  • 11. Data: 2013-03-21 12:24:00
    Temat: Re: taki jeden co się cofnął
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-03-21 12:04, Andrzej W. wrote:
    > Co do ceny, słucham, podoba mi się, stać mnie, kupuję.

    Leki homeopatyczne ludzie też kupują. Czy myślisz że to dobrze (tak
    ogólnie, nie dla koncernów)?

  • 12. Data: 2013-03-21 12:38:44
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2013-03-21 12:24, Sebastian Biały pisze:> Leki homeopatyczne
    ludzie też kupują. Czy myślisz że to dobrze (tak
    > ogólnie, nie dla koncernów)?

    Chodzi mi o to, iż odniosłem wrażenie, że stara się Graj-end przyrównać
    do producentów tej przysłowiowej pasty do tranzystorów dającej lampowe
    brzmienie.
    Po obejrzeniu zdjęć i zerknięciu na ich stronę widać, że są to solidnie
    wykonane głośniki w których stworzenie ktoś włożył sporo czasu i że dla
    tej osoby jest to pasja życia.
    Moim zdaniem nie ma się co naśmiewać z tych głośników i naprawdę może
    się okazać, że są one znacznie lepsze od niejednej fabrycznej konstrukcji.

    --
    AWa.

  • 13. Data: 2013-03-21 12:42:25
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 21.03.2013 12:04, Andrzej W. wrote:
> [...]
    jlepszym-basem-i3087515246.html

    > Parametry w zamieszczonej ulotce wyglądają bardzo wiarygodnie, zdjęcia
    > pokazują sprzęt wykonany bardziej niż porządnie.
    > Nie widzę tu nic co by było jakimś przekrętem.

    TO:
    "Są one przezroczystym medium służącym materializacji muzyki w pokoju
    słuchacza. Jakiekolwiek dane techniczne inne niż moc, skuteczność i
    impedancja nie mają żadnego znaczenia i niczemu poza marketingiem nie służą"

    Bo nie uwierzę bez przedstawienia wyników pomiarowych, że głośniki mają
    całkowicie płaską charakterystykę.

    A drugą kwestią jest "czy nagrania audio są przystosowane do głośników o
    całkowicie płaskiej charakterystyce i czy tak odtwarzane nagranie będzie
    brzmiało 'naturalnie'".

    Michoo

  • 14. Data: 2013-03-21 12:43:21
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 21.03.2013 12:24, Sebastian Biały wrote:

    > Leki homeopatyczne ludzie też kupują. Czy myślisz że to dobrze (tak
    > ogólnie, nie dla koncernów)?
    Jeżeli biorą je na choroby wirusowe zamiast antybiotyków to tak, nawet
    bardzo dobrze - może nawet nie dla nich ale na pewno dla populacji.

    Michoo

  • 15. Data: 2013-03-21 12:51:35
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-03-21 12:38, Andrzej W. wrote:
    > Po obejrzeniu zdjęć i zerknięciu na ich stronę widać, że są to solidnie
    > wykonane głośniki w których stworzenie ktoś włożył sporo czasu i że dla
    > tej osoby jest to pasja życia.

    I jednocześnie umieścił linki do gówna z hasłami "kontrast rytmiczny"
    "blask i dzwięczność" "brzmienie otwierające się w średnicy" i resztę
    audio kretynizmów.

    > Moim zdaniem nie ma się co naśmiewać z tych głośników i naprawdę może
    > się okazać, że są one znacznie lepsze od niejednej fabrycznej konstrukcji.

    One mogą być ok. Tylko że w aukcji są linki które podobnie jak
    producentów homeopatii należy *piętnować* inaczej skończymy jak ja
    niedawno: nie sposób kupić w aptece syropu bez "homeopatyczny" w nazwie.

    Jesteś pewny że chciałbyć mieć na kawałku druta opis techniczny "otwiera
    średnicę niskich tonów w 37.76%" zamiast przewodności właściwej? Jak nic
    z tym nie będziesz robił to będzie jak z moca PMPO *już* jest.

