  • 1. Data: 2013-03-19 14:57:18
    Temat: wzmacniacz opreracyjny jako sepatar
    Od: "Marek" <s...@o...pl>

    Jaki wzmacniacz operacyjny może pracować z niesymetrycznym zasilaniem 5 V ?
    chce go użyć jako separatora prądu stałego , chyba że jest lepsze rowiazanie
    pomiaru przez attiny napięcia stałego od 0-5V o oporności wejściowej ok 1
    MOhm

  • 2. Data: 2013-03-19 19:51:41
    Temat: Re: wzmacniacz opreracyjny jako sepatar
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 19.03.2013 14:57, Marek pisze:
    > Jaki wzmacniacz operacyjny mo?e pracowa? z niesymetrycznym zasilaniem 5 V ?
    > chce go u?y? jako separatora pr?du sta?ego , chyba ?e jest lepsze rowiazanie
    > pomiaru przez attiny napi?cia sta?ego od 0-5V o oporno?ci wej?ciowej ok 1
    > MOhm

    Myślę, że kluczowe tutaj będzie hasło "rail-to-rail". Szukaj, na pewno
    znajdziesz takich wiele w miarę przystępnych cenach.

    Jakub Rakus

  • 3. Data: 2013-03-19 22:33:53
    Od: "Marek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Jakub Rakus" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Myślę, że kluczowe tutaj będzie hasło "rail-to-rail". Szukaj, na pewno
    > znajdziesz takich wiele w miarę przystępnych cenach.

> [...]
    myślałem o czyms podobnym do LM324 , tylko duzy i 4 szt a potrzebuje 1

  • 4. Data: 2013-03-19 23:14:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Mar 2013 22:33:53 +0100, Marek napisał(a):
    > myślałem o czyms podobnym do LM324 , tylko duzy i 4 szt a potrzebuje 1

    LM324 ma swoj "blizniaczy" uklad LM358, w ktorym sa 2 takie same opampy.

    Ale jako R2R, to on jest taki sobie - wejscia potrafia pracowac przy 0V
    (tzn na potencjale zasilania ujemnego, nazwijmy V- ), aczkolwiek to juz z
    trudem, wyjscie moze zejsc do V-, o ile dolozysz dodatkowy rezystor do V-.

    Ale juz do V+ nie ma tak dobrze.

    J.

  • 5. Data: 2013-03-20 11:06:26
    Od: "Marek" <s...@o...pl>

> [...]
    > trudem, wyjscie moze zejsc do V-, o ile dolozysz dodatkowy rezystor do V-.

    fajnie ale mam zasilanie 5 V i chce odseparować wejście pomiarowe uP ,
    pomyślałem OPAM , Pomiar w zakresie też ok 5 V , Jak to rozwiązać ? może są
    inne lepsze rozwiązania ?

  • 6. Data: 2013-03-20 12:10:15
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Marek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > fajnie ale mam zasilanie 5 V i chce odseparować wejście pomiarowe uP ,
    > pomyślałem OPAM , Pomiar w zakresie też ok 5 V , Jak to rozwiązać ? może
    > są inne lepsze rozwiązania ?
    Rozwiązań może być jak zawsze wiele.
    OpAmp musiał by mieć R2R na wejściu (praktycznie są dwa stopnie wejściowe
    jeden pracujący do V- a drugi do V+) i R2R na wyjściu.
    Można też mierzony sygnał podzielić na 2 i mieć sygnał od 0 do 2,5V.
    Można na jednej z nóg procesora wystawić prostokąt i z tego dwiema diodami
    uzyskać około 8V i zastosować wzmacniacz (nie R2R), który może pracować w
    okolicy V-. Z tej samej nogi można kolejnymi dwiema diodami uzyskać
    około -3V i wtedy zastosować już dowolny wzmacniacz zasilany -3, +8.

    LM358 nie jest chyba najlepszym wyborem. Input bias current rzędu 100nA przy
    1M daje offset rzędu 0,1V - można próbować uwzględniać, ale to nie musi być
    stała wartość w danym egzemplarzu i z egzemplarza na egzemplarz.

    A może ADC procesora może pracować ze źródłem 1M (ADC w Xmega chyba mogą).
    P.G.

  • 7. Data: 2013-03-20 19:55:05
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    MC33204