  • 41. Data: 2009-05-03 01:59:51
    Temat: Re: szybkie pytanie: jakie wynagrodzenie dla forografa?
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sat 02 of May 2009 23:55, d...@v...pl wrote:

    > Kiju z dzikami ! Zabronić bobrom ich szkodliwej działalności !

    I słoniom, zamieniającym sawanny w pustynie, zabronić tyle żreć.
    A kormorany obsrywające drzewka tak że tylko kikuty zostają,
    niech holują kajaki na kanałach mazurskich!
    A ludzi, którzy budują w Mongolii fabrykę włókien sztucznych,
    ubrać w sztuczne futerka zamiast w prawdziwie ekologiczne
    futra naturalne.

    --
    nb

  • 42. Data: 2009-05-03 02:14:02
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sat 02 of May 2009 22:31, de Fresz wrote:

    > Zabrania również schodzenia ze szlaków na terenie Parków Narodowych -
    > i nawet zrobienie "zdjęcia życia" nie jest wyjątkiem. Prawo również
    > zabrania przekraczania prędkości, przechodzenia na czerwonym świetle i
    > tysiąca innych rzeczy, które z łatwością można na codzień
    > zaobserwować. Daj więc lepiej spokój z tym legalizmem.

    Jeśli ktoś zdzieli Cię bejzbolem po głowie, nadstawisz drugą,
    albowiem ów ktoś ma prawo zdzielić, jako że ktoś inny, kiedyś,
    gdzieś przechodził przy czerwonym świetle?

    > Jak na razie to Ty przyjmujesz postawę "jedynego sprawiedliwego", z
    > zakusami do pokazywania palcem co komu wolno, a co nie.

    > A może skoro to było oficjalne, to jednak odbywało się w miejscach, w
    > których taka aktywność nie jest zabroniona?

    Kiedyś taka oficjalna impreza w parę godzin zryła mi beskidzkie
    szlaki piesze. Żadne stado dzików nie jest w stanie dokonać
    takich zniszczeń jak tamte motocykle.

    --
    nb

  • 43. Data: 2009-05-03 02:31:47
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sun 03 of May 2009 00:01, d...@v...pl wrote:

    > Dopisz do tego narciarzy i zwłaszcza rowerzystów.
    > narciarze to mniejszy problem , łatwo ich skanalizować , ale
    > rowerzyści to jakiś
    > specjalny gatunek dotknięty atrofią mózgu.

    Aj! Nie tak ostro i bez generalizowania. Ja już
    dzisiaj dołożyłem rowerzystom (chamstwo, agresja itp)
    na grupie rowerowej, ale spodziewam się raczej rozumnych
    reakcji mózgów o normalnej objętości. Jednak, żeby spać
    spokojnie, poczytam dopiero jutro :-) A i to po przejażdżce
    rowerowej, zebraniu serii zdjęć i opinii na temat statywu
    podróżnego Hama "Traveller Maxi" (do kompaktów).

    --
    nb

  • 44. Data: 2009-05-03 07:53:31
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    nb napisal:
    > Jeśli ktoś zdzieli Cię bejzbolem po głowie, nadstawisz drugą,
    > albowiem ów ktoś ma prawo zdzielić, jako że ktoś inny, kiedyś,
    > gdzieś przechodził przy czerwonym świetle?

    Asesorka z Piotrkowa Trybunalskiego tak wlasnie nakazala Lawie :)
    W jego relacji - zastrzegam sie.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 45. Data: 2009-05-03 08:11:04
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > To, że dziki ryja ziemię nie upoważnia hołoty na quadach, motocyklach
    > crossowych czy samochodach terenowych do niszczenia lasu. I
    > określenia 'hołota' uzywam z pełną premedytacją. Dla mnie ktoś kto
    > szaleje takimi pojazdami po leśnych dróżkach (a przypominam - prawo
    > zakazuje wjeżdżania do lasu pojazdami silnikowymi) jest bezmyślnym
    > chamem.

    Zgadzam sie w 100%.

    Do burakow na quadach czy motocyklach crosowych w lesie powinno
    sie strzelac bez ostrzezenia. W lasach zwyklych kulami gumowymi,
    w PN ostra amunicja. Potem f-re za pogrzeb i naprawe szkod
    wystawic rodzinie.

  • 46. Data: 2009-05-03 09:25:44
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 3 Maj, 03:59, nb <n...@n...net> wrote:

    > I słoniom, zamieniającym sawanny w pustynie, zabronić tyle żreć.
    > A kormorany obsrywające drzewka tak że tylko kikuty zostają,
    > niech holują kajaki na kanałach mazurskich!

