    From: "Anerys" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: taki jeden co się cofnął
    Date: Fri, 22 Mar 2013 15:44:36 +0100

    news:514b1b2f$0$1227$65785112@news.neostrada.pl...
    > Głośniki sprzed 70 lat nie grzeszą liniowością, nawet bardzo, a poza tym
    > raczej marnie widzę ich żywot, mimo solidności, jeśli po iluś tam latach
    > leżenia na strychach znowu zaczną pracować. Ale akurat nowoczesne
    > konstrukcje mają sparcieć po kilku latach, więc powiedzmy, że to nie
    > argument.

    Powiedzmy tak:
    Wrześniowskie głośniki z 1978, in plus np. że magnes do dziś trzyma... ale
    to argument do D4. In minus - przegniłe do imentu gąbki (ciekawe - te
    tłumiące ocałały, te z zawieszenia stały się prawie błotem), więc membrana
    zamiast dygać według osi jej przypisanej, zachowuje się "nieco" swobodnie...
    Ani wilgoci specjalnej nie było, ani nadwerężane nie były, wręcz miały
    święty spokój, wygląda na to, że organ nieużywany zanika... Zmuszony dziś
    jestem przewiercić otwory od odpowiadające in średnicą chińczyki, albo w
    ogóle wywalić skrzynie po głośnikach, same głośniki, kupić coś nowego...
    Jedynie kopułkowy ostał się w stanie nadającym się do użytku. Wyrwę tylko
    zwrotnice... Znalazłem sprawne dwudziestki (6 omów OIDP) na fajansie,
    podpasują...