  • 1. Data: 2013-03-11 20:51:58
    Temat: NAS dla mas :)
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Czy obecnie jakikolwiek NAS obsługuje szyfrowanie zawartości dysków? Wydaje mi
    się, że żaden producent nie wpadł na taki pomysł, ale może się mylę?

  • 2. Data: 2013-03-11 21:03:22
    Temat: Re: NAS dla mas :)
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    qwerty wrote:
    > Czy obecnie jakikolwiek NAS obsługuje szyfrowanie zawartości dysków?
    > Wydaje mi się, że żaden producent nie wpadł na taki pomysł, ale może
    > się mylę?

    mylisz się... ;)

  • 3. Data: 2013-03-11 21:14:40
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-03-11, qwerty <q...@p...fm> wrote:
    > Czy obecnie jakikolwiek NAS obsługuje szyfrowanie zawartości dysków? Wydaje mi
    > się, że żaden producent nie wpadł na taki pomysł, ale może się mylę?

    ?

    Konkretnie nie umiesz obsługiwać google czy stron producentów NASów?

    Przykład:
    QNAP oficjalnie umożliwia szyfrowanie na wszystkich NASach poza
    opartymi o ARM (czyli różnej maści Marvell-e), co wydaje się sensowną
    decyzją. Osobną kwestią jest to, czy na sprzętach ze słabymi CPU nie
    da się uruchomić szyfrowania (podobno się da).

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 4. Data: 2013-03-11 21:20:23
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Kosu" napisał w wiadomości grup
    e...
> [...]
    > decyzją. Osobną kwestią jest to, czy na sprzętach ze słabymi CPU nie
    > da się uruchomić szyfrowania (podobno się da).

    Właśnie chodzi mi o akceptowalną wydajność (musi wyrabiać co najmniej 20 Mbps).
    Szyfrowanie można robić na routerze, ale wydajność jest żenująca. :(

  • 5. Data: 2013-03-12 07:52:57
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 11-03-2013 o 20:51:58 qwerty <q...@p...fm> napisał(a):

    > Czy obecnie jakikolwiek NAS obsługuje szyfrowanie zawartości dysków?
    > Wydaje mi się, że żaden producent nie wpadł na taki pomysł, ale może się
    > mylę?

    Sporo.
    Na przykład Synology 213+
    http://dyski.cdrinfo.pl/artykuly/nas/synology-ds213/
    strona6.php
    --
    Brak sygnaturki.

  • 6. Data: 2013-03-12 09:01:31
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    qwerty nabazgrał(a):

    > Czy obecnie jakikolwiek NAS obsługuje szyfrowanie zawartości dysków?
    > Wydaje mi się, że żaden producent nie wpadł na taki pomysł, ale może
    > się mylę?

    http://demo.qnap.com:8080/cgi-bin/index.cgi

    Administaracja > Zarządzanie dyskami > Szyfrowanie

    Niestety na virtualce nie da się do końca potestować ale opcja jest.

  • 7. Data: 2013-03-12 09:52:26
    Od: Jarosław Kłopotek <j...@i...pl>

    W dniu 2013-03-11 20:51, qwerty pisze:
    > Czy obecnie jakikolwiek NAS obsługuje szyfrowanie zawartości dysków?
    > Wydaje mi się, że żaden producent nie wpadł na taki pomysł, ale może się
    > mylę?

    NASa możesz zrobić sobie sam na jakimś małym serwero-atomie z fajnym
    kontrolerem RAID5. Do tego polecam OpenMediaVault. A na tym da się
    zrobić wszystko bo to debian z ładnym GUI.

    Pozdrawiam Serdecznie
    Jarosław 'YArii' Kłopotek

  • 8. Data: 2013-03-12 09:54:31
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Tue, 12 Mar 2013 09:01:31 +0100, Chris napisał(a):

    > http://demo.qnap.com:8080/cgi-bin/index.cgi
    >
    > Administaracja > Zarządzanie dyskami > Szyfrowanie
    >
    > Niestety na virtualce nie da się do końca potestować ale opcja jest.

    Niezle ten Turbo NAS firmware wyglada. On jest dostepny w kazdym modelu
    QNAPa?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 9. Data: 2013-03-12 10:21:37
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    R.e.m.e.K nabazgrał(a):

    > Niezle ten Turbo NAS firmware wyglada. On jest dostepny w kazdym modelu
    > QNAPa?

    Tak. Mam najtańszy TS-112 (mam podpięty w domu jako media
    serwer/backup/miejce szybkiej wymiany plików między domem a firmą) i TS-412
    albo 419 (bo nie pamiętam a stoi to brata w firmie bo tam jest 99% całego
    sprżetu)
    Teraz będziemy kupować Synology [DS1812+] bo możliwość tanim kosztem dać
    upgrade slotów na dyski Synology [DX513] zobaczymy jak się spisze.

  • 10. Data: 2013-03-12 19:27:59
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-03-11, qwerty <q...@p...fm> wrote:
    > Właśnie chodzi mi o akceptowalną wydajność (musi wyrabiać co najmniej 20 Mbps).
    > Szyfrowanie można robić na routerze, ale wydajność jest żenująca. :(

    No to tego Ci nie powiem. Z szyfrowaniem mam kontakt tylko w pracy
    (służbowy laptop na jakimś lowendowym i3). TrueCrypt, AES-256.
    Obciążenie CPU jest niezauważalne, więc Atom nie powinien mieć
    z tym problemu (tak naprawdę CPU w NASach się głównie nudzi, więc
    pewnie te Atomy pakują właśnie ze względu na szyfrowanie).

    O Marvellach wiem niewiele, ale mogą mieć tak biedny zestaw instrukcji,
    że rzeczywiście byle szyfrowanie danych je wykańcza.

    pozdrawiam,
    Kosu