    Wszystkie te stworzenia zmieniają zastany krajobraz. Akurat dziki w
    stopniu minimalnym.
    Ale bobry w ostatnich latach wyrastają u nas na spory problem.
    Kiedyś , powiedzmy te 100% lat temu , mogły sobie bobrować do woli ,
    i nic się nie działo.
    Dziś odporność środowiska na ich działania jest o kilka rzędów
    wielkości mniejsza.
    Niestety.
    Pozdro Marcin

  • 47. Data: 2009-05-03 09:30:12
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 3 Maj, 04:31, nb <n...@n...net> wrote:

> [...]
    > rowerowej, zebraniu serii zdjęć i opinii na temat statywu
    > podróżnego Hama "Traveller Maxi" (do kompaktów).

    W tym wypadku "rowerzysta" to nie to samo co "użytkownik roweru"
    No ale jak raz i drugi idąc chodnikiem dostajesz po zebrach
    kierownicą ,
    to chyba można się wkurzyć ? Zwłaszcza gdy obok jest śliczna nowa
    ścieżka rowerowa
    zajmująca spory kawałek deficytowej w śródmieściu jezdni. Z ktorej
    korzysta może 5%.
    No ale NTG
    Pozd4o Marcin

  • 48. Data: 2009-05-03 09:31:58
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Wszystkie te stworzenia zmieniają zastany krajobraz. Akurat dziki w
    > stopniu minimalnym.
    > Ale bobry w ostatnich latach wyrastają u nas na spory problem.

    A to jest dowod jak zwykle na to, ze jak sie czlowiek zabierze
    za poprawianie natury to zawsze spieprzy sprawe...

    > Kiedyś , powiedzmy te 100% lat temu , mogły sobie bobrować do woli ,
    > i nic się nie działo.
    > Dziś odporność środowiska na ich działania jest o kilka rzędów
    > wielkości mniejsza.

    Ochrona przede wszystkim. Jak dawniej bobr zalal chlopu pole
    to chlop bral widly, robil kilka otworow bobrowi i po sprawie.
    Teraz nie wolno...

    Efekt jest taki, ze bobry bobruja na Wisle pod Wawelem czy na
    podkrakowskich zwirowniach...

  • 49. Data: 2009-05-03 17:10:30
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 1 May 2009 13:15:43 +0200, de Fresz napisał(a):

    > No. I niech ktoś zabroni jeszcze dzikom ryć ziemię. Może jakąś ustawą,
    > czy innym rozporządzeniem.

    Jak dzik zniszczy komuś pole to rolnik dostanie odszkodowanie.
    A kto zapłaci leśnikom za zniszczony las. Kto odnowi zniszczone drogi
    gminne?

    Poza tym akurat z dzikami mam do czynienia, bo u moich rodziców zryły sad
    i trawę 2m od domu. Mam też do czynienia z quadem bo dzieci sąsiada jeżdżą
    jak przyjadą na wieś. No i wolę dziki.

    http://tinyurl.com/cvpkfg
    http://tinyurl.com/cp2yjs

    Pozdrawiam,
    Henry

    P.S. Dzieciaki sąsiada jeżdżą po swoich polach - nie są tak durne żeby się
    pchać do lasu. Quadowcy też niech jeżdżą po swoim - stać ich na quada i
    paliwo to niech sobie wydzierżawią kawał pola.

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    Fotografia czarno-biała: http://www.korex.net.pl/forum/

  • 50. Data: 2009-05-03 18:35:15
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-05-03 19:10:30 +0200, "Henry(k)"
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> said:

    > Jak dzik zniszczy komuś pole to rolnik dostanie odszkodowanie.
    > A kto zapłaci leśnikom za zniszczony las.

    Przez dziki? Pewnie nikt ;-)
    Tyle się mówi o tym niszczeniu lasu itede, ale ja bym chciał się
    dowiedzieć realnie, jak poważne są te zniszczenia? Bo to, co widziałem
    wielokrotnie na własne oczy, to totalny pikuś przy nielegalnych
    wysypiskach śmieci, zwózce drewna z wyrębu, czy gdy mowa o łąkach i
    drogach pomiędzy - właśnie dzikach.

    > Kto odnowi zniszczone drogi
    > gminne?

    Drogi gminne? Te na których koleiny do kolan zostawiły ciągniki i inny
    sprzęt rolny? Quady czy motocykle to przy nich rowerki.

    > http://tinyurl.com/cvpkfg

    Najsensowniejsze w artykule, do którego jest ta galeria, są ostatnie 3 linijki.

    de Fresz