  • 16. Data: 2013-03-21 15:37:38
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-03-21 12:38, Andrzej W. pisze:
    > Moim zdaniem nie ma się co naśmiewać z tych głośników i naprawdę może
    > się okazać, że są one znacznie lepsze od niejednej fabrycznej konstrukcji.

    Z pewnością, ale dlatego, że znajdziesz wiele współczesnych fabrycznych
    konstrukcji wyjątkowo podłych.
    Głośniki sprzed 70 lat nie grzeszą liniowością, nawet bardzo, a poza tym
    raczej marnie widzę ich żywot, mimo solidności, jeśli po iluś tam latach
    leżenia na strychach znowu zaczną pracować. Ale akurat nowoczesne
    konstrukcje mają sparcieć po kilku latach, więc powiedzmy, że to nie
    argument.

    --
    pozdrawia Adam
    /moja ulubiona lektura? - moje curriculum vitae/

  • 17. Data: 2013-03-21 21:53:17
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On 03/21/2013 12:42 PM, Michoo wrote:
    jlepszym-basem-i3087515246.html

    > Bo nie uwierzę bez przedstawienia wyników pomiarowych, że głośniki mają
    > całkowicie płaską charakterystykę.

    Głośniki Saby to trochę taka audiofilska Mekka, więc merytoryczna
    dyskusja na ten temat z audiofilem nie ma sensu.
    Charakterystykę mają tak podłą, że żeby ją trochę wyprostować trzeba
    robić zwrotnicę-cudaka całkowicie psującą fazę. Niskich tonów też w
    zasadzie ten głośnik nie przenosi.
    Tak, słyszałem takie Saby - jak ktoś lubi brzmienie nadmiernie
    skutecznego głośnika _średniotonowego_, to przecież nie można zabronić :-)

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 18. Data: 2013-03-22 08:03:18
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2013-03-20 15:55, Włodzimierz Wojtiuk wrote:
    > http://allegro.pl/grajpudlo-numer-3-podstawkowe-z-na
    jlepszym-basem-i3087515246.html

    linki dla potomnych:

    http://archi.inosak.org/imgdb/item3096929059_1.html

    http://archi.inosak.org/imgdb/item3096929043_1.html

    http://archi.inosak.org/imgdb/item3087515251_1.html

    Włodek

  • 19. Data: 2013-03-22 15:32:53
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej W." <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Moim zdaniem nie ma się co naśmiewać z tych głośników i naprawdę może się
    > okazać, że są one znacznie lepsze od niejednej fabrycznej konstrukcji.

    OK. W takim razie chcę obejrzeć ich charakterystyki. Tylko i aż tyle.
    Zrobione oczywiście przez porządne laboraorium.

  • 20. Data: 2013-03-22 15:44:36
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

> [...]
    > leżenia na strychach znowu zaczną pracować. Ale akurat nowoczesne
    > konstrukcje mają sparcieć po kilku latach, więc powiedzmy, że to nie

    Powiedzmy tak:
    Wrześniowskie głośniki z 1978, in plus np. że magnes do dziś trzyma... ale
    to argument do D4. In minus - przegniłe do imentu gąbki (ciekawe - te
    tłumiące ocałały, te z zawieszenia stały się prawie błotem), więc membrana
    zamiast dygać według osi jej przypisanej, zachowuje się "nieco" swobodnie...
    Ani wilgoci specjalnej nie było, ani nadwerężane nie były, wręcz miały
    święty spokój, wygląda na to, że organ nieużywany zanika... Zmuszony dziś
    jestem przewiercić otwory od odpowiadające in średnicą chińczyki, albo w
    ogóle wywalić skrzynie po głośnikach, same głośniki, kupić coś nowego...
    Jedynie kopułkowy ostał się w stanie nadającym się do użytku. Wyrwę tylko
    zwrotnice... Znalazłem sprawne dwudziestki (6 omów OIDP) na fajansie,
    podpasują...