  • 1. Data: 2013-02-27 20:16:37
    Temat: szroki kąt do Nikona
    Od: "frulik" <f...@i...pl>

    Witam,
    Poszukuję niedrogiego szkła do D5000 z szerokim kątem.
    Obecnie znalazłem Sigma 10-20 oraz Tamron 10-24. Na optyczne jest coś
    takiego: Samyang 10 mm 1:2.8 ED AS UMC CS - ale nie znalazłem w sklepach
    tego.
    Czy jest jakaś stałka 10mm (nie rybie oko) ?

  • 2. Data: 2013-02-28 01:09:24
    Temat: Re: szroki kąt do Nikona
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-02-27 20:16, frulik pisze:
> [...]
    > Obecnie znalazłem Sigma 10-20 oraz Tamron 10-24. Na optyczne jest coś
    > takiego: Samyang 10 mm 1:2.8 ED AS UMC CS - ale nie znalazłem w sklepach

    Na ostatniej Photokinie był pokazany dopiero prototyp tego szkła, ono
    jeszcze nie istnieje w wersji produkcyjnej.

    > Czy jest jakaś stałka 10mm (nie rybie oko) ?

    Nie ma. Tańszą, dla Sigmy i Tamrona, alternatywą (ale nie tak szeroką)
    jest Samyang 14/2.8.

    --
    marcin

  • 3. Data: 2013-02-28 10:03:39
    Od: Andrzej Zbierzchowski <n...@t...pl>

> [...]
    > tego.
    > Czy jest jakaś stałka 10mm (nie rybie oko) ?

    Nie ma w sprzedaży takiej stałki. W tej chwili rozsądne optycznie i
    mechanicznie opcje pod DX to Sigma 10-20 i Sigma 8-16. Tamron niezły
    optycznie, ale mechanicznie odstaje.

  • 4. Data: 2013-02-28 20:19:00
    Od: "frulik" <f...@i...pl>

    In news:kgm77k$kso$1@node2.news.atman.pl,
    > Na ostatniej Photokinie był pokazany dopiero prototyp tego szkła, ono
    > jeszcze nie istnieje w wersji produkcyjnej.

    szkoda - pewnie byłoby tańsze od tych obecnie na rynku i jaśniejsze.

    > Nie ma. Tańszą, dla Sigmy i Tamrona, alternatywą (ale nie tak szeroką)
    > jest Samyang 14/2.8.

    Jak już mam wydać kasę, to wolę od 10 niż potem żałować.