  • 31. Data: 2013-03-23 23:49:07
    Temat: Re: taki jeden co się cofnął
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Mario napisał:

    > Zwłaszcza ze skuteczność antybiotyków w leczeniu "popularnych" infekcji
    > wirusowych jest z reguły taka jak leków homeopatycznych - czyli żadna.

    Bywa ujemna - obciąża dodatkowo organizm, stwarza ryzyko wyhodowania
    odpornych mutantów (bo wirus odpuści, kurację się przerwie a jakieś, w
    niegroźnej dla organizmu ilości egzystujące mikroby nie do końca wybite
    zostaną - przeżyją najtwardsze okazy, drugi raz tak łatwo nie pójdzie...
    Ale osłonę przeciwbakteryjną warto rozważyć przy infekcji wirusowej -
    przy klasycznej grypie o tyle o ile (ułatwienie dla mikrobów bo organizm
    osłabiony ale i utrudnienie - temperatura podwyższona, cały układ
    odpornościowy w stanie podwyższonej gotowości), ale przy takim np.
    wirusowym zapaleniu gardła mamy uszkodzoną śluzówkę (podobnie i przy
    katarze) - czyli otwartą drogę dla infekcji bakteryjnej. Ale póki nie
    wiadomo jaki może się trafić wirus - to osłonę antybakteryjną robi się
    bakteriostatami a nie antybiotykami. Ot, jakimiś sulfamidami, mogą być
    syntetyczne a mogą zupełnie naturalne (czosnek, chrzan...)

    --
    Darek