej strony - off topicznie - moze zainstaluje ubuntu i
    > sprawdze ten steam for linux...

    Ale to nie tak - nie pograsz na Steam4Linux w dowolną grę steamową
    (czyli np: w nowego TombRaidera), a tylko w te które mają port linuksowy
    (gry od Valve, indyki itp).

    > Tylko mam tam Radeona wiec znow bedzie masakra z grafiką...

    Przesadzasz - na zamkniętych Catalystach pod linuksem nie ma teraz
    większych problemów niż pod MS Windows, nawet na nowych Radeonach >=77x0
    (pisane od zera sterowniki GCN).

    BTW:
    Z powodu wspomnianego wyciągnięcia kopyt przez wewnętrzny DVDRW - jak
    sprawują się te nowe zewnętrzne DVDRW MoDisc pod USB 2.0 od LG (do
    kupienia za raptem ~30 zł więcej niż wewnętrzny napęd, a obsłuży
    wszystkie komputery w domu i nie będzie tylko łapał kurzu - teraz
    z napędu optycznego korzysta się od przypadku do przypadku)?

    --
    /MB

  • 8. Data: 2013-03-12 00:53:26
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Michal napisał:

    > To na czym grasz w tą nową Larę "TressFX, bitch" Croft?

    Jeszcze na starym kompie, 2rdzeniowym amd, i z kartą yyyyy R 6770?

> [...]
    > będzie po 10$ (dopiero co za tyle kupiłem Hitmana Absolution, wcześniej,
    > w zeszłym roku za 7,5$ nowego DeusExa i jeszcze go nie ruszyłem, a

    ja ruszylem i zostawilem :)

> [...]
    > Plextor z 2005 r. przestał mi czytać DVD i już tylko czyta/nagrywa CDRW
    > - kupowanie na steamie pozwala zapomnieć o czytniku.

    Chyba bym byl szalony, zeby wydac 50 eur na gre co 119 pln kosztuje :)
    zwlaszcza, ze w pudelku byl kod do steama ;)

    > Ale to nie tak - nie pograsz na Steam4Linux w dowolną grę steamową

    wiem, dlatego pisze "sprawdze" ;)

> [...]
    > wszystkie komputery w domu i nie będzie tylko łapał kurzu - teraz
    > z napędu optycznego korzysta się od przypadku do przypadku)?

    Nie mam pijecia, kupilem za 65 jakiegos samsunga czy cos, bez modiskow,
    malo co nagrywam...